Let op je banden!

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Let op je banden!

  • Maker
    Discussie
  • Ik ben stom geweest maar vandaag toch veel geluk gehad!!:bounce: :hail:

    Het is al een paar keer op het forum vermeld maar controleer voldoende je banden (niet enkel de spoordiepte maar ook de leeftijd)!
    Ik was vandaag aan het rijden op de E19 Nederland –> Antwerpen toen door de warmte en ouderdom mijn achterband gesprongen is. Het is stom om met oude banden te blijven rijden maar gelukkig deed de Porsche niet al te raar en kon ik veilig uitwijken naar de pechstrook.

    En dit was de rede:

    Verder is er geen schade aan de wagen of mezelf. En er komen nu zo snel mogelijk overal Bridgestone Potenza’s op!

    Vanuit Porsche is er ook een overzicht van de geodgekeurde banden dit kan je vinden op de onderstaande link (voor degene die het nog niet wisten):
    https://www.porsche.com/belgium/nl/accessoriesandservice/porscheservice/service-documentsanddownloads/

    Ik had nog wel één vraag: wat is de gemakkelijkste manier om de zwarte rubber van mijn wielkas te krijgen (zie zwarte rand op de carrosserie op de tweede foto)?

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
    • [quote=”wing” post=269533]Hopelijk gaat er bij andere forumleden een belletje rinkelen en gaan de bandjes eens gecontroleerd worden, want je ziet voor hetzelfde geld hing hij met deze mooie P in de vangrails en is het gedaan met de pret… :bounce:[/quote]

      Dit was inderdaad ook de bedoeling van mijn post.

      Mijn banden achter waren van 2005 (veel te oud dus). 😳
      Volgens test aankoop mogen banden maximaal 10 jaar gebruikt worden maar voor wagens die minder vaak gebruikt worden kan dit slechts 8 jaar zijn.
      Maar misschien dat andere leden meer accurate informatie kunnen geven.

      PS: ondertussen staan er nieuwe banden op en het zwart is er gemakkelijk afgegaan met de hulp van thinner en de mensen van de bandencentrale!

        De banden op de S2 waren ook 15 & 12 jaar oud.

        profiel was nog goed maar wel haarscheurtjes in de wangen van verduring.

        ik heb het risico dus niet genomen en nieuwe rubber rondom gezet…. ik wou zeker de top van m’n 30 jarige is uittesten en 240 riskeer ik zelfs niet met oude banden.

        ivm het bandenzwart op de flank ;
        Thinner werkt daar zeer goed voor !

          Inderdaad, hier heeft er eentje een goeie engelbewaarder gehad, oude bandjes deugen inderdaad niet.., zijn ook veel harder dus minder baanvast en de remweg is langer omdat ze minder grip op de baan hebben…:salut:
          Hopelijk gaat er bij andere forumleden een belletje rinkelen en gaan de bandjes eens gecontroleerd worden, want je ziet voor hetzelfde geld hing hij met deze mooie P in de vangrails en is het gedaan met de pret… :bounce:

            wow, je hebt veel geluk gehad zo te zien.

              Heftig! Gelukkig zonder zware gevolgen.
              Hoe oud waren de banden in kwestie?

                Tar-x
                Opspuiten, tot 5 tellen, en simpelweg afvegen.
                Ik heb een flinke bus van dat spul gekocht bij RSTB Detailing in Tessenderlo.

              6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.