Lekje gevonden, vraagje hierover ?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Lekje gevonden, vraagje hierover ?

• Maker
    Discussie

• BeerMetWielen
    Deelnemer

Beste forumleden,
      Zonet een lekje ontdekt linkerkant van de wagen; onder het reservoir van de ruitersproeier.
      Het ziet er uit als ruitensproei-vloeistof en ruikt er ook naar. Het lekt druppelsgewijs.
      Bij het bijvullen ging er slechts ongeveer een halve liter in.
      De wagen staat in een niet verwarmde garage en is een amerikaans model 997.
      Iemand die weet of dit simpel op te lossen is ?
      Alvast bedankt voor de feedback. :respekt:
      Ciao,
      Luc

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
      • En dan nog eens veel :driver: gehad dus :applaus:

Inderdaad, thanks. :relaxman:
          Ciao,
          Luc

Goed om lezen dat het meeviel 🙂

Zoals beloofd de oplossing :
              nogal simpel en eigenlijk best zelf te doen maar aangezien ik nog garantie had heb ik de P maar eens binnengebracht (meteen een leuk ritje van 180 km).
              Lekje zat aan de aanvoer naar het pompje; nieuw slangetje gestoken en hopla opgelost. :applaus:
              ciao,
              Luc

Ok, dank u allen voor de feedback.
                Ik heb nu een aantal beurzen met de zaak; eens deze achter de rug zijn zal ik eens binnenwippen bij de dealer. Ik laat weten hoe het opgelost werd.
                Ciao,
                Luc

zonder demontage controle gescheurd reservoir = mond op mond beademing met reservoir en flink blazen
                  smaak niet zo lekker maar sla je 😳 uit is er geen scheurtje. :happydance:

Als de vloeistof een vluchtige geur heeft denk ik ook dat er een lek zit in het reservoir van de ruitensproeier ,snel na te kijken als je het voorwiel even demonteerde en de modderkuip verwijderd :coolness:

@Rodondo,
                      thx, was inderdaad de bedoeling.
                      Ciao,
                      Luc

Even vlug de garage binnen voor een check-up, dan weet je’t snel & zeker. 😉

Niemand ? :coolness:

Dat is eigenlijk zo een beetje mijn vraag ?
                            Wat zou het anders kunnen zijn ?
                            Ciao,
                            Luc

Ik hoop voor jou dat het dat “maar” is. Dan kom je’r wreed goed vanaf. 😉

Ghost,
                                Eerlijk gezegd weet ik het niet, maar vermits de lekkage de kleur had én rook naar antivries vermoed ik dus van wel. Misschien was er niet genoeg in ?? Ik heb de wagen gekocht in de zomer; dus het is best mogelijk 😳
                                ciao,
                                Luc

Was er in de ruiten sproeier vloeistof tank antivries ❓
                                  Zo niet kan het zijn dat de tank gebarsten is na bevriezen sproeier vloeistof.

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.