Licht haperende motor van 3.2

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Licht haperende motor van 3.2

  • Maker
    Discussie
  • Allen, Mijn vorige issues zijn nog niet van de baan (tijdgebrek wegens verbouwing) en hier ben ik al met hetvolgende 😯 . Tijd om te rijden vind ik natuurlijk wel 😀
    Bij het rijden aan constant toerental (eender welk toerental) ondervind ik een lichte hapering van de motor en als ik optrek krijg ik de indruk dat hij niet voluit gaat, het gevoel is alsof hij zijn volle vermogen niet kan benutten.
    Kan het zijn dat dit aan de bougiekabels ligt? kan dit uitgemeten worden?
    Heeft iemand een gelijkaardige ervaring met de 3.2?

13 reacties aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)
    • Hebben die dingen al een lambda sensor ?

        Verdelerkap voor de Delco ook vervangen?

        Wim

          En dat zal de boosdoener zijn. 💡

            De bougiekabels zijn vervangen en ik heb een klein testritje gedaan. Ik moet zeggen dat de motor soepelder draait, het stationair toerental lijkt mij stabieler maar het haperen is er nog steeds.

            We gaan dus naar de volgende stap, de LMM

              Vandaag eindelijk een beetje tijd gehad om te sleutelen, heb eerst een de bougiekabels doorgemeten volgens de richtlijnen van Wim (waarvoor dank) en deze zijn dus duidelijk buiten tolerantie. Zal dus eens moeten uitkijken voor nieuwe (iemand tips van waar best halen?)
              Mijn volgende stap is dus de LMM eens demonteren en nakijken (ook naar richtlijnen van Wim).
              Ik heb wel gemerkt dat er achteraan de luchtfilter een buisje gebroken is. Dit buisje vertrekt aan de luchtfilter en verdwijnt in de rechter wielkas. Ik vermoed een vacuüm buisje voor het ene of andere.

              Meer nieuws volgt PS: sorry voor de trage voortgang van dit topic maar hopelijk met goede afloop en hopelijk zijn er nog mensen die hier iets aan hebben.

                ha ja, das ne goeie tip! 😉

                  [quote=”Karl 911″ post=103738]
                  Het volgende zal dus de LLM zijn (op aanraden van Wim).
                  Ik zal dus maar eerst op zoek gaan waar die zit.
                  Zijn er tips die mij kunnen helpen hierbij?[/quote]
                  Misschien beter zoeken naar de LMM 😉

                    Even een snelle update.
                    na lang wachten eindelijk een beetje goed weer een een beetje tijd kunnen maken. Zoals aanbevolen dus dus als eerste actie de injector cleaner uitgeprobeerd. Ik moet zeggen dat ik wel voel dat dit de motor goed gedaan heeft, dat doet dus echt wel iets maar spijtiggenoeg is het probleem van de haperende motor niet opgelost en ik heb zelf de indruk dat het lichtjes erger aan het worden is.
                    Het volgende zal dus de LLM zijn (op aanraden van Wim).
                    Ik zal dus maar eerst op zoek gaan waar die zit.
                    Zijn er tips die mij kunnen helpen hierbij?

                    Wim

                      Als het benzinefilter recent is kun je dit al schrappen, hoef je dan ook niet te vervangen.
                      Mocht de injectie reiniger niet helpen, zou ik daarna toch eerst naar de LMM laten kijken.
                      Deze hebben een bepaalde baan die altijd naar over hetzelfde gebied schuift, en daar kan op een bepaald moment een slijtbaan in komen, waardoor er slecht doorgegeven word aan het systeem.
                      Als je handig bent, kun je de baan verleggen door het drukmetaal iets te vervormen in de LMM, is een secuur werkje, maar werkt wel.

                      Hoop dat je hiermee weer wat kunt.

                        Alvast bedankt voor de tips. Ik zal beginnen met een combinatie van benzinefilter (hoewel deze nog recent is), injector-cleaner (kan nooit kwaad) en dan eventueel de benzinedruk eens (laten) nameten. Dit zal zeker een goede start zijn.
                        Ik schrijf zeker de resultaten neer als ik vordering maak maar dit kan wel even duren omdat ik alles tussen het verbouwingsproject door doe.

                        Grtz

                          zal dit topic volgen.
                          heb ook een 3.2
                          zo leer ik ook iets bij

                          succes met je panne en laat iets weten wat het is

                          Anoniem

                            Giet er eens een busje injector-cleaner in en rijd er eens een uurtje of 2 mee.
                            Kan al veel verschil uitmaken, het heeft alleszins goed geholpen bij mijn 3,2 die ook veel teveel stil stond (staat…)

                            Wim

                              Dit kan echt aan verschillende redenen liggen bij de 3.2.
                              Kan verstopping van benzinefilter zijn, dan gaat er iet genoeg sap doorheen.
                              Lucht massameter
                              Benzine druk /accumulators
                              Vacuüm lek
                              Vergomde injectoren door weinig rijden
                              Slechte/verkeerde bougies of kabels die doorslaan
                              Temperatuursensor 3de cilinder

                              En zo kunnen er vele dingen zijn waardoor de 3.2 al heeft die bijna geen elctronica, tovh de oorzaak kunnen zijn.
                              Maar als ik jou was zou ik beginnen met benzine filter en benzine druk op te meten.

                            13 reacties aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.