lekkende olie op kachelpotten

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 lekkende olie op kachelpotten

• Maker
    Discussie
  • Hello ,
    Voor de vervanging van mijn dichtingen van de klepdeksels had ik licht olieverlies die terecht kwam op mijn (hete ) kachelpotten.
    Nu na het groot onderhoud zie ik dat hij nog altijd lekt zou dit van ergens anders kunnen komen ❓
    By the way , kan dit kwaad olie op een hete kachelpot ?? een kleine rook ontwikkeling heb ik al , maar ik zou toch niet graag hebben dat mijn P in de fik schiet 🙁

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • retoer pijpjes

ik kan goed begrijpen wat je bedoeld , maak ik ook mee zeker nu met die warmte 😳

WB

Ja, bij mij kwam dat ooit ook van de oliekoeler. Vervelend, aan de lichten wilde iedereen me maar duidelijk maken dat mijn p-ke in de fik ging vliegen…. 🙂

[quote=”Bjorn”:lfdgqwhe]Hello ,
            Voor de vervanging van mijn dichtingen van de klepdeksels had ik licht olieverlies die terecht kwam op mijn (hete ) kachelpotten.
            Nu na het groot onderhoud zie ik dat hij nog altijd lekt zou dit van ergens anders kunnen komen ❓
            By the way , kan dit kwaad olie op een hete kachelpot ?? een kleine rook ontwikkeling heb ik al , maar ik zou toch niet graag hebben dat mijn P in de fik schiet 🙁 [/quote]

Olieverlies kan ook komen van volgende punten:

– oliedrukcontact bovenaan het motorblok
            – dichtingen van de oliekoeler
            – oliekoeler zelf
            – retourpijpjes olie

Dit zal niet meteen een vuurprobleem veroorzaken maar goed is dit toch niet… als de olie een brijbegint te vormen, zich ophoopt dan kan dat idd na een tijd beginnen smeulen en brand veroorzaken… regelmatig zuiver maken als de motor afgekoeld is… de onderzijde eens afstomen en daarna op zoek gaan waar het lek vandaan komt…

IK gok op de olieleiding van je oliereservoir naar de motor of de koppeling aan het reservoir…

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.