Lightspeed Classic bouw low-budget Singer

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Conversion Foto’s Lightspeed Classic bouw low-budget Singer

• Maker
    Discussie
  • Je hoeft helemaal geen 350.000 euro te betalen om een nagenoeg perfecte Porsche in handen te krijgen gebouwd door Rob Dickinson. Het Duitse Lightspeed Classic doet het voor 100.000 euro

Dit project van het Duitse Autoaktiv Motorsport is aan de achterkant ongeveer even breed gemaakt als de 930 Turbo, en biedt plek aan forse 17-inch Fuchs-velgen. De motor komt uit een 964 RS (340 pk & 379Nm) met een begrensd toerental op 7.500 rpm. Schakelen gaat met de bak van een 996 Turbo, die met een sexy aluminium CAE-shifter z’n versnellingen wisselt. Blok en bak worden met de hardware uit een 997 GT3 RS aan elkaar gekoppeld.

De Lightspeed Classic, die zij naam eer aan doet door veelvuldig gebruik van carbon fiber, weegt slechts 980 kg.

bron: autoblog nl

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Ruim voldoende voor mij ! 😉

Heerlijke Porsches

[hide]200k vind ik nu persoonlijk niet zo heel low budget ![/hide]

ik vermoed dat ze het blok uit de donorauto van 3.6 naar 3.8 ombouwen met RS spec. en dat kan voor 10-15K afhankelijk of je de laatste PK er uit wil puren.
          een echt RS 3.8L blok kost het dubbele van jouw schatting

3.8LRSmotor.jpg

Ik dacht al dat het zonder donor was.
            Op hun site bleven ze er (zeer?) vaag over terwijl de basis toch bepalend is voor de kostprijs van de build

Dus 100k incl. donor leek mij niet realistisch
            Als ik zie wat de kostprijs is van alle stukken welke in zo’n (her-) opbouw gaan. Wat kost zo’n motorke eigenlijk 25-30k?
            Dan nog al de werkuren (en testen, want first time right bestaat hier niet denk ik)

Soit, it’s all in the details of course
            Waarschijnlijk zal je een mogelijke ‘optie’/’afwerkings’ lijst met een heleboel lekkers voorgeschoteld krijgen wat de kost verder in de hoogte zal duwen :wtf:

Den deze bouwt al jaren back-dated 911-jes
            Hier een LHD voor 80k GBP (van in den tijd dat de onderdelen nog wat goedkoper waren :drink: )

http://www.pistonheads.com/classifieds/used-cars/porsche/911-964/porsche-ps-300-retro-3-8-lightweight-r/2248718

de 964 moet je zelf aanleveren, anders kom je incl BTW blijkbaar al gauw in de buurt van € 200K

Is deze ook op basisvakken 964?
                Is de prijs voor de ombouw of inclusief 911

Ganz shön….ganz gut 🙂

Ive

mij mogen ze zo altijd eentje geven. Als ik de specificaties lees moet dit een ferm machine zijn

PDS

Niet verkeerd !

Prijsverschil is toch wel voldoende groot om niet “de echte” Singer te moeten hebben ….

:popcorn:

Filmpje komt op Facebook ook regelmatig voorbij, heerlijk dit!

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.