lek in benzineleiding

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 lek in benzineleiding

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Ik heb een lek in m’n benzineleiding (stuk tussen pomp en compartiment achterzijde van de motor richting filter etc.)
    Weet iemand of ik de hele leiding moet vervangen of enkel het stukje tussen de pomp en het metalen gedeelte?7
    Als niet de hele leiding vervangen moet worden, hoe kan je het kunststofgedeelte dan losmaken en een nieuw stuk bevestigen ? (zie foto)
    benzineleiding.jpg

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Hallo,

      Ondertussen heb ik de 2 orginele slangen binnen (fuel line en return line).
      Nog een vraag ivm. het voorstel om ze door de tunnel trekken met een M14 koppelstuk: ik kan ze enkel van voor naar achter erdoor trekken in principe (niet andersom)
      branstofslangen.jpg
      , maar de huidige vormen een geheel (dus enerzijds bajonet en anderzijds een haaks stuk)-> daar kan ik geen M14 koppelstuk opzetten. Zet ik dan op de oude slangen een tijdelijk mannelijk M14 stuk? en geraakt het koppelstuk door de openingen aan het begin en einde van de tunnel?

      Gr
      Bas

        Hallo,

        Nog even terugkomend op de bezineleidingen: tijdens offerteprocedure werd een prijsverhoging doorgevoerd van 30% voor de retourleiding. Maar blijkbaar overal, dus het zit niet bij de dealer (Van Kessel in NL van wie ik overigens tevreden ben).
        Vraag: kent iemand deze (Duitse?) site: https://www.teile-profis.de/ of in het engels:
        https://www.carparts-pros.com/page_20_2.php#init

        Betrouwbaar? Hun prijzen liggen beduidend lager.

          Thanks again!

          123

            91135606207 return line tot 79
            91135606208 return line 80 en later <<< 91135606607 pressure line tot 79 91135606608 pressure line vanaf 80 <<< 91135608500 staat niet in PET bij de 911, wel als part nummer, als return line maar kan dus niet zien voor welke toepassing. volgens "het internet" zou dat dezelfde moeten zijn als 91135606208 je kan er maar beter ook 4x 91135620203 bij bestellen das een soort rubberen sleeve om de leiding in de tunnel te zetten. de oude zullen vermoedelijk ook wel gaar zijn

              Iemand een idee welk typenummer voor 1982 3.0 SC (US versie)? Ik krijg verschillende voorstellen, oa:
              91135606207
              91135606607
              91135606608
              91135608500

              Moeilijk in te schatten welke de juiste is….

                Ik zou ook originel gaan als de nieuwe echt nieuw zijn.
                En geen oude stock van 20 jaar oud.

                123

                  Garantie het is een auto van 30 jaar oud.

                  onderdeel garantie? Die krijg je gewoon ook als je ze laat samen stellen op maat door een garage.

                  En op maat gemaakt zal uiteraard wel passen.
                  Het is geen rocket science die enkel Porsche snapt om een buis op de juiste lengte met de juiste fittings te maken..

                  Nu, 100 euro per leiding, veel goedkoper zal het nu ook weer niet worden als je het laat samenstellen.

                    Ben ook voorstander van origineel :popcorn:

                      Ik zou gaan voor originele kit ; dan heb je nadien ook geen problemen met eventuele garantie en het past altijd zonder problemen

                        PS. nog een laatste vraag: best een originele Porsche kit kopen of bv. een kit laten samenstellen (jullie vernoemden OKE car in Geel)?
                        De orginele kosten bijna 100 euro per leiding.

                          Merci voor alle advies! :respekt:

                            Best alles vernieuwen.
                            Met NIEWE slangen. Geen OUDE stock slangen kopen die zijn wellicht even slecht van staat. Alleen zien die er wat beter uit..
                            Nieuwe generatie slangen kunnen ook tegen de E10 benziene, oude niet.
                            Je kan de slangen eventueel zelf laten samenstellen door een goede auto shop of hydroliek specialist.
                            OKE auto in Geel is een aanrader.

                            123

                              Normaal gezien zijn die leidingen vanaf Model jaar 1975 polyamide en niet van rubber, dus de hoofdleidingen in de tunnel zouden prima moeten zijn.
                              Das waar die rode pijl op wijst.

                              Polyamide verweert niet zoals rubber, het is nagenoeg niet kapot te krijgen.

                              De korte aanslutings leidingen, die zijn nog van rubber en verteren.
                              en de fittingen roesten.
                              Het sop(en risico) is de kolen niet waard.

                              Gewoon nieuwe kit scoren front to back vervangen en dan kun je op je 2 oren slapen.
                              Met een M14 koppel stuk, kun je de nieuwe op de oude kan vijzen en door trekken.
                              Maar het blijft een redelijk klusje, en gaat makkelijker met de motor eruit (of deels achteruit getrokke).

                                Ik ben geen expert Bas, maar die benzineslang zie je verweren, ik zou um helemaal vervangen … en al je andere benzineslangen ook ff nalopen …

                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.