Lizzytrip 2017

Home Forum Porsche Uitstappen Lizzytrip 2017

• Maker
    Discussie
  • De twijfelaars kunnen op hun twee oren slapen, ook dit jaar staat, tot algemene vreugde, de Lizzytrip weer op het menu. Ik heb dit jaar geen toestemming gevraagd aan de mods om het relaas te posten aangezien ik mij na de ingreep aan mijn hand dien te bekwamen in de kunst van het 1-vinger typen. Lang heb ik getwijfeld of ik het 1-vinger typen zou aandurven maar na het zien van de beelden van de rellen in Brussel heb ik besloten mij er toch aan te wagen. Uit solidariteit met de arme agenten die verslag na verslag mogen typen vond ik het van goede burgerzin getuigen dat ik mijn steentje zou bijdragen aan behoud van het culturele erfgoed waartoe het, in de ambtenarij welig tierende, 1-vinger typen behoort. So it shall be written , so it shall be done.

De bestemming van de trip is exact dezelfde als vorig jaar maar het beloofd lachen te worden aangezien de geïmporteerde Brusselse Brugge-supporter waarvan ik in eerdere avonturen reeds gewag maakte, deel uitmaakt van het reisgezelschap. Aangezien JC, de geïmporteerde Brusselse Brugge-supporter, vorig jaar nog niet geïmporteerd was moeten we de trip van vorig jaar nog is overdoen en de kans is niet onbestaande dat we volgend jaar nog is hetzelfde mogen doen teneinde zeker te zijn dat hij het allemaal begrepen heeft.

Spannend beloofd het overigens ook te worden aangezien ik nog maar pas de differentieel vervangen heb en deze nog niet heb kunnen test-rijden. De vorige besloot de dag na onze Normandië-reis ook 1 vinger de lucht in te steken al was het niet de vinger waar men over het algemeen mee 1-vinger typt, en was zo ver heen dat ik hem heb moeten vervangen door een “rebuild” exemplaar. Duimen dus, meer dan 1 vinger in dit geval, dat “Thin Lizzy” de 633km die op het menu staan, met dezelfde dapperheid afmaalt als de dappere dame die verantwoordelijk is voor dit jaarlijks wederkerend avontuur, al is het maar omdat de ons bijstaande agent in geval van panne overuren zal mogen kloppen om mijn scheldtirade richting God, politici, rel-rappers en ander klootjesvolk waar ik buikschurft van krijg, 1-vingersgewijs te rapporteren.

13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
    • :respect2:

:respect2: :respect2: Laat vervolg maar komen Igor, :first: hoe harder hoe beter en idd er zullen er wel weer bij zijn die liever iets van Geert Hoste zouden lezen. :puke:

Wim

Was weer leuk om te lezen Igor, en toch mooi dat je dit allemaal met Spitje doet. :up: :up:

De eerste avond begeven we ons naar Malmedy om ons tegoed te doen aan Italiaanse spijzen. De Italianen waren ook niet bepaald de “volste flessen van den bak” zo’n 70 jaar geleden maar bewezen in de laatste drie decennia dat ze gevoel voor humor hebben door een man als Berlusconi tot premier te verkiezen. Hij was niet altijd even correct bij het invullen van zijn aanslag-biljet maar hij was een kei in het organiseren van toffe feestjes met “showgirls” die hij betaalde met auto’s. Kortom een man van het volk en ten alle tijden te verkiezen boven het stelletje fantasieloze,vingerwijzende zuurpruimen waar wij het mee moeten stellen en die enkel een polonaise inzetten als ze op een bietensap-feestje uitgenodigd zijn bij één van de welig tierende, al evenzeer vingerwijzende , belangenverenigingen.
            In het centrum van Malmedy staat een monument voor de burgerslachtoffers van de tweede wereldoorlog en achter dit monument ligt een schuilgrot waar tijdens de kerstdagen van 1944 (23,24 en 25 december) een driehonderdtal burgers schuilden. Het is best een indrukwekkende plek die deze duistere periode tastbaar maakt al kan men zich enkel afvragen welke angsten men heeft moeten uitstaan in deze nauwe ruimte. Het gezond verstand zegt dat men het niemand mag toewensen, zelfs je ergste vijand niet maar ik kan mij toch wel wat sujetten voor de geest halen die ik graag een banaan zou aanreiken door de tralies heen. Ik vrees alleen dat er geen grotten genoeg zijn om alle vingerwijzende belangenverenigingen te “huisvesten” en dan reken ik het brandstoftaks-tuig nog niet mee.

