Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Cayman › Lek in het koelvloeistofcircuit
- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 7 maanden geleden door kleinekastenteufel.
-
MakerDiscussie
-
19 juni 2019 om 13:22
Gisteravond melding dat het koelvloeistofniveau van mijn 987 cayman te laag was. Direct rode melding, dus stoppen met rijden. Gelukkig vlakbij mijn schoonvader dus niet ver moeten wandelen.
Ik was er zelf niet bij, en het was te druk om er tijd voor te maken gisteren, dus pas vandaag kunnen kijken. Blijkt er in de garage hier thuis inderdaad een plas roze koelvloeistof te liggen :(. Ik gok op een dikke liter ofzo. Lag redelijk centraal onder de auto, maar met die gesloten onderpanelen kan het eigenlijk van overal komen.
Depannage gebeld en de auto is nu onderweg naar RS Motors. Ik hou mijn hart al vast voor de kosten…
-
MakerDiscussie
-
Iemand veroordelen van op afstand, zonder zelfs beide standpunten te kennen, is pas pretentieus en negatief.
Wie heeft al een offerte of factuur gezien, wat werd er tussenin nog afgesproken. De zogenaamd “gedupeerde” heeft niet echt geklaagd.Over schrijven in “ik of wij” vorm kan ook simpelweg op Google informatie ingewonnen.
Nooit hebben wij geschreven ons “te verkneukelen als iemand zijn speelgoed in panne staat”, integendeel !
Wie wij echt zijn ? Lijkt ons in deze niet belangrijk, of wil u persoonlijk gaan ? U hebt het nu al meer over de vorm dan over de inhoud. Uw opmerking over “lagere school” begint al te lijken op het traditionele “social” scheldproza, laat maar.
[quote=”kleinekastenteufel” post=277193]Wij hebben onze mening (als dit nog mag ?), iemand voelt zich aangesproken, goed zo.[/quote]
Misschien is beginnen met te stoppen met het gebruik van” pluralis majestatis” al een goed begin om wat sympathieker over te komen en op een normale
manier communiceren zoals iedereen hier.
Mocht je niet in 1ste persoon enkelvoud kunnen schrijven, dan kan je vanaf één september bij de 8-jarigen aansluiten op een lagere school 😆In bijna elk topic waarin je forum-naam verschijnt , hangt dadelijke een negatieve (pest)sfeer. Hoe kan je je verkneukelen als iemand zijn speelgoed in panne staat met te weinig oliedruk
Misschien je eens deftig voorstellen en vertellen wie je echt bent, kan ook al de goede richting uitgaan; ik zou ludiek opmerken ” kom eens uit de kast, kleinekastenduivel ” , 8) 8)
Dit even gezegd zijnde
En als je mij niet gelooft dat het op 2 uur kan… Doe het Zelf boek van vroegere eigenaar Pelicanparts
101 projects for your Porsche Boxster/Cayman
Tja, je/jullie mening is gewoon redelijk zwak .. je/jullie zegt/zeggen “gratuite beschuldiging”.
Terwijl hij onderbouwd is met argumenten..gratuit = Ongegrond
een voorstel tot herstelling van 650 euro van een OPC, die toch volgens U weet wat ze doen.
en werkelijke factuur van 1150Als dat dan geen gegronde klacht is. Wat dan wel?
Accepteer/accepteren jij/Jullie het als je/jullie in Delhaize een prijs van 8 euro ziet hangen op een rosbief
en ze er bij de kassa 15 euro en half van maken? Nee toch?Ik ga er vanuit dat crossbyte hier dan ook de waarheid sprak. Dat heb ik zelf niet onder controle natuurlijk.
Maar ik denk dat het wel te vertrouwen is hoor.En dat RS motors zichzelf niet kan verdedigen is ook onjuist.. Het is een publiek forum
Ze mogen alles lezen
Niks houdt ze tegen om een account aan te maken als ze dat wensen.Tot zover uw mening. Die mag/mogen je/jullie hebben.
Of die inhoudelijk relevant is… das natuurlijk een ander verhaal.Wij hebben onze mening (als dit nog mag ?), iemand voelt zich aangesproken, goed zo.
ach hij komt gewoon anti-mij posten..
Ik wil gerust de discussie aangaan met RS motors over hoe lang het duurt om een water pomp te vervangen… en als ze echt willen kan ik het tonen dat het op 2 uur perfect mogelijk is om die pomp ter wisselen als je een brug hebt en alle tools.
4 uur duurde het bij mij , en ik heb geen brug en khad het nog nooit eerder gedaan.
Mijn grootste vertraging was dat ik mijn ratel op een bout gezet had langs boven, de bout uitdraaide en die vervolgens tegen de firewall had opgespannen… en niet meer kon in omgekeerde richting klikken omdat ratel bediening tegen firewall zat.
Das al iets wat niet zou mogen gebeuren voor wie de Porsche workshop instructies en Porsche tools tot zijn beschikking heeft… zoals in een OPC
En los van het feit hoe rap ik het kan, is er nog altijd het feit dat een OPC in 2019 toch al zou moeten kunnen inschatten hoe lang het duurt om een waterpomp te vervangen op een auto model van 2007…
Als je op 12 jaar nog altijd niet een beetje in de buurt van de werkelijke factuur kan mikken ben je gewoon een amateur.
