Leek zoekt info betreffende 911 van 1965

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Leek zoekt info betreffende 911 van 1965

  • Maker
    Discussie
  • Beste Porsche liefhebbers. Ik ben nieuw op dit forum, en nog geen doorwinterde Porsche kenner. Momenteel een RSK replica aan het opbouwen… maar dat zal ik maar verzwijgen zeker 🙄

    Nu heb ik een vraagje. Een kennis bied mij zijn porsche 911 van 1965 aan. Hij is in een te restaureren staat. Dat houd in chassis en dorpels aan de chauffeurskant en de neus zwaar op te lassen. Voor de rest is het wat er aan alke wagen van die periode zou zijn. Hij staat op zijn 4+1 fuchs en een proper interieur. Heeft 15 jaar niet gereden. Maar nu, ten eerste, wat zou dit ongeveer mogen kosten, en wat zou dit af waard zijn. En tweede vraag. Aan de achterruit bovenaan heeft deze twee wat ik zou durven noemen luchtinlaatjes. Maar dan ook niet echt want ze zijn niet open. Hij vertelde me dat de vorige eigenaar hem heeft gemeld (en aangetoond in een boek) dat dit een soort overgangsmodel was waar er maar 1000 van gemaakt zijn geweest. Kan dit ? En zo ja, is dit model dan zeldzaam of is dit larie en apekool?

    Ik vind het een zeer mooie wagen, en het rood helemaal een meevaller. Maar wil natuurlijk niet in het spreekwoordelijke ‘straatje zonder einde’ terecht komen met deze eventuele aankoop.

    Ik dank jullie alvast voor de eventuele info.

    mvg,
    Patrick

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
    • VIN: 306250

      year built model year type style coachbuilder begin end
      0 1967 911/911S coupe Porsche 305101 308522

      This vehicle would have come with an engine from the following types and number ranges:

      internal name common name first number last number
      901/06 911 911001 911190
      901/02 911S 960001 962178

      Dit was ook wat ik gevonden had. Dus die ‘luchtinlaten’ aan de achterraam zijn eigenlijk van geen tel.

      Maar dan concreet, wat is zulks waard ? Wat mag ik daar aan geven in laten we zeggen zeker te restaureren staat en 15 jaar stilstand. Buiten het chassis aan de chauffeurskant moet ik zeggen qua koets dat hij er schappelijk uitziet. Ik vraag dus maar een prijsidee. Ik weet dat dat moeilijk zo te zeggen is, maar een leidraad zou handig zijn.

      Dank alvast

      Wim

        Hieronder even het chassis nummer gecheckt , maar hoort bij een ’67er. 🙄
        Als het een ’65er zou zijn , moet hij het chassisnummer tussen de 300000 en 303390 zijn en daar zijn er 3350 van gemaakt.
        Dus denk dat verhaal inderdaad een broodje aap is. 💡
        Was het een ’64er was geweest, dan was je spekkoper geweest.
        Hier zijn er maar 13 van gemaakt, en waren allen prototypes, deze hadden inderdaad van die rare luchtinlaten, waren bedoeld voor betere motor koeling.
        Dus ’65er is echte eerste productie jaar van dit type.

        Conclusie, auto is een samenraapsel of oude body met nieuwer chassis nummer, maar ik weet het niet. 😕

        Modelljahr Modell Motor PS bei U/min Nm bei U/min Fahrgestellnummern Motornummern Stück
        1967 911 Coupe 901/05 130/6100 174/4200 305101-307350 907001-909000 3421

          Allereerst dank voor de reeds geboden info.

          Betreffende de kitcar. Ik vind het inderdaad een ondergewaardeerd goed. Het rijdt super… ik kan er met gemak naar de zee met rijden, hem daar achterlaten en terug sjeezen. Nu, moest ik al het geld voor een echte hebben, doet ge dat nooit. Ik had absoluut geen ervaring hier met de site, maar ging er van uit dat men voor replica’s de neus op haalt. Vandaar mijn reactie.

          Betreffende de Porsche 911. Ik zou hem inderdaad voor mezelf houden, maar voel me toch steeds beter als ik weet dat ik rond de marktprijs zit met de waarde.
          Ik kan bv een mooie (mijns inziens) 912 kopen voor 8500 euro. Zover rijkt mijn kennis dat indien ooit financiële problemen ik die kan verkopen voor ongeveer hetzelfde geld. Ik hou van wagens maar moet ook hard voor mijn geld werken. Dus wat er in gaat moet met een goed gevoel gebeuren. Ik zou bv nooit voor een wagen omdat ik juist dat kleur mooi vind een 5.000 euro extra betalen als hij dat objectief gezien niet waard is. Maar dat is voor iedereen een persoonlijke instelling.
          Nu, de chassisnummer is 306250. Ik heb ook al wat ge’google’d en kom gewoon op een 911 van 64 model 65 als ik alles juist had. Motornummer heb ik niet.

          Dus ik wacht jullie post af… kijk er naar uit, en maak er nog eens gebruik van jullie al te danken.

          Patrick

            [quote=”718rsk”:2khofoxt] Momenteel een RSK replica aan het opbouwen… maar dat zal ik maar verzwijgen zeker 🙄 mvg,Patrick[/quote]

            Waarom ? ik heb ook zo een replika gehad, fijn bakske om mee rond te sjeezen, alleen, op de keuring zien ze er u niet graag meer mee aan komen… ik heb mijne naar het buitenland moeten verkopen wegens verboden tot het verkeer in belgie. en hij was technisch nieuw !

            Wat de ’65 911 betreft, ik sluit me volledig bij onze kenner Wim aan, check even de bijzonderheid van het model, en anders… als je toch de stap zou wagen, weet dan dat je meer dan waarschijnlijk nooit zal weerkrijgen wat je erin steekt, dus je moet al overtuigd zijn dat je hem voor langere periode zal willen behouden, want dan restaureer je hem echt voor jezelf , maar dan weet je ook echt waarin je rijd.

            Wim

              Wat meer aanvulling zou leuk zijn. 💡

              Chassisnummer > kunnen we zo zien of dit een bijzonder exemplaar is, of gewoon dertien in dozijn.
              Motor nummer en versnellingsbak nummer.

              Dan verder over de staat.
              Als deze al 15 jaar stil staat kun je maar beter voorzichtig omgaan met motor en techniek.
              Dus niet even nieuwe accu erop en proberen te starten, zul je toch enige voorbereidingen moeten doen aan de motor voor het moment je de sleutel kunt omdraaien.
              Verder kan carrosserie werk aan de auto zwaar tegen vallen, zijn dingen die je nu visueel constateer, maar onderhuids kan er nog meer zijn.
              Kosten: als het tegen valt motorisch, kunnen kosten oplopen tot zo’n 8000 euro.
              Carrosserie/interieur werk, natte vinger werk, maar kan zo tot 15000 euro oplopen.

              Dus eerst kijken of ze werkelijk zo bijzonder is. 😉

            5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.