Lekkend venstersproeipomp

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Lekkend venstersproeipomp

• Maker
    Discussie
  • Allen,

vorige week zag ik ineens vloeistof op de bodem van de kofferruimte. Ik dacht eerst dat dit batterijvloeistof was, maar dat kan moeilijk bij een gesealde batterij 😳
    Na verwijderen batterij en alles zuiver te maken heb ik hem enkele dagen laten staan en vandaag ontdekt dat het het pompje van de koplamp- en voorruitsproeier is die lekt (ik denk/gok dat het die pomp is) – zie foto.

Ik heb hier het boek van Haynes, maar dat is een andere pomp dan die ik heb, nu soit… hij lekt tussen de 2 koperen plaatjes. zou het helpen als ik de moertjes onderaan losdraai en alles zuiver maak (evt nieuwe rubber)? of is dat teveel op detailniveau repareren?
    PS: zit het reservoir zelf achter de bumper of waar vind ik dat?

Merci,

/Raf

Attachments:
    • FullSizeRender2.jpg
    • FullSizeRender.jpg
4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Hi Deepee,

ik zie 1 pomp in de koffer, bij de batterij. Heb ‘t pompje gedemonteerd, alles mooi zuiver gemaakt en gemonteerd… lekt niet meer. Me happy 😀

Ik heb nog wat schrik om de bumper eraf te halen om die 2de pomp te zoeken. Mijn koplampsproeiers doen het idd niet… is een klusje voor de winter.

PS: mag slotje op – opgelost.

0

Hi Deepee,

ik zie 1 pomp in de koffer, bij de batterij. Heb ‘t pompje gedemonteerd, alles mooi zuiver gemaakt en gemonteerd… lekt niet meer. Me happy 😀

Ik heb nog wat schrik om de bumper eraf te halen om die 2de pomp te zoeken. Mijn koplampsproeiers doen het idd niet… is een klusje voor de winter.

PS: mag slotje op – opgelost.

0

ik zou er niet aan beginnen om een oud pompje proberen te fixen. meestal is het toch slijtage en onderdelen kosten dan bijna zoveel als een nieuw pompje.
          zit er bij een 82er SC niet gewoon één reservoir in de wielkast achter je koplamp met daarop 2 pompjes; één voor de voorruit en één voor de koplampen (als je die optie hebt)?

0

ik zou er niet aan beginnen om een oud pompje proberen te fixen. meestal is het toch slijtage en onderdelen kosten dan bijna zoveel als een nieuw pompje.
            zit er bij een 82er SC niet gewoon één reservoir in de wielkast achter je koplamp met daarop 2 pompjes; één voor de voorruit en één voor de koplampen (als je die optie hebt)?

0
          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.