Dat, of je doet geen moeite om te mikken en je low balled het offer om de job binnen te halen,
wetende dat je nadien toch gewoon zal volle pot zal door factureren.650 > 1150 , I rest my case.
[quote=”kleinekastenteufel” post=277179]Wij lezen hier gratuite beschuldigingen aan het adres van OPC RS MOTORS, zonder dat deze zich kunnen verweren.
Nochtans horen wij over Ingelmunster OPC veel goeds ! Wijzelf kunnen er ook goed mee afspreken en samenwerken.[/quote]
Dat was nooit mijn bedoeling. Ik ben blij dat ik geholpen ben en dat het snel weer opgelost was. Het was gewoon even schrikken toen de factuur bijna het dubbel bleek te zijn van de offerte.
Wij lezen hier gratuite beschuldigingen aan het adres van OPC RS MOTORS, zonder dat deze zich kunnen verweren.
Nochtans horen wij over Ingelmunster OPC veel goeds ! Wijzelf kunnen er ook goed mee afspreken en samenwerken.
Sommige roepers hier moesten zelf eens zo’n P center runnen, denken dat de helft van het personeel en de klanten na enkele maanden zouden afhaken.
😳 :salut:
En uren die dubbel gerekend worden !!!
Ze zijn aan je auto bezig, uren lopen
Er komt een klant binnen met een klein probleempje, die wordt direct geholpen (jouw uren lopen verder)
Telefoontje plegen met klant of iemand anders (jouw uren lopen verder)
…
kzeg niet dat dit overal gebeurd, maar denk dat er zo wel wat rondlopenTzijn gewoon foute praktijken… waar veel Porsche owners zich aan laten rollen
Eerst onderschatten bij offerte
Dan overschatten bij uitvoeringNo way dat ze in een Dealer garage niet weten hoe lang zoeen klusje duurt
en
No way dat het 4 uur duurt voor iemand met alle materiaal, brug en opleiding/evaringThey get away with it omdat niemand genoeg zaagt.
En niemand zaagt omdat ze gewoon denken, haja, tis Porsche, tzal wel complex zijn en zo.Terwijl een Waterpomp op een Porsche niet complexer in mekaar zit dan op pakweg een Dacia Logan.
Ben er zelf niet om kunnen gaan, en een blad van de offerte heb ik niet. Er stond blijkbaar weldegelijk €659 als prijs op zei mijn betere wederhelft. Ik kan me niet voorstellen dat ze geen kleine lettertjes zouden hebben die bij de werktijd vermelden dat het om een richtwaarde gaat. Dat zullen ze wel voor elkaar hebben toch.
Enfin, tussentijdse oliewissels doe ik ook zelf maar veel verder dan dat ga ik mij voorlopig niet wagen. De tijd ontbreekt me momenteel ook om me erin te verdiepen, al vind ik dat wel erg interessant.
Nu was het uiteindelijk op 2,5 dagen gefixt, had ik het zelf moeten doen, dan was dat ten vroegste komend weekend en dan zaten we tot zolang zonder vervoer.Heb het net opgezocht
Pierburg pomp (oem die Porsche gebruikt, de Porsche PN stonden in de casting, zag er identiek uit als de oude), 187 euro geleverd
Wahler 70 Graden Thermostaat , 60 euro geleverd
pakkingen zaten er telkens bij
1 pul koelwater van 5 liter ( want bij water pomp loopt ie nie helemaal leeg) 20 euro257 euro en een uurtje of 4 werk…
Toch wel bizar dat ik het in 4 uur kon zonder brug of voorgaande ervaring of opleiding.
Dus ze hebben 2 uur werk gerekend en er 4 nodig gehad.
Staat er iets op je offerte over aantal uren nodig?
Als ze uren op hun offerte zetten moeten ze er zich aan houden
Als ze geen uren op hun offerte zetten is het fixed price anyway.Die 11 Liter voor 130 euro is een mega rip off anyway..
Die rooie G12 VW coolant kost 20 euro per 5 liter in de winkel topsNu ja RS Motors is een Officiele dealer, dus betaal je de Porsche tax natuurlijk…Ik ga er vanuit dat ze in Zuffenhausen ergens een groot vat koelwater stockeren waar Butzi en Mezger themselves de fond hebben voorzien door er eens in te pissen.
Ik ga het vrijdag eens vragen als ik in de fabriek ben
Daarom werk ik dus zelf aan mijn auto.
Water pomp heeft me 350 euro gekost gemonteerd met nieuwe koudere thermostaat en koelwater
Ben ooit naar PC geweest voor onderhoud den eerste keer met mijn 73S , kheb 3 weken aambeien zalf mogen smeren…Een waterpomp aan 316, dichting 6+11, riem 40 en 11l antivries voor 135. De rest zijn 4 uur werk aan 95€/u, alles zonder BTW.
Ik weet niet hoe ze aan 650 incl BTW kwamen, maar dan hebben ze toch gewoon geen werk ingeschat.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.