Lizzytrip 2016

Home Forum Porsche Uitstappen Lizzytrip 2016

• Maker
    Discussie

• Igor Duerloo
    Deelnemer

Zo, nu Donald Trump met duidelijke overmacht Hillary bij de pussy gegrabt heeft, en de wereld er morgen weer helemaal anders zal uit zien, zoals dat altijd gaat na verkiezingen, is het tijd voor de écht belangrijke dingen in het leven: De Lizzytrip anno 2016.

Ik heb aan 1 van de mods (Harley G) toestemming gevraagd én gekregen om het relaas van dit jaar hier te posten ondanks dat deze trip met de Spitfire zal gereden worden.
      Maanden van planning zijn er dit keer aan vooraf gegaan, een werk van 60 bladzijden is geschreven teneinde de nodige achtergrond-info bij de trip te voorzien en het was nodig een zestal routes uit te stippelen teneinde dit huzarenstukje tot een goed einde te brengen. Het eerste deel van een trilogie trouwens, ook in 2017 en 2018 zal de trip hetzelfde onderwerp meekrijgen/volgen.

Naar waar gaat de trip dan, waar gaat het werk dan over? hoor ik jullie zichzelf luidop afvragen. Wel sta me toe er de spanning nog even in te houden tot we een suspense bereiken die niet moet onderdoen voor de spannende strijd van afgelopen nacht,waarbij het lang niet duidelijk was of de natie waarvan men bedenkingen kan hebben bij het gemiddelde IQ, ging kiezen voor een vrouw met een fout kapsel en foute ideeën of een man met een toupet met nog foutere ideeën. Deze post is een eerste teaser dus. Even ter info: Hillary kent het begrip niet “teaser/teasen”, Donny the Pussygrabber des te meer, maar we wijken af.
      Meestal ontvangen “teasende” dames, niet zelden rond een paal gedrappeerd, een “tip” voor de geleverde prestaties maar omdat jullie zulke brave lezertjes zijn zal ik jullie een tip geven: PEIPER en voor de dyslectici onder ons spel ik het even zodat er geen verwarring kan ontstaan met een activiteit die na het teasen wel eens placht plaats te hebben: P-E-I-P-E-R dus.

En omdat ik in zulks goede bui ben kan er zelfs een foto van de voorbereidende rit van afgelopen weekend af. (Nee heeft niks met de bestemming te maken.) Enkel de sneeuw kan nog roet in het eten gooien want oldies en sneeuw gaan, net als Donny en Hillary, niet goed te samen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
      • Veel leesplezier… :up:
        en natuurlijk verwachten we hier nadien een boekbespreking in de jou kenmerkende schrijfstijl…. :happy:

Super bedankt Bollocks. Ik weet weer wat te lezen de komende tijd. :up:

en als je dan toch een beetje aan het zoeken bent, dan kom je dit ook nog tegen…

het blijft in de familie… https://www.amazon.com/Extraordinary-Life-Josef-Ganz-Volkswagen/dp/1614122016

Een zwarte verleden dat weinig mensen kennen….

Een voorproefje:

http://www.spiegel.de/international/germany/porsche-s-past-the-dark-pre-history-of-the-world-s-favorite-sports-car-a-652371.html

en hier het boek (vermoed ik, heb hem nog niet gelezen….)

Professor Porsche’s Wars

:salut: (al was de groet toen wel anders 😉 )

De relevantie met Porsche is nog wat groter geworden. Ik ben een biografie aan het lezen van Joachim Peiper, ja straf dat over zo een braaf dutske een heel werk geschreven wordt, en vanaf zijn vrijlating in 1956 tot 1960 werkte Peiper voor Porsche. Vooral op de verkoopafdeling en specifieker en nog straffer, vooral met Amerikaanse klanten. Begin jaren 60 wordt hij echter buiten gewerkt en gaat hij in Stuttgart aan de slag bij een verdeler van volkswagen en Porsche.
                Blijkbaar was Porsche in de jaren 50 en 60 vergeven van de oud-SS’ers. Ik weet dat er een boek bestaat over de minder frisse periode van ons geliefkoosde merk, moest er toevallig iemand de titel kennen…

:up: Wederom knap geschreven! Porsche of geen Prosche, dit konden we onszelf toch moeilijk ontzeggen, hé!

