Leeftijd van de Porsche rijders op ‘t forum

Home Forum Porsche Talk Leeftijd van de Porsche rijders op ‘t forum

• Maker
    Discussie

• Robin
    Deelnemer

Ik ben nieuwsgierig naar de leeftijd van de gemiddelde Porsche-rijder op dit forum, en hoeveel ervaring hij/zij heeft met het merk.
      Ooit heb ik gelezen dat de 911-rijder gemiddeld rond de 55 jaar oud is.

Ik zou graag eens deelnemen aan één van de toerriten die georganiseerd worden, maar wil ook wel weten in welke leeftijdsklasse(n) ik dan terecht kom 😀
      Age is just a number, maar als er een aantal generatiegenoten bij zijn is dat toch altijd nóg aangenamer.

Even de aftrap geven:
      1e Porsche (en tot nu toe enige Porsche; een 997 cabrio) gekocht op 38-jarige leeftijd, da’s nu iets meer dan twee jaar geleden.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 54)
      • De mijne ook gekocht op mijn 38ste, heb hem nog steeds, ben intussen 50 geworden 🙂
        Siennarode 911S uit 1977 met kurkkleurig interieur, zeldzaam geworden…
        Op bijeenkomsten is de gemiddelde mentale leeftijd zo’n 22 jaar schat ik, allemaal jongens met dezelfde passie 😉

Op 45 mijn 991.2 Carrera gekocht paar maand geleden.

Ben het eventjes moeten opzoeken.
            In 2014 de 987 Boxster gekocht toen ik 40 werd. 1,5 jaar later een 944 S2 cabrio bijgekocht en 2 jaar geleden de 987 ingeruild voor de 981 Boxster S.
            In mijn jonge jaren op 2 wielen ( Suzuki GSX600 F na een half jaar perto, dan Honda CBR 600F na 1,5 jaar perto, dan Yamaha YZF 1000F ThunderAce die ik heel heb doorverkocht om uiteindelijk een Yamaha R1 model 2000 te kopen. Die staat hier helaas te verkommeren….

Wat de toekomst brengt, zien we wel.

[quote=”Herman911″ post=279695]Hier staat er ook een 749 in de garage! Al 11 jaar trouwens, kan er maar geen afstand van doen :up:

Zelfde verhaa hier, kan ook geen afstand doen van m’n gele 749 DUC hoewel ik er (te) weinig mee rij. Echt wel rauw die motor, met een weergaloze sound van de Termignoni uitlaten :popcorn:[/quote]

Absoluut! Ik heb een G&G uitlaat gemonteerd, heerlijk kabaal :engeltje:

XXX

De 58 voorbij en mijn 11je gekocht als de 50 in aantocht was.
                9 jaar Targa 84 intussen.
                Ben een twijfelaar dus kan nog wel ff duren voor ik ‘m inruil tegen iets hoger van de P familie :engeltje:
                Oh ja, ik ga gewoon werken voor mijnen dagelijkse kost.

Hier op stap met wat vriendjes :coolness:

Hier staat er ook een 749 in de garage! Al 11 jaar trouwens, kan er maar geen afstand van doen :up:

Zelfde verhaa hier, kan ook geen afstand doen van m’n gele 749 DUC hoewel ik er (te) weinig mee rij. Echt wel rauw die motor, met een weergaloze sound van de Termignoni uitlaten :popcorn:

61 en voor mijn veertigste verjaardag mijn eerste porsche gekocht .
                    Nu nog een 964 coupe en 991 cabrio

Altijd welkom op onze zomersproetjesrit waar je veel pct leden en mensen van het forum kan ontmoeten . Wel op tijd inschrijven want dit is elk jaar uitverkocht en vol is vol . Dus zodra er kan ingeschreven worden niet te lang aarzelen .
                      Dit verschijnt hier ergens in maart normaal gezien . In alle geval welkom op onze rit ! We zijn al volop aan het brain stormen om alles zo leuk en aangenaam mogelijk te maken voor de deelnemers .

Mvg
                      Snoer964 & zwarte pijl

Sorry voor dit in deze topic te vermelden !

