- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 8 maanden geleden door .
-
Discussie
-
11 mei 2016 om 02:21
Hallo,
Ik heb recent de plaat onderaan de motor verwijderd (om aan de tweede plug te kunnen voor een olieverversing) en merkte dat er wat olie op de plaat lag.
Na wat verder onderzoek lijkt de olie te komen van het deksel van de distributie (kant van de bestuurder, andere kant is droog).
Gelukkig is het lek echt minimaal, en ik weet dat sommigen het gewoon zo zouden laten, maar ik wil er graag vanaf.Ik zou liefst de hele pakking vervangen maar dat kan blijkbaar alleen door de motor (gedeeltelijk) te laten zakken 😡
Omdat de olie alleen lijkt te lekken aan een paar moeren (zie foto) denk ik dat het op te lossen is door die moeren los te maken en het rubberen rondje dat onder de ‘paddestoel’ zit te vervangen. Als het probleem in de pakking zit dan lost dit het probleem niet helemaal op, maar het zal toch beter zijn denk ik?
Heeft iemand hier ervaring mee? Vervang ik best zoveel mogelijk van die rubberen rondjes nu ik er toch ben, dus ook diegenen waar niets uit lekt? Ze allemaal vervangen is onmogelijk op het eerst zicht. Er zitten er enkele vlak onder de verdeler.
Alvast bedankt!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.