Leren circuit rijden

Home Forum Porsche Uitstappen Leren circuit rijden

• Maker
    Discussie
  • Gaarne wil ik leren circuit rijden 😳 , in Zandvoort organiseert RSZ een ‘coureursopleiding’ ( wazz in a name ? ) gedurende 6 zaterdagmiddagen. Heeft iemand hiermee ervaring ? Bestaan gelijkaardige initiatieven in Belgie ?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • heb em, http://www.testdriver.be , moest al aan Johan denken… 😉

Anoniem

Ik zei dus duidelijk “eender wat”. Met je 911 ga je daar zeker niet in affronten vallen… 8)

[quote=”chris_lbr”:pxz6y2bz][quote=”Frederic_911″:pxz6y2bz]Wat zijn de voorwaarden waaraan je auto moet voldoen om op het circuit van zolder te mogen rijden? Moet de wagen bv ingeschreven zijn en wat met de verzekering?
          Op de site van Eran Racing staat het niet echt beschreven[/quote]
          Je mag eigenlijk met eender wat de baan op, zolang het niet uit elkaar valt en de remmen werken. Er is geen controle op de staat van je voertuig. Moet ook niet eens ingeschreven of verzekerd zijn.
          Het enige waar je op moet letten is het geluid : max 95 dB.

Het is een dikke aanrader om je in te schrijven voor de experience. Zo ben ik ook begonnen. Je krijgt een begeleider mee en al.[/quote]

ja volgens ik gelezen heb, op de site van eran racing moet je eerst les volgen, en dan pas mag je vrij rijden. Ik vraag me af welke wagens er daar allemaal komen rijden, dat ik daarmet mn 911 van 77 niet in afronten val 😀 ?

Anoniem

[quote=”Frederic_911″:2f3tenx6]Wat zijn de voorwaarden waaraan je auto moet voldoen om op het circuit van zolder te mogen rijden? Moet de wagen bv ingeschreven zijn en wat met de verzekering?
            Op de site van Eran Racing staat het niet echt beschreven[/quote]
            Je mag eigenlijk met eender wat de baan op, zolang het niet uit elkaar valt en de remmen werken. Er is geen controle op de staat van je voertuig. Moet ook niet eens ingeschreven of verzekerd zijn.
            Het enige waar je op moet letten is het geluid : max 95 dB.

Het is een dikke aanrader om je in te schrijven voor de experience. Zo ben ik ook begonnen. Je krijgt een begeleider mee en al.

ik kwam deze week nog een nieuwe tegen, zal morgen ns zoeken
              hebben subaru, toyota mr2 en een bmw, ook in zolder

Wat zijn de voorwaarden waaraan je auto moet voldoen om op het circuit van zolder te mogen rijden? Moet de wagen bv ingeschreven zijn en wat met de verzekering?
                Op de site van Eran Racing staat het niet echt beschreven

Onlangs gedaan in Zandvoort.
                  Was een super ervaring en ik ben blij dat ik het gedaan heb

die dag zal ik er meer dan wsl ook zijn ..maar dan met een nissan silvia…gewoon geweldige kar om vol mee te gaan , en al schuivend door de bochten te raggen 😉

[quote=”mcklusky”:1rb11mas]Bij ons heb je ook verschillende initiatieven… ERAN Racing bvb
                      KLIK HIER VOOR ERAN RACING[/quote]

Daar heb ik mij voor ingeschreven op 19/09/2007 🙂

Bij ons heb je ook verschillende initiatieven… ERAN Racing bvb
                        KLIK HIER VOOR ERAN RACING

Sinds 1993 organiseert Eran Racing op Circuit Zolder de open circuit dagen. Reeds honderden piloten hebben hun eerste stappen gezet via Eran. Beginners volgen een cursus “circuit experience” waarna ze kunnen instappen in het vrij rijden. Voor de drifters bestaat er nu ook een driftschool. Onder leiding van Andy Jaenen en Erik Bruynoghe en een groep van deskundige helpers en instructeurs maken zij iedereen wegwijs in de autosport. Verder zijn er ook mogelijkheden om mee te rijden met een racewagen “racing experience” en natuurlijk het “free driving” voor de gevorderden.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.