Levensduur schokbrekers

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Levensduur schokbrekers

• Maker
    Discussie
  • Ben weer in een nieuwe issue terecht gekomen. Ik was van plan om m’n vergane schokbreker mofjes te vervangen, maar wat is volgens jullie eigenlijk de levensduur van schokbrekers?

Ik hoor geluiden van 10 jaar, maar kan me dat bij m’n Elf toch nauwelijks voorstellen. Die ligt in mijn beleving zo strak als als een huis op de weg. Heb wel eens kapotte gehad met een andere auto, maar dat merkte en hoorde je wel.

Hoe merk je dat je schokbrekers minder worden, dat voel je toch, gaat dat geleidelijk?

Wat zijn jullie ervaringen met de 911 schokbrekers door de jaren heen? Hoe lang gaan ze mee? :coolness:

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • [quote=”pablo_o2″ post=171450]Die goudkleurige zijn dat FSD’s klik ?[/quote]

Lost meteen de vraag op hoe je je koni’s moet afstellen.
      Spijtig genoeg enkel voor 911, 912 en KJN …

0

Slik…..geld.jpg

0

In dat geval, laten we het spulletje er nog maar even onderliggen, en dan tzt maar in ene keer de schokbrekers, remmetjes (de)monteren/vervangen, velgen links een beurtje geven en de wagen opnieuw uitlijnen. In 2014 voorlopig nog maar gewoon ff lekker sturen dan … :driver:

0

Jep

0

Die goudkleurige zijn dat FSD’s klik ?

0
              Wim

Altijd Koni bij mij onder de auto’s als ik ze moet vervangen. (de verstelbare dan) :up:

0

Ben pas bij Carnewal geweest, en hij zegt dat eigenlijk het beste eraf is na drie jaar….normaal gebruik.
                  Steek je dan nieuwe ga je het verschil direct voelen.
                  De ophanging verslechtert zo stilletjesaan dat je dat helemaal niet merkt.
                  De auto wordt wat onrustiger…merk je vooral aan de ronde punten met wat hobbels
                  Een kapotte demper merk je direct natuurlijk…trillingen in het stuur, en de demper wordt dan ook warmer dan normaal
                  Volgens Gert zijn de gouden Koni’s nu voor straatgebruik de beste koop

0

Versleten schokdempers voel je toch wel hoor. Daar hoef je zelfs geen kenner voor te zijn. Het strakke gaat eraf, accelereren op minder goed wegdek…. een lange bocht (bv. van linkeroever richting Kennedytunnel) met een plots kipje in het wegdek enz….

0
                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.