Leek zoekt info betreffende 911 van 1965

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Leek zoekt info betreffende 911 van 1965

  • Maker
    Discussie
  • Beste Porsche liefhebbers. Ik ben nieuw op dit forum, en nog geen doorwinterde Porsche kenner. Momenteel een RSK replica aan het opbouwen… maar dat zal ik maar verzwijgen zeker 🙄

    Nu heb ik een vraagje. Een kennis bied mij zijn porsche 911 van 1965 aan. Hij is in een te restaureren staat. Dat houd in chassis en dorpels aan de chauffeurskant en de neus zwaar op te lassen. Voor de rest is het wat er aan alke wagen van die periode zou zijn. Hij staat op zijn 4+1 fuchs en een proper interieur. Heeft 15 jaar niet gereden. Maar nu, ten eerste, wat zou dit ongeveer mogen kosten, en wat zou dit af waard zijn. En tweede vraag. Aan de achterruit bovenaan heeft deze twee wat ik zou durven noemen luchtinlaatjes. Maar dan ook niet echt want ze zijn niet open. Hij vertelde me dat de vorige eigenaar hem heeft gemeld (en aangetoond in een boek) dat dit een soort overgangsmodel was waar er maar 1000 van gemaakt zijn geweest. Kan dit ? En zo ja, is dit model dan zeldzaam of is dit larie en apekool?

    Ik vind het een zeer mooie wagen, en het rood helemaal een meevaller. Maar wil natuurlijk niet in het spreekwoordelijke ‘straatje zonder einde’ terecht komen met deze eventuele aankoop.

    Ik dank jullie alvast voor de eventuele info.

    mvg,
    Patrick

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
    • ik vrees het ook! We kunnen ons allemaal best voorstellen wat een prachtige wagen dit zou zijn in concoursstaat, maar… hoe meer je de foto’s (en de eerlijke uitleg) bekijkt, hoe minder optimistisch men wordt. Persoonlijk word ik ook niet echt optimistisch door die duidelijke schimmelplekken op het interieur! Een vriend van me kocht ooit een 630 Cs (één van de allereerste 6-reeksen uit ’75), die lang buiten gestaan had onder een afdak, met 1 van de ramen een cm open (!?). Ook die had van die zwarte schimmelspots, en dat probleem is eigenlijk nooit echt voorbijgegaan, zelfs niet na vervanging van de rubbers! Die muffe geur hebben we er nooit echt uitgekregen, en van zodra de wagen ook maar enkele dagen buiten gestaan had, begonnen die plekjes soms al weer terug te komen! 👿 Dus ook dat is misschien een vervelender probleem dan op het eerste zicht kan lijken? 😕

        Als de wagen af zal zijn , zal het zeker de moeite zijn .
        Maar voor het zover is zal het als je het zelf doet hopen tijd , ergernis en geld kosten .
        Kan je het niet zelf (zoals ik) had je beter een zeer goed exemplaar gekocht . Dat zal nog altijd massa’s goedkoper geweest zijn dan wat je aan de restaurateur zal moeten betalen

        Edit : ik begrijp dus dat je de wagen niet hebt gekocht (zie het in je andere draadje) . Ik denk dat dat een verstandige zet is

          en op foto lijkt het nog altijd beter 😆

          Maar anderzijds denk ik voor 6500 euro (zonder de fuchs) dat ge niet veel meer gaat vinden 😉

          Wim

            Serieus stukske werk aan. 🙄

              de wagen gehaald en weet nu dus wat het is dat ik wou bedoelen.
              We spreken hier over de ‘drain slots’ uniek voor de “O” en “A” reeks. voor 911 modellen van ’64 tot ’68.

              Dus nogmaals mijn dank voor iedereen die me heeft willen helpen.

              Nu, ik vrees wat te optimistisch te zijn geweest met mijn aankoopje. Dit is voor vakmensen. Moest iemand interesse hebben : http://link.marktplaats.nl/305091471

                Ahhh dat is de drainhole voor het water van het “Golde” open dak.

                In latere modellen zijn deze drainholes doorgetrokken om uit te komen in de goot waar de motorkap in rust.

                Weerom, indien het roestig is, is het “best een klusje” om het te repareren.

                Bert

                Wim

                  Ik heb dus een afbeelding gezien waar ze achter de klap raampje zitten, in de ronding van achter raam dus.
                  En die waren volgens de kenners voor de extra motor koeling.
                  Gelukkig dat de rest van verhalen dan klopt.

                    Dus die gestanste vorm zoals een kleine luchtinlaat (maar dan niet open) van pakweg 5 cm op een breedte van 5 mm bevinden zich aan de pijl. Eén links, en één rechts.

                    mvg,
                    Patrick[attachment=0:1ah085j4]

                      En nogmaals mijn oprechte dank Bert.
                      Zeker de foto’s van de rode 66’er waren bloedmooi. Diegene ik zoek aan te schaffen is hetzelfde kleur (maar wel mét een schuifdak).

