Licht haperende motor van 3.2

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Licht haperende motor van 3.2

  • Maker
    Discussie
  • Allen, Mijn vorige issues zijn nog niet van de baan (tijdgebrek wegens verbouwing) en hier ben ik al met hetvolgende 😯 . Tijd om te rijden vind ik natuurlijk wel 😀
    Bij het rijden aan constant toerental (eender welk toerental) ondervind ik een lichte hapering van de motor en als ik optrek krijg ik de indruk dat hij niet voluit gaat, het gevoel is alsof hij zijn volle vermogen niet kan benutten.
    Kan het zijn dat dit aan de bougiekabels ligt? kan dit uitgemeten worden?
    Heeft iemand een gelijkaardige ervaring met de 3.2?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 43)
    • Bedankt Wim, net wat ik nodig had 😀 :respect2:

      Wim

        Op een 3.2 is nog geen diagnose stekker aanwezig.

        hier een afbeelding om te meten, want anders wat moeilijk om uit te leggen.

        En de afstand tussen vliegwiel en de sensors bedraagt 0,8mm

          bedankt voor je reactie, momenteel terug aan de praat gekregen door de connectoren eens te reinigen en een beetje bij te plooien. Misschien toch eens overwegen om nieuwe connectoren te steken. Waar zou ik de waarden kunnen vinden voor het uitlezen van de fishes?

          en dan blijft er nog het 2e vraagje, is er een diagnosestekker in de 3.2 van 86? en zo ja, waar is deze te vinden?

            Nog toevoegen, als je er een vervangt overweeg dan gelijk de twee.
            bij mij was er zes maand tussen, nadeel ze zijn niet echt goedkoop.

              Twee van de drie komen van de sensoren (reference en speed sensor)die op het vliegwiel aansluiten.
              Zelf heb ik twee maal het probleem gehad en iedere keer was het een van de twee.
              Je kan die perfect uitmeten, waarde heb ik niet bij de hand maar beide zoude dezelfde waarde moeten hebben gezien ze hetzelfe zijn.
              De check gebeurt door de waarde tussen de connecties te meten.
              Als je deze vervangt neem dan het nieuwe type met kunststof behuizing , als je ze moet vervangen zal je direkt begrijpen waarom:-)

                we zijn al een stap dichterbij, het licht vermoedelijk aan één van de drie stekkers zoals wim zegt (schrijft.
                Iemand een idee of er in een 86 een diagnosestekker zit? en zo ja, waar zit die dan?

                Alvast bedankt, met een beetje geluk kan ik nog genieten van een aantal mooie dagen. 😀

                Wim

                  [quote=”python” post=137438]Normaal doet die lambda sonde nog niks als die nog koud staat dacht ik ?

                  Als het niks oplevert wat Wim zegt kan je misschien eens proberen te achterhalen waar in grote lijnen de fout zit .
                  Krijgt die benzine ?
                  Krijgt die ontsteking ?[/quote]

                  Dat is net het moeilijkst bij wen 3.2 als deze niet start om uit te zoeken wat de boosdoener is.

                  Maar gewoon bovenstaande dan gaan testen en zo verder gaan.

                  Voor hetzelfde is je DME relais er ineens met gekapt, altijd moeilijk om van afstand een auto aan de praat te krijgen. 😉

                    Ich hatte das gleiche problem.Powodem wurde gelöst Lambdasonde.
                    20130720_102629.jpg

                      Normaal doet die lambda sonde nog niks als die nog koud staat dacht ik ?

                      Als het niks oplevert wat Wim zegt kan je misschien eens proberen te achterhalen waar in grote lijnen de fout zit .
                      Krijgt die benzine ?
                      Krijgt die ontsteking ?

                        De stekkers zijn niet los geweest maar zal ze voor de zekerheid eens uithalen en opnieuw insteken

                        Wim

                          De 3 stekkers links van de motor goed op volgorde gezet en geborgd met speciaal plaatje. 💡
                          Zo ja, stekkers niet verkeerd gestoken.
                          Want als je 2 bovenst gewisseld hebt zal hij in eerste instantie draaien, maar mag niet te lang omdat je dan een circuit omlegt van de ontsteking, dit kun je normaal even doen om te testen of een van de 2 hal gevers kapot zijn.
                          Als je dat per ongeluk gedaan hebt kan het zijn dat er een van de hal gevers om zeep is.

                            en dan vandaag grote ontgoocheling. 🙁
                            Gisteren een geslaagde testrit gedaan en vandaag… wil hij niet meer starten :bounce:
                            Heb ik dus nog nooit gehad, normaal start hij van de eerste slag. Iemand een idee? kan dit te maken hebben met de nieuwe lambda sonde? Voor de rest ben ik nergens aangekomen

                              en ja, er is eindelijk nog eens nieuws. Na veel slijpen, zagen (letterlijk zagen)en kloppen heb ik er de oude uitlaat eindelijk onderuit gekregen in veel stukken en brokken.
                              De nieuwe is er vlot onder geraakt samen met een nieuwe lamda sonde en daarna kwam het verdikt. Eerst garage een beetje opkuisen, vooral de dikke brokken want ik was gehaast en dan de testrit.
                              Resultaat: … Problem solved! (op het eerste zicht toch!
                              Veel dank voor de talrijke tips :respect2:

                              Op naar het volgende 😉

                              Attachments:
                              • uitlaat1.jpg
                              • uitlaat2.jpg
                              • uitlaat3.jpg
                              Wim

                                Als je hem op de goede plaats zet zal dat geen problemen geven voor jou. :mrgreen:

                                  Wim, ik zal zeker uw tips gebruiken maar… ben je zeker dat dit geen gevolgen zal hebben voor mezelf als ik een tang gebruik met zo een naam? :happy:

                                  Resultaat volgt later…

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 43)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.