Fantastisch en hilarisch proza, ronduit schitterend, Claus, Reve en Hemmerechts zouden er jaloers op zijn. Nu goed, laatstgenoemde is op alles jaloers denk ik.
                    Igor for the Libris Literatuurprijs :first: :first: :first:

:respekt: :respekt: :respekt:

:respect2: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:
                        Moest elke reisgids op deze manier geschreven worden, zouden de drukpersen te traag zijn, de boekhandel te klein worden, en de wegen ernaartoe te smal… (zelfs met ons elektrisch transport uit de toekomst…) … KNAP!

Ik tel al af naar de volgende uitstap! :first:

Zo ver als het oog kan reiken staan de kruisen rij aan rij, ze maken geen onderscheid tussen goede of slechte Duitsers. Eens de vijand nu nog slechts kinderen van een vader en een moeder die de kans niet meer hebben om aan hun kroost uit te leggen dat Elektrisch rijden een hoop ellende zal veroorzaken, dat “Eau rouge” de geweldigste bocht ter wereld is, Spa-Francorchamps het knapste circuit, dat politici overtuigd van hun grote gelijk de oorzaak van het bestaan van plekken als deze zijn en dat de aaifoonkwetterdochter van de overburen heeft liggen frullen met de zoon van de bankdirecteur en dat ze veel pijn en ellende zal veroorzaken.

Bourgondisch als we zijn blijven we niet té lang stil staan bij deze kommer en kwel en begeven we ons op weg naar Postel teneinde een voorraadje Postelse tripel in te slaan. Je kan de Belg veel verwijten; gebrek aan kennis van de vaderlandsche geschiedenis, gebrek aan circuit-kennis, onverantwoord kiesgedrag, maar van zijn pak frieten, de mest onder zijn schoenen en zijn bier blijf je af. Het is dan ook altijd druk in deze plaats waar de almachtige het hoge woord voert. Bij het nuttigen van een Postel tripel bedenk ik me toch maar dat de Almachtige menig wereldbrand uit het verleden en het heden niet heeft kunnen voorkomen, ik acht hem/haar, nee wij discrimineren niet, dan ook even betrouwbaar als de politici van deze wereld en met deze wijsheid in pacht wordt het tijd de laatste kilometers richting thuisfront af te malen.

Er is geen aantoonbaar verschil tussen de waardering die ik krijg van de almachtige voor mijn nochtans sterk onderbouwde thesis van vandaag en de waardering van de CD&V voor mijn op fossiele brandstof rijdende auto die mij desalniettemin veel wijsheid heeft bijgebracht de afgelopen dagen. Ik wordt gestraft met een sputterende auto op weg naar huis. Ik heb voldoende benzine aan boord maar de batterij begint haar jus opnieuw te verliezen. Desondanks deze snoodheid van de almachtige, ongetwijfeld ingefluisterd door Wouter Beke tijdens de ochtendmis, slaag ik erin de spit in de garage te parkeren. Als het van de batterij had afgehangen was het niet gelukt. Overtuigd van mijn grote gelijk ivm. elektrisch rijden valt het doek over de Lizzytrip anno 2016.

Disclaimer: De door de auteur uitgedrukte standpunten zijn allerminst Pro of Anti: Donald, Hillary, teasende dames, dyslectici, Peiper, Murphy, brave huismoeders-en vaders, kinderen, “The Kids”, bejaarden, dames op leeftijd, zuurpruimen, roetveegpiet, regenboogpiet, schouwvagers, Monschauers, Goldenschauer, Bourgondiërs, Tante Angela, Nonkel Dolf, Eric Van Looy, Bieke Illeghems, Andrea Croonenberghs, Duisters, geallieerden, blerende joeng, Duitschtaligen, puberende puistenkoppen, aaifoonkwetterdochters, geperverteerden, kiesvee, Walter Weuthen, Jozef und Franz, bankdirecteurs en Postelse tripel. Ze dienen zich allerminst aangesproken te voelen. Niet alle betrokken actoren uit het verhaal staan in voornoemde lijst, het is géén vergetelheid.

