Lizzytrip 2017

Home Forum Porsche Uitstappen Lizzytrip 2017

• Maker
    Discussie
  • De twijfelaars kunnen op hun twee oren slapen, ook dit jaar staat, tot algemene vreugde, de Lizzytrip weer op het menu. Ik heb dit jaar geen toestemming gevraagd aan de mods om het relaas te posten aangezien ik mij na de ingreep aan mijn hand dien te bekwamen in de kunst van het 1-vinger typen. Lang heb ik getwijfeld of ik het 1-vinger typen zou aandurven maar na het zien van de beelden van de rellen in Brussel heb ik besloten mij er toch aan te wagen. Uit solidariteit met de arme agenten die verslag na verslag mogen typen vond ik het van goede burgerzin getuigen dat ik mijn steentje zou bijdragen aan behoud van het culturele erfgoed waartoe het, in de ambtenarij welig tierende, 1-vinger typen behoort. So it shall be written , so it shall be done.

De bestemming van de trip is exact dezelfde als vorig jaar maar het beloofd lachen te worden aangezien de geïmporteerde Brusselse Brugge-supporter waarvan ik in eerdere avonturen reeds gewag maakte, deel uitmaakt van het reisgezelschap. Aangezien JC, de geïmporteerde Brusselse Brugge-supporter, vorig jaar nog niet geïmporteerd was moeten we de trip van vorig jaar nog is overdoen en de kans is niet onbestaande dat we volgend jaar nog is hetzelfde mogen doen teneinde zeker te zijn dat hij het allemaal begrepen heeft.

Spannend beloofd het overigens ook te worden aangezien ik nog maar pas de differentieel vervangen heb en deze nog niet heb kunnen test-rijden. De vorige besloot de dag na onze Normandië-reis ook 1 vinger de lucht in te steken al was het niet de vinger waar men over het algemeen mee 1-vinger typt, en was zo ver heen dat ik hem heb moeten vervangen door een “rebuild” exemplaar. Duimen dus, meer dan 1 vinger in dit geval, dat “Thin Lizzy” de 633km die op het menu staan, met dezelfde dapperheid afmaalt als de dappere dame die verantwoordelijk is voor dit jaarlijks wederkerend avontuur, al is het maar omdat de ons bijstaande agent in geval van panne overuren zal mogen kloppen om mijn scheldtirade richting God, politici, rel-rappers en ander klootjesvolk waar ik buikschurft van krijg, 1-vingersgewijs te rapporteren.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
    • +1 ik doe mee Bollocks :first:

Als je laat weten waar en wanneer je zal zijn, kan ik een beetje in de weg komen rijden…. alles om op je zenuwen te helpen werken…. je schrijfsels zijn te mooi! :respect2:

Normaal van 08 tem.10 november dit jaar.
          Het kan wel zijn dat we de eerste week van de paasvakantie richting Normandië trekken met de Spit. Het weer moet dan wel een beetje meezitten en indien er genoeg mensen op mijn zenuwen werken onderweg maak ik daar ook wel een trip-report van. :sarcastisch

Binnenkort te koop in de betere boekhandel…. het verzamelde proza van IgorDriver… en ik sta op de eerste rij… man, man, weer genoten van een dergelijke scherpe en toch humoristische één-vingerpen! :respect2: :respect2: :respect2:

Wanneer is de volgende Lizzytrip gepland?

XXX

Super verhaal :up: :up: :up:

Weeral genoten van jouw schitterend proza :applaus:

:happydance: :happydance: :happydance:

Ons eindpunt ligt opnieuw in het museum van Baugnez waar je voldoende stof tot nadenken over je heen krijgt over een heel duistere periode. Het zou geen slecht idee zijn om daar een verplichte schoolreis van te maken, veel beter dan de schoolkindertjes te leren dat een auto enkel maar slecht voor het milieu is. Je zou ze bijvoorbeeld kunnen leren dat we niet meer de fout mogen maken om niet op tijd in te grijpen wanneer het fout dreigt te gaan of dat je je met politiek correct denken ook wel is vast kan rijden. Dan moet je het wel doorhebben en dat is net als ten tijde van Nonkel Dolf, helaas niet het geval. Churchill had het wel door en die is samen met nog wat bondgenoten de kastanjes uit het vuur mogen komen halen maar de manier waarop we de Britten nu afzeiken omdat ze op democratische wijze hebben besloten uit Europa te stappen doet mij vrezen dat we in geval van een nieuwe wereldbrand wel is een welgemeende fuck you als antwoord kunnen krijgen. Misschien denken de kleinkinderen van John H Bassarear dat ook.

