Lek Krukas Bourage…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Lek Krukas Bourage…

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Ik ben sinds enkele weken nieuw hier op het forum.
    Van kinds af heb ik altijd al gedroomd om ooit een Porsche te hebben…
    Enkele maanden geleden of 35 jaar later ben ik dan eindelijk op zoek gegaan naar een 2dehands Cayman, en er 1 gevonden die in aanmerking komt voor aankoop.

Zoals aanbevolen op vele discussies op het forum hier heb ik toch de wagen laten keuren in een Porsche center. De wagen is komt goed door de test maar er staat bij de opmerkingen “olielekkage krukas bourage”

Volgens de verkoper (professionele)waar ik de wagen zou kopen is het slechts “zweten van de bourage”. Volgens hem is het niet nodig dat er een herstelling gedaan moet worden aangezien dat probleem zich zal oplossen van zodra er meer met de wagen gereden zal worden. De wagen staat namelijk al enkele weken/maanden stil en dat zou de oorzaak zijn.

Nu weet ik ondertussen dat er met die krukas oliekeerringen al heel wat te doen is geweest bij Porsche motoren !!

Daarmee mijn vraag: Is er iemand die al ervaren heeft dat de bourage gaat lekken indien de wagen een tijd stil gestaan heeft ? En, is het mogelijk dat dit probleem opgelost wordt doordat de wagen terug meer gaat rijden ?

Ik moet er wel bij zeggen dat de verkoper ook de herstelling eerst nog wil laten uitvoeren mocht ik daar echt op staan !

Alvast bedankt,

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Wim

Let dan wel op dat het daadwerkelijk gebeurt, en ze geen keerring week middel in de olie doen.
      Is het tijdelijk opgelost, maar zal na een half jaartje terug komen. 💡

Zou ik ook zeker overeenkomen zoals 911-lover zegt. 8) 8) 8)

Als de verkoper het zelf voorstelt laten doen zonder meerkost op de aankoop . Anders een flinke hap van de prijs afdoen en als reserve houden voor eventuele latere kosten.

rjf

Van toen ik hem kocht. Kleine plekjes in de garage (op een heel jaar), is een gedeelde garage dus lig er niet wakker van. Heb nog nooit olie moeten bijvullen dus veel zal het niet zijn.

Is een dure herstelling omdat ze uwe motor half moeten demonteren en dat zijn dus veel werkuren. Ring zelf zelf kost 15 euro dacht ik. Als je het kunt laten doen op zijn kosten gewoon doen. Ik laat het zelf niet doen want heb er geen hinder van en het is me het geld niet waard.

Zijn het dan dagelijks druppels of sporadisch eens een druppeltje.

En, hoe lang heeft u dat probleem al ? weken, maanden of …

bedankt voor de reactie

Ik moet er wel bij zeggen dat de verkoper ook de herstelling eerst nog wil laten uitvoeren mocht ik daar echt op staan !

Zou dat maar doen, heb jezelf die kosten niet meer……

rjf

Same here, boxster… Dat lekt echter zo weinig dat ik nog nooit olie moest toevoegen tussen onderhoud door. Wel vervelend als je een mooie garagevloer hebt maar niks dramatisch.

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.