- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 11 maanden geleden door .
-
Discussie
-
11 december 2013 om 21:36
Het ene moment stond de Porsche 911 S 2.4 van Steven Veenendaal nog gewoon geparkeerd in de Gerrit van der Veenstraat in Amsterdam. Het volgende moment was de klassieke coupé uit 1972 gestolen. Veenendaal wil ‘m terug en looft een beloning uit van 7.500 euro. Steven Veenendaal is verdrietig. Hij mist zijn lichtblauwe 911S 2.4 sinds die op zondag 2 december uit een straat in het rustieke Amsterdam-zuid verdween.
“Ik ben er goed ziek van. Ik had ‘m sinds 1995 in mijn bezit; we hebben er leuke dingen in meegemaakt. Ik ben erin getrouwd, we zijn er overal mee naartoe geweest. Dus hij was een deel van mij.”
De Porsche van Veenendaal stond altijd buiten en tot 2 december ging dat steeds goed. Toch was de eigenaar bezig om een garage te kopen, omdat hij wel in de gaten kreeg dat z’n klassieker naast een emotionele waarde door de jaren heen ook een behoorlijke financiële waarde was gaan vertegenwoordigen. “Ik had toevallig een bod gedaan op een garage om de auto daar in te kunnen zetten, maar daar ben ik net een week te laat mee geweest.” De Porsche-eigenaar vreest het ergste over het lot van zijn auto – beelden van een berg onderdelen schieten door zijn hoofd – maar hij houdt toch nog hoop. “Een klassieke 911 is voor een kenner vanuit de verte te herkennen; die kan toch niet zomaar verdwijnen?” Om die reden stelt hij de tipgever een hoge beloning in het vooruitzicht in het geval de auto in ‘redelijke staat’ wordt teruggebracht. Hij is zelfs bereid om tot zaken te komen met de dader. “Ik betaal liever 7.500 euro en slik mijn verlies dan dat ik ‘m nooit meer terug zie.” De lichtblauwe Porsche 911S 2.4 met het kenteken DM-37-89 heeft het chassisnummer 9113300016. Veenendaal is via de redactie van Porsche Scene Live te bereiken.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.