Een uitstekende maaltijd voorzien van de nodige wijn doet de sombere gedachten verdwijnen en ondanks de gezonde dosis alcohol brengt ze ook wijsheid. De diff is mij iets te luidruchtig en ik besluit geen risico te nemen en een minder belastende route uit te kiezen voor de terugreis van morgen.

De terugreis loopt vrij gelijkaardig met de heenreis zonder dat we evenwel richting Monschau rijden. We passeren wel opnieuw langs de begraafplaats van Henri-Chapelle waar ongeveer 8000 Amerikaanse soldaten die omkwamen tijdens het Ardennenoffensief , hun laatste rustplaats vonden.

Laat de schoolbus ook maar meteen langs hier passeren zou ik zo zeggen maar dat zal waarschijnlijk niet mogen aangezien schoolbussen op zeer vervuilende diesel rond tuffen en als we moeten wachten op de elektrische zelf-rijdende schoolbus dan ziet het er ook niet goed uit. De updates die door IT’ers de wereld in gestuurd worden veroorzaken meer ellende dan dat ze problemen oplossen. Bovendien zijn IT’ers een even groot gevaar voor onze samenleving als IS’ers. Ze volgen elkaar in alfabetische volgorde op en vinden allebei dat “AI” een zegen is voor de wereld. Maar ik ben bevreesd voor zowel de “Allah-intelligentie” als de “Artificiële intelligentie”. Het eerste is té vatbaar voor foute interpretaties, dat merken we dagelijks en de IT’er wil het liefst van al de chip uit je identiteitskaart in je nek implanteren zodat je voortdurend kan gemonitord worden. Een trilling in de nek wekt je in de ochtend waarna je intelligente koelkast je het eten en drinken aanreikt overeenstemmend met de gemeten parameters die de chip in je nek naar Big Brother heeft geüpload, waarna je in je zelf-rijdende auto naar het werk dat “AI” voor je heeft gekozen wordt gereden. Het lijkt zo uit een roman van William Gibson te komen maar het is de natte droom van menig vingerwijzende wereldverbeteraar. Ze beogen allen hetzelfde doel: “Ge moet niet denken, Allah/IT/de belangengroep (schrappen wat niet past) denkt voor U.” Met het schrikbeeld van een toekomst waarin begraafplaatsen gaan bestaan uit graven gevuld met chips van bionische mensen, stap ik terug in “Thin Lizzy”. Nog enkele mooie stuurweggetjes vallen ons te beurt alvorens de autostrade te bereiken. De diff draait geruisloos en probleemloos bereiken we onze thuisbasis.

Ik moet zelf, handmatig, mijn garagepoort openen teneinde “Thin Lizzy” haar welverdiende rust te gunnen net zoal ik zelf de boeken heb gelezen over de “slag om de Ardennen”, ik zelf mijn eigen conclusies heb getrokken uit de geschiedenis én, meneer de taksliefhebber, ik heb het allemaal gedaan met een op fossiele brandstoffen rijdende oldie waarin Ik zelf moet schakelen en aan het stuur draaien. Ik heb zelf de routes gepland, weliswaar met behulp van een Artificieel ding, GPS genaamd maar, hoe zei Freek de Jonge het ook alweer: “Al staat de kringspier nog zo strak, aan ieder kruis hangt wel wat kak.” Denk daar maar is over na wanneer je de onweerstaanbare drang weer voelt om het verbeterend vingertje in de lucht te steken.

