Lege accu Boxster S

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Lege accu Boxster S

• Maker
    Discussie

• Clinckemalie
    Deelnemer

Vanmorgen op stap willen gaan en helaas … lege accu!
      Na 2-tal uurtjes aan de druppelaar, en kon weer starten.

Maar wat zou de oorzaak geweest zijn?
      Heb laatste 2 weken weinig gereden en de enkele kilometers waren steeds korte afstand, dus start/stop en telkens dak open en toe.
      Daarnaast heb ik gemerkt dat mijn auto niet op slot zat. Wil dit dan zeggen dat er bij stilstand toch permanent stroomverbruik is, bvb. alarm?

Of moet ik mogelijke oorzaak elders zoeken?

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Ns

Blijkbaar zou de Boxster gevoelig zijn voor een snel leeglopende batterij…
        Is dit niet slecht voor de batterij, om permanent aan de lader te hangen?

Permanent aan de oplader als je niet dagelijks rijdt!!

Txs deepee, hij hangt er al aan (de druppelaar).
            Leeftijd batterij ken ik niet, *porsche pas in bezit sinds enkele maanden.
            Toen ik hem net in de garage zette, bleek hij perfect te starten zoals voorheen.
            We volgen het op.

hoe oud is je batterij? als die naar het einde van z’n levensduur gaat is het normale verbruik van het alarm voldoende om op 2 weken plat te gaan. probeer eerst eens je batterij te regenereren met een delgelijke batterij/druppellader. als het probleem zich herhaalt kan je via het zekeringkastje op zoek gaan naar mogelijke lekstroom.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.