Ik hou het in de gaten :up:

[quote=”Herman911″ post=279657]61, altijd motorfanaat geweest (Kawasaki Z900 – Yamaha R6 – Ducati 749).
                        Eerste Porsche gekocht op m’n 49 (schoonzus vroeg zich af of ik nu werkelijk ging wachten tot m’n 50-ste om een P te kopen, nee dat laten we ons niet zeggen), dus in 2008 een 997.1 S 3,8 l aangeschaft.
                        Collectie inmiddels uitgebreid met :
                        2015 : 944 S2 cabrio 3,0 l
                        2016 : 928 S coupe 4,7 l
                        2019 : 991.2 coupe 3,0 l 4 GTS
                        Hele planning om die met regelmaat te laten rijden :think: :think: :think: .[/quote]

Hier staat er ook een 749 in de garage! Al 11 jaar trouwens, kan er maar geen afstand van doen :up:

45 eerste P op 44

In 1997 kwam mijn madam thuis met de boodschap dat er een leuke targa te koop stond iets verder. Er was interesse op iets te kopen, evtl een kever cabrio of iets exotischer zoals een DS Cabrio, de Targa gaan bekijken en uiteindelijk gekocht.
                            Op vandaag hebben we ( ik 55, mijn vrouw – undisclosed) hebben we nog steeds onze “oelklappe”.
                            Ondertussen andere zaken gehad (jaren 20, 60, 70), maar steeds Targa gehouden…
                            Ondertussen familie wat uitgebreid met ander P-speelgoed…

Blijkbaar een populair onderwerp hier… ik was er wel “maar” 36 toen ik al een 911 SC had, maar dat draaide uit op een fiasco. Nu benader ik het genoemd gemiddelde en ben qua Porsche nu wel gesteld tot het eind van mijn rijbewijs..

Ik was op het autosalon vandaag en kreeg een drankje aangeboden bij P dus had ik alle gelegenheid om de other people eens te bekijken… veel jong volk zag ik toch niet op de stand en al zeker niet in de bar die voor klanten was voorbehouden..

Leeftijd 47 en 2 jaar geleden mijn eerste Porsche gekocht, een 997 Carrera S mk 1.
                                Ik vond 45 hoog tijd om er eens aan te beginnen.
                                Verder ook al ettelijke jaren motorliefhebber, nu een KTM 1190 Adventure en een oude BMW R100GS.

Ik zou het topic graag willen uitbreiden met een bijkomende vraag : ben je zelfstandig, loontrekkend, ambtenaar, vrij beroep, werkloos of gepensioneerd (en wat was je dan vroeger), en bij uitbreiding ben je zelf eigenaar van je Porsche(s) ?
                                Dikwijls wordt er immers gesteld dat een sportauto enkel kan betaald worden door gasten die er zwart geld in kunnen pompen of de auto op de zaak kopen of leasen en er dus persoonlijk geen eigenaar van zijn.
                                Ik ga dat hier direct ontkrachten, want ben loontrekkend en heb mijn Porsche helemaal zelf betaald …

61, altijd motorfanaat geweest (Kawasaki Z900 – Yamaha R6 – Ducati 749).
                                  Eerste Porsche gekocht op m’n 49 (schoonzus vroeg zich af of ik nu werkelijk ging wachten tot m’n 50-ste om een P te kopen, nee dat laten we ons niet zeggen), dus in 2008 een 997.1 S 3,8 l aangeschaft.
                                  Collectie inmiddels uitgebreid met :
                                  2015 : 944 S2 cabrio 3,0 l
                                  2016 : 928 S coupe 4,7 l
                                  2019 : 991.2 coupe 3,0 l 4 GTS
                                  Hele planning om die met regelmaat te laten rijden :think: :think: :think: .

Lijkt me een prima voorstel! :up:
                                    De zomersproetjesrit lijkt me een heel tof evenement; had vorig jaar al willen deelnemen maar is helaas niet gelukt.[/quote]

Altijd welkom op onze zomersproetjesrit waar je veel pct leden en mensen van het forum kan ontmoeten . Wel op tijd inschrijven want dit is elk jaar uitverkocht en vol is vol . Dus zodra er kan ingeschreven worden niet te lang aarzelen .
                                    Dit verschijnt hier ergens in maart normaal gezien . In alle geval welkom op onze rit ! We zijn al volop aan het brain stormen om alles zo leuk en aangenaam mogelijk te maken voor de deelnemers .

Mvg
                                    Snoer964 & zwarte pijl

Sorry voor dit in deze topic te vermelden !

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 54)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.