Bij onze terugkeer in onze verblijfplaats treffen we een heel ander tafereel aan. “Vrede op aarde voor alle mensen van goede wil” staat te lezen in de bijbel, die zijn zo gering in aantal dat ik vermoed dat ze plek over gaan hebben in de schuilgrot van Malmedy bedenk ik me voor het slapengaan.

In de plaatselijke Konditorei doen we ons tegoed aan wat lokale zoetigheden. De Vennbrocken mit Marzipan bevallen me uitstekend en ik besluit 2 pakjes aan te schaffen. Helaas bewijst “Den Duitsch” dat hij meer dan 70 jaar na zijn laatste opstootje nog steeds niet te vertrouwen is. Er staat wel “Vennbrocken mit Marzipan” op de verpakking maar ze bevatten geen Marzipan stellen we thuis vast. Ten aanzien van een volk dat reeds 12 jaar opgescheept zit met Angela “wir schaffen daß” Merkel moet je je enigszins vergevingsgezind opstellen en het kan natuurlijk ook zo zijn dat “Cafe Kaulard” de enige dyslectische Monschauer in dienst heeft wat dan weer kan verklaren waarom de parkeerwachter geen persoon luisterend naar de naam “Golden” kent. Misschien bestaat er wel een Monschauer met de naam “Dolgen” die ervan overtuigd is dat hij Deense of Zweedse roots heeft. Ik zal het volgend jaar is vragen.

We dienen slechts een kleine afstand te overbruggen van Monschau naar ons Oost-kantonees Hotel alwaar we “Thin Lizzy” parkeren in goed gezelschap.

Alles is daar bij het oude gebleven: ik weet nog steeds niet of het Monchinezen of Monschauers zijn en de parkeerwachter heeft nog steeds een lege blik in de ogen als ik hem vraag of hij een Monschauer-habitant kent die “Golden” heet. “Tene quod bene” zou men bijna denken maar dat zou niet gepast zijn aangezien deze spreuk toebehoort aan een ploegje dat op het Antwerpse Kiel speelt. Als RAFC-supporter betaal ik met veel plezier extra taksen op de kerosine waarmee het Kiel in de fik gestoken wordt , dat durf ik grif toe te geven, en het zou me overigens niet verbazen moest de benzine-taks vraag gesteld zijn aan het stel idioten dat steevast “Beerschot” roept naar ieder konijn dat daar een pluizige poot op het gras zet. Ze bewijzen alvast ten tweede male dat reïncarnatie een heel slecht idee is al dient gezegd dat het origineel ook al een schabouwelijk zootje was. De geïmporteerde Brusselse Brugge-supporter kan het overigens ook allemaal goed volgen, of hij doet alsof, maar het zou toch wel is écht waar kunnen zijn daar er in de in de Brugse binnenstad net als in Monschau ook veel oudheid aan het water staat, vooral als Brugge thuis speelt. Celie Dehaene op kop, U weet wel de merrie van Jean Luc van CD&V, die partij die Lizzy-trips het liefst zo snel mogelijk ziet verdwijnen tenzij ze de benzine kunnen taxeren.

