LHD or RHD

Home Forum Porsche Talk LHD or RHD

  • Maker
    Discussie
  • RHD Porsches

    Als je een kijkje neemt op autotrader.co.uk vind je zeer mooie 997 en 991 ( in mooie kleurencombo’s ) voor prijzen die tussen de 15K en zelfs 20K goedkoper zijn dan soortgelijke modellen die worden aangeboden in bvb Belgie en Duitsland ;

    Stel dat je een P enkel wilt gebruiken als weekendwagen ; maw niet voor het dagdagelijkse woon -werkverkeer; is het dan niet aantrekkelijker om in de Uk een P te gaan halen?

    Buiten het feit dat een je RHD hebt is het voertuig 100% identisch aan een LHD ( koplampen wel aanpassen dan )
    Zeker als je merkt dat de prijzen voor een LHD abnormaal en soms onverantwoord in de hoogte gaan.

    Ben benieuwd naar reakties hier 😀 😀 😀

    41990£ of 47K €

    61.000€ of 54.000£

    beiden voertuigen uit 2010 en soortgelijke uitvoering en opties

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • [quote=”vandamme” post=270242]
      Maar goed, jij hebt duidelijk je keuze al gemaakt, dan kun je er eentje kopen denk ik.[/quote]

      +1

      Jaja, het is onnodig quoten maar ik kon het niet laten… 😈

      123

        LHD rijden in Engeland is poepsimpel omdat bijna alles daar met ronde punten is geregeld.
        Maar als je in zoeen bosbaantje zit, links op de weg, links sturend, heb je gewoon minder weg overzicht.

        En dat is hier niet anders met RHD auto’s, ja ik heb er hier ook al mee gereden.
        En als je op de rechterkant van de weg moet parkeren in een drukke , small straat
        zit jij rechts en zie je heel weinig bij het uitrijden, dat is gewoon onhandig, en groter risico op aanrijdingen bij in en zeker bij uitrijden..
        Ik heb geen madam, dus parkings zijn wel degelijk een probleem voor mij met RHD in Belgie.

        Maar goed, jij hebt duidelijk je keuze al gemaakt, dan kun je er eentje kopen denk ik.

          aan bovenstaande repliers ;

          Hebben jullie al ooit meteen RHD gereden ?
          Ik heb 6 TVR’s gereden waarvan er 4 RHD waren en een lotus die ook nog eens RHD was 8)
          Restwaarde nihil ?? klopt niet helemaal je verkoopt nadien je RHD in the UK
          Het is makkelijker rijden met een RHD in Belgie dan met een LHD in England ; misschien eens vragen aan de 5 England- gangers hier
          Met een RHD rijdt je hier eigenlijk meer gedisciplineerder ( wegens) sommige kleine ongemakken die voorkomen
          Op het circuit daarentegen heb je hemels plezier omdat je bij een klokwijzers- circuit bijna bij elke bocht een de binnenkant zit 8) 8)
          Als je een parkeergarage binnenrijdt , zit meestal je vrouw naast je , omdat je gaat shoppen; dus ticket nemen ook geen probleem:D
          Heeft niets met krap budget te maken , want je houdt uiteindelijk het verschil van de minderprijs achter de hand voor kosten en onderhoud
          Als passagier meerijdend met iemand moet je ook steeds rechts in -en uitstappen

          Is eigenlijk meer een psychologische drempel die je moet overwinnen.

          Jaren geleden hadden we die discussie ook in de TVR club , er waren er die zworen bij een LHD , tot TVR op een bepaald moment enkel nog RHD op de markt bracht. De meeste zijn toen ook spontaan overgeschakeld op RHD

          Het is toch aanlokkelijk als je die prijsverschillen ziet voor identieke voertuigen met enkel een verschil in stuurwiel positie :driver:
          En voor diegene die graag “cruisen ” in de Lippenslaan , maak je geen zorgen , je wordt steeds aan beide kanten van de weg gespot 😀

            Ik zou het ook niet doen.
            Als ik €50000 betaal voor een wagen, wil ik dan ook dat hij volledig naar mijn gedacht is. LHD is daarbij een must en geen vrijblijvende optie. Het zal trouwens een grote uitdaging zijn om hem opnieuw te verkopen, als je eens zin hebt in een ander model.

            123

              Misschien doenbaar als je een circuit auto zoekt.. Maar openbare weg ? frustrerend.
              Je zit structureel op de verkeerde plek om goed de weg te kunnen overzien.
              Je moet altijd aan de , voor jouw verkeerde kant van de weg parkeren, je ziet niks bij het uitrijden.

                zou ik persoonlijk nooit doen…
                De ongemakken die ermee gepaard gaan
                De restwaarde die nihil is…

                  In NL heb je ook bedrijven die stunten met goedkope Porsches. Nagenoeg allen RHD.
                  Je kunt inderdaad goedkoop Porsche aanschaffen. Maar als je zo een krap budget hebt dan zal het onderhoud wellicht ook niet of nauwelijks gedaan worden.
                  Ik heb nu al moeite om rechts uit te stappen omdat dit voor mij zeer ongewoon is.
                  Dan komt er een moment dat je de parking inrijdt en de ticketautomaat aan de andere zijde zit……. need I say more?

                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.