Licht geplof

• Maker
    Discussie

• bob

Hey , ik ben gisteren gaan proefrijden met een 4s mk2 . Nu zit ik met het volgende de wagen reed goed naar mijn menig maar toen ik de motorkap opende hoorde ik soms een licht geplof ter hoogte van de inlaatcollector. Een aankoopkeuring is lastig omdat de wagen 450km van huis staat (Duitsland). De wagen is wel dealer onderhouden en heeft 106 000km. Heeft iemand een idee wat zou kunnen zijn daar ik een aankoop sterk overweeg.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • op een straatauto ABS uitgeschakeld 🙄

[quote=”Jochen” post=236343]Nee want zowel Pdk als tip tronic zijn beveiligd. Hiermee bedoel ik dat je bvb niet aan 200 km/u naar zijn 2e gang kan schakelen. Met een mechanische bak kan je echt wel mis schakelen.[/quote]

Is wel mogelijk maar niet zo makkelijk.

1/ gas open houden wanneer een achterwiel van grond komt (drempel of curb stone op circuit)
          2/ met uitgeschakeld abs wielen blok remmen en dan terugschakelen

bob

Zal ik zeker doen, wat het cosmetische betreft dit kan ik zelf. En zeker bedankt voor de goede raad.

goede beslissing en fijn dat de verkoper instemt.
              💡 vraag tegelijk een offerte voor het oplossen van de zaken die aan het licht komen. zo heb je meteen iets in handen om met de verkoper over de prijs te onderhandelen …

bob

Verkoper heeft toegestemd in een keuring door een Porsche dealer, ik ben eens benieuwd…

Nee want zowel Pdk als tip tronic zijn beveiligd. Hiermee bedoel ik dat je bvb niet aan 200 km/u naar zijn 2e gang kan schakelen. Met een mechanische bak kan je echt wel mis schakelen.

bob

Is dat mogelijk met een pdk

En gelijk kunnen ze de aantal keren zien dat de auto in een te hoog toerental heeft gereden, lees rode zone.

laat zeker een keuring doen voor je de auto aankoopt. de foutcodes uitlezen van het motormanagement en intussen de draaiuren checken met de KM-stand van de wagen

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.