LEZ: onbekende euro norm van mijn 944 S2

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen LEZ: onbekende euro norm van mijn 944 S2

  • Maker
    Discussie
  • Hey

    waarschijnlijk is het al ergens besproken maar ik heb geprobeerd en niks gevonden via de search. Kan je de euronorm van een 944 S2 laten bepalen (ipv: onbekend te hebben staan op het keuringsbewijs) en zo ja, welke norm zou die (kunnen) halen.

    Op de keuring zijn ze altijd verbaasd van de goede metingen uitstoot en de goeie staat van de motor volgens hen, maar daar wisten ze me niet te zeggen welke norm die zou halen, vermoelijk meten ze daar iets anders neem ik aan dan…

    Groeten
    Gerrit

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Anoniem

      Normaal in Brussel met O-platen en 30 jaar oud, is geen probleem, maar blijkbaar rij je niet op O-platen?
      Eventueel geprobeerd via Porsche Classic in Drogenbos?
      In het verleden ook Porsche certificaten bekomen via Porsche Classic Center Gelderland, maar niet voor de emissieklasse.

      Enerszijds absurd dat je met dezelfde wagen in Brussel in Brussel mag ‘vervuilen’ als je een O-plaat hebt, anderszijds willen ze vermijden dat Brussel er gaat uitzien als Casablanca waar nog vol rijdt met Mercedessen 190 (die daar als taxi worden gebruikt).

      Dit is één van de redenen waarom ik misschien toch mijn 1972 ook of O-platen ga zetten. Ik rij nog altijd met de originele nummerplaat.

        Dat gaat me toch een brug te ver maar wel bedankt voor dit document… nu heeft de lieve mevrouw van Porsche center Mechelen wat munitie voor haar hoofd kantoor. Het is niet dat ze me nie wilde helpen maar ik denk dat de luiaardij verderop in de chain of command zit …

          Op pagina 1 rubriek V9 staat de afgeleide euronorm van mijn 928 uit 1989:
          [hide] ik zou het hier niet mogen schrijven maar voor mijn part pas je dit document aan naar jouw auto en stuur dat digitaal naar die LEZ paljassen
          op dat burootje zit daar toch een bende autohaters die niets snappen/kennen van de specs van een verbrandingsmotor.
          het document lospeuteren bij dwieteren kost immers meer dan die LEZ-boete. tenzij je met de officiele versie later ook nog je inschrijvingsbewijs (tegen extra kostprijs) laat laat aanpassen bij de DIV en dan ben je van deze zever een paar jaartjes verlost.[/hide]

           

           

              Hey DeePee, JMB

              Ben per ongeluk (lange uitleg) Brussel ingereden zonder zulke papieren en als ik kan aantonen dat mijn wagen onder Euronorm 2 zou vallen met officiele documenten dan laten ze de boete zo. Dus ik ben geinteresseerd in hoe je daar aan ben geraakt. Via D’Ieteren sturen ze me naar Porsche en bij het Porsche Center zeggen ze dat dit voor oldtimers “niet gekend” is dus kunnen ze zo een papier niet maken… Zogezegd gepolst bij het “hoofdkantoor”.
              Heb je wat details over hoe je juist bent tewerk gegaan om dat aan te vragen? Waar? Bij wie?

              Btw, je attachment krijg ik een error melding op dat ik geen toegang heb? Kan je me dat alsnog sturen of iets, ik ben in contact met Porsche Center om te laten zien dat die dingen bestaan… dus dat zou wel goed helpen

                Een 968 is natuurlijk jonger dan de 944 S2. Omdat de 968 al een katalysator had voldeed die al vooraf aan euro 2, en kon je die achteraf naar euro 2 laten omzetten. Ook al was euro maar in voege van 1996.

                 Trouwens euro 2 is maar tot eind 2024 in LEZ toegestaan

                Hieronder op mobile een S2 met euro 2 als het correct aangegeven is

                944 s2 te koop met euro 2

                Anoniem

                  Op mijn ‘Datenblatt’ staat voor de 968 uit 1992 ook Euronorm 2..  Gezien de kostprijs van dergelijk ‘Datenblatt’ toch een paar honderd euro was en die kost enkel maar zinvol was als de Euronorm meer was dan de op leeftijd bepaalde Euronorm 0,  had ik eerst wat gegoogled. Op bepaalde (Duitse) forums dan discussies gevonden waarbij ik toch relatief zeker was dat de mijne een Euronorm 2 was.
                  Om de Euronorm aan te passen op je documenten, moet je via de DIV gaan. Zelf nog niet gedaan. Maw weet niet hoeveel miserie dit inhoudt en wat de kost is, maar op dat moment weten de LEZ-camera’s op basis van je nummerplaat wat je Euronorm is. Zoniet moet je met je ‘Datenblatt’ een toelating per LEZ aanvragen.  Voor Antwerpen ging dit vrij vlot, voor Gent duurde het toch een paar weken.

                    De 944 S2 is gebouwd tussen 1989 en 1991.in coupé en cabrio.
                    Mijn 928GT is van 1989 en daarvan heeft porsche AG tegen betaling een “Datenblatt” afgeleverd waarop een theoretische CO2 uitstoot en Euronorm staat.

                    https://porscheforum.be/forum/attachment/27233

                     

                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.