We go boldly where no man has gone before en slagen er in, in tegenstelling tot een eeuwigheid aan communautair gekissebis, het noorden met het zuiden te verbinden. Via Maastricht en het Limburgse hinterland bereiken we onze volgende stop: de Duitse militaire begraafplaats te Lommel, een stop die de vorige jaren ook deel uitmaakte van de “Lizzytrip” maar waar we nu nog tastbaarder geconfronteerd worden met “the battle of the Bulge” We komen onder andere het graf tegen van “Walter Weuthen”, die ongetwijfeld gedroomd heeft van een knalfuif op zijn verjaardag maar er zich meer dan waarschijnlijk toch iets anders bij voorgesteld had.

Of Jozef und Franz die op oudjaar 1944 mochten ervaren dat “den bloemekee” niet alleen een Vlaamse uitdrukking voor het einde van het vuurwerk is, maar ook een bloemstuk dat buiken siert op plaatsen waar men best niet tot de “incrowd” behoort.

Na de vers gemaakte “Oeufs sur plat” monteren we een volledige gechargeerde batterij in de Spit teneinde “die Heimreise” aan te vatten. Ze heeft de ganse nacht in het stopcontact gestoken, de batterij, niet mijn co-pilote, dus ze, de batterij dus, zal het wel houden tot thuis, hopen we. Het beloofd een pittige rit te worden van iets meer dan 250km. waarbij we een paar stukjes van de originele “Lizzytrip” zullen aan doen.
                              Het hotel waar we verblijven, nee ik verklap het niet, is ook telkens onze uitvalsbasis wanneer we de volle drie dagen van het WEC meepikken dat meestal in mei op het mooiste circuit ter wereld bestreden wordt. Een andere brok geschiedenis die verloren dreigt te gaan; je moet maar is aan de puberende puistenkop van de buren vragen naar “Eau rouge”. Hij zal je eerst hoopvol aankijken en zich afvragen of die hippe buur met zijn “coole ride” hem een aftershave tip geeft zodat hij eindelijk is aan de kwetterende dochter van de overburen waar hij al maanden naar ligt te loensen mag frullen, of op z’n minst een whats-appje mag sturen naar haar aaifoon. Voeg er de woorden Spa-Francorchamps aan toe en buiten dat je zijn hoop ivm. de aaifoonkwetterdochter meteen vakkundig de kop indrukt, zal hij je aankijken met een blik waar zelfs geen spoor van schaamte in te bekennen valt omdat hij je het antwoord moet schuldig blijven. Jij daarentegen gaat je terecht afvragen hoe die geperverteerde koorknaap later je pensioen en incontinentie pampers gaat betalen. De kans is overigens groot dat hij zich binnen afzienbare tijd bij de jong-CD&V zal aansluiten. Neen, het onderwijs is niet meer wat het ooit geweest is.
                              Omdat het kiesvee vaak wordt verweten dat ze alleen maar klagen maar nooit oplossingen aanreiken besluit ik zelf initiatief te nemen en zet Spa-Francorchamps als pedagogisch verantwoorde eerste stop op de trip.

Mooi, heel mooi verslag, een kwinkslag erin en toch een stukje “Vaderlandsche geschiedenis” over gebracht…. knap geschreven, ik wacht vol spanning op de seizoensfinale! :respect2:

ps, waarom zou je toestemming moeten vragen om dat hier te posten? De link met Porsche is er toch, …had de ontwerper van onze lievelingetjes ‘toen’ beter werk geleverd, wie weet hoe het zou afgelopen zijn…. :sarcastisch 😉

https://warthunder.com/en/news/2769-historical-paper-giants-the-heavy-tanks-of-ferdinand-porsche-en/

Door drukte sta ik ver achter met lezen op het forum… maar wat ben ik blij dat ik dit lees! Complimenten! Vooral dit doet mij letterlijk het glas heffen (ik lust wel geen bier, dus het is een witte Muller Thurgau) op jouw gezondheid, schrijfkunsten en gevonden koppigheid :

. “Not in a lifetime ben ik van plan te luisteren naar mensen die vinden dat je alles mag denken zolang je maar denkt wat zij denken”

S c h i t t e r e n d ! ! !

Ik ben oprecht blij dat er hier op het forum nog mensen zitten die geschiedenis belangrijk vinden. Beste groeten vanop de frontlijn van WOI, oorlog Italie – Oostenrijk… ook bangelijk.

Nog geen tijd gehad om de spannende “seizoensfinale” op te stellen. Misschien morgen…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.