Het tweede en tevens laatste deel:

Ik kan ondertussen niet bijhouden hoe vaak we verbleven hebben in het hotel waar we verblijven, nee ik verklap het nog steeds niet, en steevast begin ik de dag daar met “oeufs sur plat”. De kok kan ze bereiden zoals mijn grootvader zaliger dat kon en de “oeufs sur plat” voeren me dus terug naar het verleden. Een beter begin voor een dag waarin we de sporen van een verleden dat ik gelukkig niet meegemaakt heb gaan volgen, kan je je niet wensen. Mijn grootvader was actief in het verzet en wist dus wel hoe de vork aan de steel zat, al zal hij zich deze ochtend heel boos hebben gemaakt op het grasveldje waar hij uitgestrooid ligt in een nietig Thais dorpje. De kok weet ons namelijk te vertellen dat de kerstvakantie vanaf nu “wintervakantie” zal gaan heten en dat de “paasvakantie” door het leven zal gaan als “lentevakantie”. De kerstmarkt heet voortaan “winterpret” en wat er met zwarte piet aan de hand is weten we ondertussen allemaal. Volgens onze politici moeten we vasthouden aan onze manier van leven, dat vertellen ze alvast als we met zijn allen met een kaars in de hand een liedje staan te zingen op één of andere grote markt, maar ondertussen onderwerpen we ons geruisloos aan het Islam-fascisme. Het kerstfeest gaat nochtans terug naar de voorchristelijke tijden en zelfs als dat niet het geval zou zijn bestaat het voor zolang ik me kan herinneren. Ik meen te mogen stellen dat kerst, pasen en zwarte piet tot ons cultureel erfgoed behoren, of je nu gelovig bent of niet en als het niet in uw kraam past dan fuck je maar off wat mij betreft. Ik weet alleszins dat mijn Grootvader zich niet heeft ingezet om een stel Duitstalige idioten te vervangen door een stel Arabisch sprekende idioten maar, zoals we allemaal weten, de geschiedenis herhaald zich.
                      Ook wij treden in herhaling want we gaan exact hetzelfde parcours afleggen als vorig jaar zodat de geïmporteerde Brusselse Brugge-supporter ook iets kan leren. Het weer ziet er niet al te best uit en de Waalse weerman Frank Lefâchére heeft zelfs sneeuw voorspeld. Toch wagen we het erop om er met “Thin Lizzy” op uit te trekken. Tijdens het korte ritje naar de start van Peipers route is het reeds behoorlijk aan het regenen maar kort na aanvang van de route komen we op een Ardeense hoogvlakte ook nog is in de mist terecht. De regendruppels en luchtvochtigheid beginnen ook de auto binnen te dringen en we besluiten terug te keren naar het hotel als ook de diff een paar keer een geluid laat horen waar we niet vrolijker van worden. Nadat ik Frank Deboosere en Frank Lefâchére heb uitgekafferd voor alles waar ieder politiek correct denkend mens een herseninfarct van zou krijgen besluiten we te herstarten met de bezemwagen, een BMW GT, je kan het slechter treffen.
                      Zoals ik reeds zei kan je met geïmporteerde Brusselse Brugge-supporters uitstekende uitlach-televisie maken maar ze historische taferelen laten naspelen is toch een ander paar mouwen. Indien men in Brugge besluit om de “Slag op het Beverhoutsveld” ooit na te spelen, koop ik alvast géén kaartjes.

Het weer klaart gelukkig wat op en Peiper mag dan wel geen toffe jongen geweest zijn maar hij manoeuvreerde zijn tanks alvast langs een paar mooie stuurweggetjes.

De passage langs de “Wereth 11” mag uiteraard ook niet ontbreken.

Hè Gert stay on topic (and away from the Duvel) :wtf:

991 jubi in grondlak is ook mooi, geen 4 maar wel brede poep. Is geen cabrio… :think:

:up: :up: :up:

Top Igor ! Als dit de voorbode is van de posts die dit jaar nog gaan volgen op het forum wordt het helemaal te gek, laat maar komen :salut: :applaus:

super om jouw verslag weer te mogen lezen :up:

Zonder woorden Igor, enkel :up: :first: :respect2:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.