Lichtblauwe pré-impact 911 S gestolen in Nederland

Home Forum Gestolen Porsches Lichtblauwe pré-impact 911 S gestolen in Nederland

• Maker
    Discussie

• Mushroom
    Deelnemer

Het ene moment stond de Porsche 911 S 2.4 van Steven Veenendaal nog gewoon geparkeerd in de Gerrit van der Veenstraat in Amsterdam. Het volgende moment was de klassieke coupé uit 1972 gestolen. Veenendaal wil ‘m terug en looft een beloning uit van 7.500 euro. Steven Veenendaal is verdrietig. Hij mist zijn lichtblauwe 911S 2.4 sinds die op zondag 2 december uit een straat in het rustieke Amsterdam-zuid verdween.
      “Ik ben er goed ziek van. Ik had ‘m sinds 1995 in mijn bezit; we hebben er leuke dingen in meegemaakt. Ik ben erin getrouwd, we zijn er overal mee naartoe geweest. Dus hij was een deel van mij.”
      De Porsche van Veenendaal stond altijd buiten en tot 2 december ging dat steeds goed. Toch was de eigenaar bezig om een garage te kopen, omdat hij wel in de gaten kreeg dat z’n klassieker naast een emotionele waarde door de jaren heen ook een behoorlijke financiële waarde was gaan vertegenwoordigen. “Ik had toevallig een bod gedaan op een garage om de auto daar in te kunnen zetten, maar daar ben ik net een week te laat mee geweest.” De Porsche-eigenaar vreest het ergste over het lot van zijn auto – beelden van een berg onderdelen schieten door zijn hoofd – maar hij houdt toch nog hoop. “Een klassieke 911 is voor een kenner vanuit de verte te herkennen; die kan toch niet zomaar verdwijnen?” Om die reden stelt hij de tipgever een hoge beloning in het vooruitzicht in het geval de auto in ‘redelijke staat’ wordt teruggebracht. Hij is zelfs bereid om tot zaken te komen met de dader. “Ik betaal liever 7.500 euro en slik mijn verlies dan dat ik ‘m nooit meer terug zie.” De lichtblauwe Porsche 911S 2.4 met het kenteken DM-37-89 heeft het chassisnummer 9113300016. Veenendaal is via de redactie van Porsche Scene Live te bereiken.

601189_734198319941449_735770476_n.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
      • [quote=”G-man” post=151361], maar dit had vermeden kunnen worden.[/quote]

Niet noodzakelijk denk ik. Als je 18 jaar bijna dagelijks in en uit dezelfde garagebox zou rijden zijn er ook een massa mensen die ondertussen je garagebox kennen.
        Dan hadden ze hem ook weten staan en hadden ze nog veel meer tijd gehad van zodra ze in de garagebox zaten.
        Zou dit type auto ook niet eerder op “bestelling” gestolen worden ?
        Denk dan niet dat dagdagelijks crapuul zoiets steelt ?
        Hoe dan ook MOETEN ze er idd met hun poten afblijven en is geen enkele straf zwaar genoeg voor al dat crapuul.
        :what: :what: :what:

DEGOUTANT!

Zou het persoonlijk ook niet aandurven zoiets buiten te laten staan.
          Niet enkel voor voor diefstal maar ook roesten, beschadigingen, etc..

Maar zonder garage of stalling heb je weinig keuze…

Helemaal voorkomen kun je niet.
            Ik rijd er dagelijks mee dus hij staat af en toe wel eens “tricky”.
            Houd er zoveel mogelijk rekening mee.
            Als ze hem willen hebben komende ze de sleutels binnen nog wel ophalen.
            Als je alles wat mooi is in een kluis moet opbergen is het een trieste wereld.
            :what:

J

Ze zouden er idd moeten afblijven maar het is naief om te denken dat ze dat daadwerkelijk ook zullen doen.
              Het was een kwestie van tijd, in mijn ogen.
              Klinkt hard misschien, ik vind het erg voor de eigenaar hoor, maar dit had vermeden kunnen worden.
              If you bend over long enough, eventually, you will get fucked…

[quote=”G-man” post=151337]ik leef mee met de eigenaar maar sorry, zo’n auto laten buitenstaan is er gewoon om vragen.
                Dat hij nog niet veel eerder meegepikt is, is een regelrecht wonder.
                Ge moet uzelf bijna gelukkig prijzen dat ge hem zo lang hebt kunnen houden…

Ik hoop ten zeerste dat hij hem terugkrijgt want ik geloof heel goed dat de band met zo’n auto erg sterk is. Ik weet hoe graag ik de mijne zie.
                Maar vent, als ge hem dan nog eens één nacht laat buiten staan, dan hoop ik dat ze hem weer komen halen want dan zijt ge duidelijk geen Porsche waard.

