Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 964 › lichten porsche 964
- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 1 maand geleden door 911-lover.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Hey Dirkie , welcome back maat .
Leuk weer iets hier van je te lezen :respect2:@Dirkie, heb jij de schema’s nog? Die zijn helaas niet meer zichtbaar op het NL forum omdat je ze waarschijnlijk daar uit je album hebt gehaald.
Ik denk wel dat ik weet hoe je het gedaan hebt, (dikkere draad rechtsreeks vanaf accu via relais (wat door de originele bedrading wordt aangestuurd) & zweefzekering naar de koplampen toe) maar wil het even zeker weten.
Groeten
Willemindien nog niet opgelost
De enige goede oplossing in een 964’er
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=365&hilit
😉
Anoniem6 november 2010 om 12:09Mushroom schrijft:
Ofwel heeft een 996 4S geen H1 fittingen, ofwel zijn de fittingen van de geleverde Xenons verkeerd, maar ik krijg ze er echt niet in 🙁
Iemand een ideetje ?
Ik denk dat je H7 nodig hebt.
Kijk maar even op volgende website.
http://www.lighting.philips.com/nl_nl/consumer/carlighting/1_car_lighting/car_which_lamp_to_buy.php?main=nl_nl_consumer_lighting&parent=89083467512&id=nl_nl_car_lighting&lang=nlKan je helaas niet helpen, heb nog nooit van verlichting iets omgebouwd naar Xenon. 😳
Maar kan mij voorstellen als je iets besteld voor een bepaald type dat het ook zou passen.
Anders even leverancier opbellen en om uitleg vragen. 💡Dus zo een set Xenons besteld en op een paar dagen al toegestuurd gekregen.
Vanavond eens geprobeerd en aangenaam verrast hoe makkelijk de volledige koplamp van een 996 eruit komt, maar dan …
Ofwel heeft een 996 4S geen H1 fittingen, ofwel zijn de fittingen van de geleverde Xenons verkeerd, maar ik krijg ze er echt niet in 🙁Iemand een ideetje ?
Carnamics Xenon kit lijkt me interessant. Als ik het goed begrijp dan zal dit bij een 964 geen problemen opleveren bij de keuring.
Alvast bedankt aan iedereen voor de info.Anoniem28 oktober 2010 om 23:04kleinekastenteufel schrijft:
Eventueel Philips Blue lampen inpluggen, alhoewel lelijk voor klassieke Porsche 964 = subjectief.
😕 😈 😕Heb ik indertijd ook op mijn 964 gedaan, er was idd een verschil maar verre van spectaculair. Anderzijds, xenons op een 964 vind ik nog erger… .
Volgens mij ben je best met de Carnamics Xenon kit H1 6000K (Canbus)
Ga even naar volgende website:
Uit onderzoek blijkt dat 6000K de populairste kleurtemperatuur is. 4300, 5000 en 6000K geven het meeste licht. Het is dus niet zo dat hoe hoger het aantal Kelvin is, hoe meer licht je krijgt. Daar verandert alleen de kleur van.
3000K = geel licht
4300K = wit licht met een gele gloed
5000K = wit licht
6000K = wit licht met een minimale blauwe gloed
8000K = wit licht met een blauwe gloed
10000K = blauw licht
12000K = blauw/violet lichtDe link die je hierboven geeft, is dat voor een 996 4S (facelift dus) ??
H1 fittingen ?
Best met die 6000k ? Of toch maar 8000k ??Thx ! 8)
Geen probleem voor een 996.
Kijk hieronder even, is een website in NL die momenteel promotie geven.porsche schrijft:
Je kan een Xenon kitje steken, heb ik destijds ook gedaan en is een groot verschil.
Carnamics Xenon kit H1 6000K – €109.00
Bestaat zoiets ook voor de 996 4S ??
Ben ook niet al te blij met de lichtopbrengst van de mijne.Nieuwe spiegel reflectoren monteren of oude laten renoveren samen met nieuwe koplamp glazen?
Eventueel Philips Blue lampen inpluggen, alhoewel lelijk voor klassieke Porsche 964 = subjectief.
😕 😈 😕
Het mag inderdaad eigenlijk niet maar ik heb de aansluiting destijds zo uitgevoerd dat je de originele stekkers kon behouden.
Dus als je naar de TK gaat wissel je gewoon even je lampen en koppel je de Xenon aansluitbox af. Geen mens die het ziet.
Anoniem26 oktober 2010 om 20:10porsche schrijft:
Je kan een Xenon kitje steken, heb ik destijds ook gedaan en is een groot verschil.
@ Porsche
Heb je dan geen problemen met de technische keuring?
Bij xenon lampen moeten de lampen automatische in hoogte regelen + moeten er sproeiers opzitten om ze te reinigen.
Weet zeker dat het moet voor recentere auto’s, weet niet voor oudere types.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.