Licht haperende motor van 3.2

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Licht haperende motor van 3.2

  • Maker
    Discussie
  • Allen, Mijn vorige issues zijn nog niet van de baan (tijdgebrek wegens verbouwing) en hier ben ik al met hetvolgende 😯 . Tijd om te rijden vind ik natuurlijk wel 😀
    Bij het rijden aan constant toerental (eender welk toerental) ondervind ik een lichte hapering van de motor en als ik optrek krijg ik de indruk dat hij niet voluit gaat, het gevoel is alsof hij zijn volle vermogen niet kan benutten.
    Kan het zijn dat dit aan de bougiekabels ligt? kan dit uitgemeten worden?
    Heeft iemand een gelijkaardige ervaring met de 3.2?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
    • [quote=”cabrio wim” post=136568]Daar gebruiken wij altijd een pijptang voor.[/quote]
      Ja Wim, een zeer raar woord, heeft in België een andere betekenis :lekker:

      Wim

        Daar gebruiken wij altijd een pijptang voor.

        verder tip: gebruik voor montage altijd bouten van 8.8 en daarop koperen moeren, dan heb je dat probleem verder ook niet meer.
        En lukt het niet met de pijptang (wat een woord trouwens 😆 ) dan de haakse slijper erop. 😉

          Na lang dit onderwerp nog eens oprakelen 😉

          ondertussen niet stilgezeten hoor, heb dus de revisie van de boite laten doen (was blijkbaar hoognodig) en daar hebben ze mij gezegd dat het haperen hoogst waarscheinlijk afkomstig is door een verstopte katalysator in combinatie met de lambdasonde.
          Ondertussen dus een niewe pijp en een nieuwe sonde gekocht en gisteren proberen te monteren wat me dus niet gelukt is…
          De vijze zijn volledig vast geroest en er past geen sleuteltje meer op door de roest.
          Het zal dus een kunst worden om deze moeilijk toegankelijke vijzen weg te halen.
          Ik blijf jullie op de hoogte houden en als er iemand tips heeft om de oude verroeste vijzen er uit te krijgen, steeds welkom;

            [quote=”straffen” post=113569]proficiat karl :relaxman:[/quote]

            :respect2: :drink:

              proficiat karl :relaxman:

                Proficiat , Karl :drink:

                  het is zeker een nieuwe Porsche liefhebber, na 3 dagen kan ik het al bevestigen! :driver: :drink:

                  XXX

                    Karl, proficiat met de gezinsuitbreiding! 😀 ! Nen Porsche liefhebber of hebster erbij…

                    Zulke jobkes (de Porsche dan) zijn altijd wat van lange duur, tenzij je Nick ‘Morris52’ is :engeltje:

                    Wim

                      Deze moet volgens Porsche elke 100000 km vernieuwd worden, en kan gemeten worden op de stekker die je kan loskoppelen, en deze moet dan met warme motor een waarde geven van 0,1 tot 0,9 mV hebben.
                      Heeft hij deze waardes niet, dan is die waarschijnlijk om zeep.

                        Ik heb hier geen gegevens van misschien kan iemand met een 86’er werkplaatshb. eens voor je kijken.
                        Je kan hem misschien ook gewoon eens loskoppelen en kijken of dit een verschil geeft .

                          @Peter Targa: Leuk dat je dit gaat volgen, ik ga zeker de voortgang posten maar wees niet ontgoocheld want dit gaat enorm traag vooruit wegen verbouwingswerken en sinds eergisteren ook nog een baby erbij 😀 :relaxman:

                          Bedankt voor de extra tip van de lambda sonde (is idd een 86). Iemand een idee of dit kan getest worden of hoe dit kan nagekeken worden?

                          Wim

                            Heb even gekeken naar bouwjaar en is een ’86er, dus die heeft er inderdaad eentje zitten.

                            Dus inderdaad ook nog een optie voor het stotteren.

                              [quote=”cabrio wim” post=112897]Ligt aan het bouwjaar.[/quote]
                              Ik dacht als die er dan ook al een heeft misschien een mogelijke oorzaak ?
                              Als een lambda sonde in open loop blijft krijg je ook zoiets .
                              Als die er nog geen heeft is dit een vrij zinloze post natuurlijk ( 😳 )

                              XXX

                                Ik ga dat hier even volgen daar ik de indruk heb dat als ik doorduw hij wat inhoudt tussen 5 en 6 duizend toeren.
                                Zal de bougiekabels maar al eens uitmeten 😕

                                Wim

                                  Ligt aan het bouwjaar.

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.