                      Maar nu kom ik toch terug op mijn vraag. Als leek weet ik de juiste benamingen dus niet, vandaar. Maar ik zie nu die luchtinlaten zijn boven aan de venster. Mijn vraag is, de mijne heeft er zo twee (één aan elke kant) opzij van de vensters en gesloten. Dus niet bovenaan, maar echt één links en rechts. Eigenlijk is het dus geen luchtinlaat, maar zulk een vorm ingestanst als het ware.
                      Hier maakte de verkoper dus de meeste heisa rond als zijnde zeldzaam. Op die rode 66 van je link zie ik die ook niet.
                      (ik probeer die foto te posten…)

                      Nogmaals dank voor de reactie, en hopenlijk heb je hier ook een antwoord voor. Liefst dat het écht een oplage van 1000 st betreft 🙂 )

                      mvg,
                      Patrick

                        Pre 68 klokken

                        vanaf MY 68 klokken

                        HTH,

                        Bert

                          Van de 1967 911 zijn er 3421 geproduceerd door Porsche. De Verluchtingssleufjes waren STANDAARD op de 911 totdat het achterraam met electrische draden werd geintroduceerd in augustus 1968 (start productielijn sep 68).

                          De klokken moeten voor een 67 groene cijfers hebben: vanaf M/Y 68 witte cijfers.

                          Productietotalen 130 pk coupe:
                          My65 235
                          My 66 4864
                          My67 3421
                          My 68 473 by porsche, 742 body gebouwd door Karmann
                          MY 68L: (S wagen met 130pk motor) 720, 911L US 449

                          Nu, het feit is dat de wagen dezer dagen zeldzaam is. Het ligt er allemaal aan hoe origineel de wagen is.

                          Ik raad je aan dit eens door te lezen
                          http://www.early911.co.uk/html/1968_911s.html
                          http://www.early911.co.uk/html/1966-911.html

                          en Peter Morgan te kopen voor een goed idee te hebben.

                          Ook het engelse forum http://www.ddk-online.com is een aanrader

                          Groeten,

                          Bert

                            Thanks Bert,

                            Die foto’s van jou link in acht genomen doet me de moed in de schoenen zinken.
                            Ik denk dat deze in kwestie niet veel beter zal zijn…
                            Maar de rode kleur… het schuifdak… en het toch mooie interieur maakte me deels verliefd.

                            Ik denk niet dat ik tot aankoop zou overgegaan zijn zonder dat speciale verhaal van slechts 1000 st gemaakt met die kleine (gesloten) sleufjes naast de achterraam. Ook speciaal zou zijn dat deze rode (verlichte ??) meters zou hebben ipv de groene die porsche zou hanteren normaal.

                            Toch is er nog enige twijfel. Vooral omdat ik de werken, en dan niet op zijn minst de laswerken, zal moeten uitbesteden.
                            Nu is de vraagprijs niet zo gek. Wim sprak van 5 tot 7,5 duizend euro. Wij zijn overeen gekomen dat de min van de opgegeven waarde ok was gezien er vermoedleijk toch nog surprises uit de lucht zullen vallen. Dus denk ik er niet teveel verkeerd mee kan doen. Alhoewel…

                            Weer een slapeloze nacht tegemoet gaande dank ik ook u voor de uitleg.

                            mvg,
                            Patrick

                              Hi 718 rsk,

                              Het chassis nummer is 306250 911 coupe, 130 pk, model jaar 1967. Model jaren by porsche lopen van september tot Augustus het volgend jaar, dus model jaar 1967 begint by september 1966.

                              Die luchtinlaatjes waarover jij het hebt, zijn de ontwasemings kanaaltjes. Er liep een rood en een blauw pijpje van de warmte wisselaar door het motorcompartiment om de achterruit te ontwasemen met koude of warme lucht.

                              De meeste SWB (short wheel base) porsches hebben hun pijpjes reeds lang verloren.

                              De waarde van een SWB- voor jaren waren ze minder geliefd: ze waren moeilijker te hanteren, hadden die 20kg loodstaven in de voorbumper om de wagen wat meer stabiel te maken

                              (heb net twee paar opgehaald)
                              ligt ofwel in:
                              Gemaakt voor tot december 1965 => eligible voor historische races in de FIA. Irrespectief qua conditie: €€€
                              Gemaakt voor December 1966 => eligible voor enkele speciale stages binnen de FIA: €€
                              Gemaakt na December 1966: originaliteit en cosmetische conditie, + mechaniek correct geriviseerd en in de conditie die porsche afleverde.

                              Wat kost geld bij zo’n SWB? De carroserie problemen, de “period correct” knopjes, hendeltjes, chroomdeeltjes (Pak een bedrag uit je hoofd en verdriedubbel dat!) enz.

                              Misschien dat Wim ook maar eens een paar foto’s van “typische ” roestplekken van de 911 op zijn website zetten, maar hier zijn alvast enkele voorproefjes waar het allemaal fout kan gaan.

                              http://www.early911.co.uk/html/problems.html

                              De upper and lower tank support panels zijn ongeveer 600 euro, dus dat is de kop niet af. De meeste oude 911’s hebben werk in deze plaats nodig.

                              Het ligt er allemaal aan hoe “origineel” de auto is en hoeveel werk van beunhazen er ongedaan moet worden.

                              Maar nogmaals: roest roest roest roest roest!

                              Groeten uit Nottingham,

                              Bert

                                Ok, bedankt alvast. Dan heb ik toch een idee. Ik begrijp uiteraard dat het bij benadering is. Maar ik ga er van uit als ik hem kan aankopen onder jou minimum advies ik zeker goed zit.

                                Ik ga nog eens praten. Bij positief, post ik zeker foto’s.

                                Alvast dank,
                                Patrick

                                Wim

                                  Ik denk dan tussen de 5 en 7.5 duizend.
                                  Heb wagen niet gezien natuurlijk, dus klein beetje vingerwerk.
                                  Anders eens een paar detail foto’s maken van de auto en hier posten. 💡

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.