Hopend op een goede afloop[/quote]

Jij doet bijna alsof het zijn eigen schuld is 😯
                Al staat die auto ergens met de sleutels erop, ze moeten eraf blijven :what:
                Echter is het natuurlijk beter de auto ergens goed weg te steken zodat niemand eraan kan komen :bounce: In wat voor een wereld leven wij toch tegenwoordig :puke:
                Vrees dat die P nooit meer boven komt.

Dat moet pijn doen hopelijk word hij snel gevonden. :what: :what:
                  Dader of daders executeren ……

J

ik leef mee met de eigenaar maar sorry, zo’n auto laten buitenstaan is er gewoon om vragen.
                    Dat hij nog niet veel eerder meegepikt is, is een regelrecht wonder.
                    Ge moet uzelf bijna gelukkig prijzen dat ge hem zo lang hebt kunnen houden…

Ik hoop ten zeerste dat hij hem terugkrijgt want ik geloof heel goed dat de band met zo’n auto erg sterk is. Ik weet hoe graag ik de mijne zie.
                    Maar vent, als ge hem dan nog eens één nacht laat buiten staan, dan hoop ik dat ze hem weer komen halen want dan zijt ge duidelijk geen Porsche waard.

Hopend op een goede afloop

[quote=”porsche 1988″ post=151279]tja wat kan je meer zeggen dan shoot the motherf….ers :what: :what: :what: :what:[/quote]

ik ben vredelievend maar met een w… akkoord maar eert b*llen laten afbijten door hongerige bloedhond en dan uw voorstel toepassen
                      call me if you need help

Dirty harry

In de stad (zeker Amsterdam) kunnen de kosten voor een garagebox behoorlijk oplopen (18 jaar x stallingskosten). De man had de auto sinds ’95 (kostte toen een stuk minder waarschijnlijk). Dan sluipt het erin lijkt me, als ie altijd al buiten stond zonder problemen, dan heb je geen grote haast om veranderingen aan te brengen.

Het leek even wat rustiger te zijn geworden qua P. verdwijningen, maar de ellende gaat gewoon weer verder…

Sucks & be careful out deh.

Ik hoorde van een man hier in de regio die een 356 in top staat heeft gebracht, maar die durft er niet mee buiten te komen, bang dat ze hem direct te grazen nemen … Tsja, das ook geen rijden tuurlijk!

Zal hem wellicht komend jaar es een keertje ontmoeten om het verdwijnen van autootjes een beetje in perspectief te plaatsen. Ik ben zelf ook bijzonder waakzaam, maar je kan het ook overdrijven tuurlijk!

Daar heb ik nu ook angst voor zie.
                          Hij is deftig verzekerd, heeft een alarm met passive arming, takel en interieurbeveiliging en toch laat ik hem nooit achter op een parking e.d.
                          Als ik in de zomer een terrasje doe zal in hem altijd in het zicht houden.
                          Mijn vrouw noemt dit een afwijking :coolness:

tja wat kan je meer zeggen dan shoot the motherf….ers :what: :what: :what: :what:

verschrikkelijk verhaal maar begrijp niet dat je zo een beauty die heel veel geld waard is gewoon laat buitenstaan, al was het maar voor de regendruppels, hoop dat hij hem terug kan bemachtigen.

zeer erg voor de eigenaar maar in dezer tijd kost een tracking systeem bijna niks meer en toch plaatsen ze het niet :bounce:

Die zien we spijtig genoeg nie meer terug denk ik, denk dat die gasten goed genoeg weten wat ze gestolen hebben. :what: :what: :what:
                                  Zou dit zelf niet durven buiten laten staan :wtf: :wtf: :wtf:

Die hufters die zoiets doen weten heel goed wat ze voor emotionele en financiele schade aanrichten.
                                    Maar het zal ze een rot zorg zijn.
                                    Het enigste wat wij hieraan kunnen doen is ogen open en met zoveel mogelijk mensen deze Porsche in de gaten houden.
                                    Iemand moet hem toch vervoeren of stallen.
                                    Het is geen auto waar er op iedere hoek van de straat een staat.
                                    Allemaal opletten dus!!!!
                                    Mogelijk een idee om hem in je I-phone te zetten zodat je hem altijd bij hebt en kunt herkennen als je iets vreemds ziet.
                                    Ik ken niet alle Porsches uit mijn hoofd welke gestolen zijn de afgelopen periode.
                                    Nu groet ik misschien wel een oneerlijke eigenaar en zwaai enthousiast naar die hufter.
                                    Zie ik iets vreemds dan kan ik hem snel weer boven halen.
                                    Als ieder forumlid dat doet verhoog je de opsporingskans.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.