Leeftijd van de Porsche rijders op ‘t forum

Home Forum Porsche Talk Leeftijd van de Porsche rijders op ‘t forum

• Maker
    Discussie

• Robin
    Deelnemer

Ik ben nieuwsgierig naar de leeftijd van de gemiddelde Porsche-rijder op dit forum, en hoeveel ervaring hij/zij heeft met het merk.
      Ooit heb ik gelezen dat de 911-rijder gemiddeld rond de 55 jaar oud is.

Ik zou graag eens deelnemen aan één van de toerriten die georganiseerd worden, maar wil ook wel weten in welke leeftijdsklasse(n) ik dan terecht kom 😀
      Age is just a number, maar als er een aantal generatiegenoten bij zijn is dat toch altijd nóg aangenamer.

Even de aftrap geven:
      1e Porsche (en tot nu toe enige Porsche; een 997 cabrio) gekocht op 38-jarige leeftijd, da’s nu iets meer dan twee jaar geleden.

9 reacties aan het bekijken - 46 tot 54 (van in totaal 54)
      • begonnen op mn 35ste met een targa 944 S2, heel wat jaartjes plezier aan gehad en voor een mooie prijs verkocht, nu al een aantal jaar een boxster S met nog meer plezier, op mn vijftigste was het de bedoeling om een Italiaans raspaard aan te schaffen maar met heel dat LEZ gezever etc wordt het toch weer P dus stilaan op zoek naar een waardige vervanger…

Ook begonnen op 27 met mijn 968 ClubSport. 🙂 En heb deze nu 7 jaar later nog steeds. Ernaast is nog wel een Elise S1 111S gekomen, maar ook inmiddels weer gegaan. Als daily nog een GT86, waar ik me ook kapot mee amuseer. De huidige fiscaliteit in België weerhoudt me er voorlopig van een van mijn twee lievelingen in huis te halen, zijnde een 993 of 981 GT4.

J

[quote=”vandamme” post=279613]nu 43
            eerste, een 911 gekocht toen ik 27 was[/quote]

Lol, IDEM

Leeftijd 61 en ik starte mijn eerste P SC 16 jaar terug , ondertussen een 964 en 993 aangeschaft en nu heb ik daar samen ongeveer 150000 km fun mee beleeft .

Ja das zekers, 35 was een hele mooie leeftijd om met de Elf te beginnen, en heb er nog steeds plezier van!

Over een jaar ben ik ook van de gemiddelde Porsche leeftijd, gemiddeld, de statistiek volgende, dan kan ik dus nog door sowieso tot mijn 75 ste.:drink:

Leeftijd… 70
                  Eerste Porsche 944 gekocht op 35 jaar, daarna hele tijd niks, maar hard gewerkt in de zaak.
                  In 2010 eerste 968 cabrio zilver
                  In 2012 tweede 968 cabrio nachtblauw
                  In 2013 993 cabrio zilver
                  Daarna mijn pensioen gevierd met…
                  In 2015 964 cabrio amethist
                  In 2017 718 Boxster S wit
                  Ben sinds de 718 stilaan de Porsches aan ‘t verkopen, daarom nu nog de 718 en de 964.

123

nu 43
                    eerste, een 911 gekocht toen ik 27 was

Nu 52 en een klets.. 😉 , eerste Porsche gekocht bij een tellerstand van 40jaar, een mooie 993, verkocht en tweede Porsche gekocht over bijna 4 jaar, een leuke 997 cabrio, daarna dik 1,5 jaar gereden in een 991/4 en sinds kort een bom van een machine gekocht, een 992S, ga er nooit een testrit in rijden want je bent verkocht … 😀 , en ik rij “nu” een 911 omdat ik er “later” misschien niet meer in kan omdat ie te laag bij de grond staat.. :driver: :happydance:

Nu 35, mijn eerste Porsche gekocht toen ik net 30 werd. Ondertussen dus 5 jaar verder en 45000km met veel plezier in mijn cayman gereden. Nog lang niet van plan hem weg te doen, maar soms kietelt het wel om er een 928 naast te zetten. Een 911 is voor ‘later’…

Of je hier op het forum de ‘gemiddelde’ Porsche rijder gaat tegenkomen weet ik niet. Wel ben ik zeker dat je hier de gepassioneerde Porsche rijder met voldoende internet skills zult vinden.

9 reacties aan het bekijken - 46 tot 54 (van in totaal 54)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.