Lightspeed Classic

Home Forum Porsche Talk Lightspeed Classic

• Maker
    Discussie
  • Eerlijk gepikt op het Nederlands forum (ere wie ere toekomt) maar te mooi om hier niet te tonen.

http://www.lightspeed-classic.de/

Basis is een SC/3,2/964
    Kan interessant zijn qua VAA :engeltje:
    Prijzen zouden vanaf 70.000 Euro zijn.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • Wel ja, geef en neem hier en daar ‘n beetje 😉
      Koets wat goedkoper en motor beetje duurder.
      Carrosserie wat goedkoper en interieur ietsje duurder.

Ik zou best tevreden zijn met ‘n 964 motor maar ik ben dan ook meer voor de looks dan voor de PK’s :engeltje:
      Zo’n koets met een kleine 300 PK erin…

Nu, qua looks is het the bomb, maar qua rijden 😕
      Je moet zoiets als hobbywagen bekijken vrees ik en dan is’t weeral heel duur, doe er een paar duizend 😉 Euro bij en je hebt ‘n 991.

Mijn point is: voor zoiets meer dan 200.000 Euro betalen, daar verdient iemand goed zijn boterham.

[quote=”Mushroom” post=93334]Of ben ik mis? 8) [/quote]

Ik ben bang van wel; als je ‘m geheel door ‘n firma laat bouwen, LSC, Singer, CCR of wie dan ook …

– voor € 5K heb je MI niet zo’n jofele motor .. en de firma’s willen na het betalen van de (uur)lonen wss ook nog wat extra’s over houden. (R&D?)

Ik kocht m’n koets voor ‘n heel stuk minder dan wat jij begroot hebt …. incl motor, bak, wielen, etc etc (eigenlijk geheel compleet en rijdbaar incl. nieuwe APK) – maar voor het bedrag van jouw totale begroting doe ik ‘m niet snel van de hand 8) .

Qua carrosserie-werk (plaatwerker en spuiter) zat ik redelijk onder jouw begrote budget ..
        Qua interieur er weer (ruim) boven …

En die 10 K voor Bits&Bytes heb je ook wel redelijk goed :respect2:

‘t zijn geen gewoon moteurkes denk ik :

Die Modelle Lightspeed Classic sind mit folgenden Motorpaketen lieferbar:

•3,6l/ 280PS Basismotor vom Porsche 964ig mit DME und Resonanzklappen-Ansaugsystem, komplett überholter Motor mit optimierten Ansaugwegen und unserer Auspuffanlage

•3,8l/ 340PS Basismotor vom Porsche 964ig jedoch Motorsteuerung vom 993 ( ebenfalls DME aber mit der Möglichkeit Alfa-N-Steuerung), geänderte Nockenwellen, Kolben/Zylinder, Pleuel, Flachschieberansauganlage. Motor natürlich komplett überholt. Kurbelwelle hier vom 996 GT3

•4,0l/ 410PS Basismotor vom Porsche 964ig jedoch mit der Kurbelwelle des 997 RSR alles weitere generalüberholt und GEHEIM

•Individualaufbau eines Aggregates natürlich machbar. ( http://www.RS-tuning.de)

dus 5OOO euro voor motor zal je niet toekomen denk ik ❓

Snap alleen niet dat’t zoveel moet kosten.
            Volgens de laatste geruchten zou 70.000 alleen voor de kas zijn en is de rest opties.

Effe rekenen:
            Een propere 3.2: 20.000 (is niet overdreven voor eentje die toch helemaal uit elkaar gaat)
            Carrosseriewerk: 20.000 (da’s dan al heel netjes en een goed roestbakje geweest)
            Revisie motor: 5000
            Revisie bak: 2500
            Interieur: 3000
            Velgen & banden: 5000
            Bits & bytes: 10000

=65.500 met alles héééél ruim gerekend en werkuren inbegrepen voor revisies en carrosseriewerk
            Of ben ik mis? 8)

mij mogen ze m gerust kado doen, sjieke dinges vind k, niks verkloot, de sublieme lijn van de 911 nergens geschaad…vettige uitlaat à la kever,…laat maar komen

Ik vind hem ontzettend mooi, alleen vind ik (en dat is uiteraard persoonlijk) de achterspatborden net iets te breed.
                😎

Inderdaad prachtig ,in het leven is het afwegen .
                  Exclusief is het zeker .
                  Mijn devies is je koopt iets voor je zelf ,en je geniet ervan .Waarde ,restwaarde is de dag van vandaag heel relatief cfr Vaa .
                  Volg je hart 😉

Prachtig :applaus:

[quote=”911_NL” post=93111]
                      Eerder hier genoemd en geQuote vanuit het topic over ‘n andere oranje 911 ➡

Het antwoord was nee – voor de richtprijs van € 70.000 had ik dan mss toch beter ‘n Lightspeed Classic kunnen kopen :sarcastisch[/quote]

Hazo… 😛
                      Ik dacht in dat topic: “een Lightspeed Classic”, waar heeft hij het nu over? Now he lost it completely! :mrgreen:
                      Best fotookes plaatsen van zoiets, de meesten (lees: ik) doen de moeite niet om een onbekende term op te zoeken 😳 😉

Anoniem

Ik vind het zeer mooi.
                        Origineel zijn er toch genoeg.
                        Ik vind dat iedereen moet doen waar hij zin in heeft.
                        Al word ik dikwijls gewaarschuwd voor de waardeverlies heb ik toch alweer zin om het toch te gaan doen met mijn ’86 turbo.
                        Anders zal er toch een 2de 911 moeten bijkomen op temijn 😀

Waanzinnig mooie auto’s dit soort projecten. Maar vraag me wel eens af wat het nut is hiervan. Ik bedoel, kost serieus geld en wat kun je er nu feitelijk mee? Om te racen zijn ze niet gemaakt, vakantie tourtje lijkt ie ook niet echt geschikt voor. Dus enkel voor de blitz? Naja, soms moet je daar ook niet te veel bij stil staan misschien.

Zijn ongeveer even lang bezig als Singer.

Wie hoopt voor minder dan 100.000 euro zijn gading te vinden is eraan voor de moeite.
                            Zowel LightSpeed Classic als Singer werken in opdracht en alles is maatwerk.

Hetgeen de Amerikaanse Singer doet op zijn manier doet ook de Duitse firma Autoaktiv Motorsport.
                            Wie er 800 km’s voor over heeft kan eens een kijkje gaan nemen.

Mooi!

[quote=”Mushroom” post=93108]Eerlijk gepikt op het Nederlands forum …[/quote]

Eerder hier genoemd en geQuote vanuit het topic over ‘n andere oranje 911 ➡

[quote=”Funny” post=92638]Vandaag Porsche scene live gekocht, ik zag snel dat er ook een oranje 911 in staat. Olaf de zijnen ?[/quote]

Het antwoord was nee – voor de richtprijs van € 70.000 had ik dan mss toch beter ‘n Lightspeed Classic kunnen kopen :sarcastisch

Dacht net hetzelfde : goedkope kopie van een Singer…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.