Lekje aan leiding kettingspanner ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Lekje aan leiding kettingspanner ?

• Maker
    Discussie
  • Jongens (en meisjes ? Haha, nee serieus)

Mijn SC heeft een lekje aan ik vermoed de olieleiding naar de kettingspanner aan bestuurderskant. (Mogelijk ook de thermometer)

Graag jullie mening…

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Wim

Moet je inderdaad met oppassen anders knikt andere leiding.
      Ik zelf stook met een mini brander altijd even de wartel goed warm, en komt het vrij makkelijk los. 💡

Absoluut!

ALs je na een stevig ritje je achterklep open trekt en daar een blinkend nat plekje terugvindt ben je even niet vrolijk 🙄 .

Als het dan maar 15 euro kost, deste meer 😉 .

Heb es even geprobeerd om het ding los te maken, maar t zit toch stevig vast.

Iemand daarover adviezen ? (beetje schrik dat ik de andere leiding ook beschadig)

Wim

Valt gelukkig weer mee dan. 8)
          En je ziet wat ontvetten doet, vooral als je iets wilt opsporen. 😉

Heb geen poeder of aanverwanten nodig gehad.

Alles ontvet, ff motor laten draaien, oliedruk op 4 bar en bijna onmiddellijk een klein lekje aan het leidingkje naar de kettingspanner. (lekte nie direct, maar als ik er met mijn vinger over ging hing er ‘verse’ olie aan.)

Gelukkig maar een reparatie van een 15-tal euro’s 8). Oef 🙄

Wim

Ok, goed plan !

Ik post zodra ik resultaat heb!

Wim

Tim > even goed schoonmaken met ontvetter, en dan inspuiten met leak spray (wit poeder) zie je gelijk waar het vandaan komt.
                is te verkrijgen in elke goede autoshop/zaak.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.