“Ge moet niet denken, het leger denkt voor U”, althans zo luidde het devies toen ik in 1991 als 1 van de laatste lichtingen mijn dienstplicht vervulde bij hét elite-regiment van het Belgische leger, onder ingewijden gekend als het “ABL” Ik heb zo goed en zo kwaad mogelijk dit devies gevolgd maar heb er meteen na mijn tijd bij “den troep” maar afstand van genomen. Ik vrees echter dat de meerderheid van de voormalig kortgeschoren koppen dit devies nog steeds volgt, sterker nog, ik vrees dat het een ziekte is die bijna alle Vlamingen/Belgen nog steeds met zich meedragen. Je kon dit al vaststellen in de tijd dat “straatinterviews” nog populair waren in de journaals, je kan het steevast concluderen de dag na verkiezingen en ondanks dat we leven in een “ik heb een mening die er toedoet” tijdperk moet je vaststellen dat “de mening die er toedoet” vooral gevormd is zonder nadenken. Een paar dagen na de Lizzy-trip is er in het radio-nieuws een hoofdrol weggelegd voor de niet nadenkende Vlaming/Belg. Ik vermijd journaals als de pest omdat er vaak mensen inkomen waar ik het buikschurft van krijg maar die dag is er aan de idioterie van de Vlaming/Belg geen ontkomen. De Vlaming/Belg is namelijk van mening dat er meer voor het milieu gedaan moet worden en dat vooral de industrie en de transportsector meer inspanningen moeten leveren, tot daar is er nog niet echt een vuiltje aan de lucht (pun intended) maar ik krijg een acute aanval van dysenterie als blijkt dat de Vlaming/Belg bereid is meer taksen op het gebruik van brandstoffen te betalen. Elke vorm van collaboratie met taksen-en belastingverhogende instanties dient met wortel en tak uitgeroeid te worden. Dit idee nog maar overwegen zou voldoende moeten zijn om de hersenstam te injecteren met kerosine en vervolgens een hoofdrol te krijgen bij het eindejaarsvuurwerk. Indien U tot deze categorie der ééncelligen behoort adviseer ik U het lezen van dit verslag te staken. Ik zal in dit verslag namelijk te pas en te onpas, naar mijn mening altijd te pas, een scheldtirade afsteken die niet moet onderdoen voor de scheldtirades die de veroorzaker van de tweede wereldbrand wel is placht af te steken. Ik heb nog getwijfeld om een paar van zijn elpees te kopen maar die idiote taks-liefhebbers irriteren mij dusdanig dat ik ook voldoende inspiratie heb zonder de platen van Nonkel Dolf. “Elk nadeel heb ze voordeel” zei Cruyff en gelijk had hij want de bakfiets-taksbadmutsen werpen een ander licht op de Lizzy-trip en een goede katholiek stelt alles in vraag, dat beweerde eerwaarde heer Staf Bayen tijdens de lessen godsdienst in het zesde middelbaar. Het stond in schril contrast tot de zin die ik amper een jaar later tijdens de beklimmingen van de Golgotha, die in Marche-les-dames niet die in Jeruzalem, vaak te horen zou krijgen en bovendien vraag ik mij af of een paar van zijn geloofsgenoten dezelfde mening toegedaan zijn. De voormalige bisschop van Brugge was alleszins afwezig toen de stelling van Pastoor Bayen tegen de kerk gezet werd maar aangezien Pastoor Bayen in de kerk van Hoogboom terecht gekomen is en Vangheluwe na zijn “actieve carrière” in West-Vleteren, heb ik zo mijn twijfels over “de stelling van Bayen”. Ik twijfel er evenwel geen seconde aan dat er in het hiernamaals een plaatsje voorzien is aan de feestdis van nonkel Roger voor brandstoftaksliefhebbersgeteisem. Het is mijn vurigste wens dat ze kort bij de , met kerosine opgepookte, open haard komen te zitten.

Op de ochtend van donderdag 23 november is er van de taksrukkers nog geen sprake en onder een gunstig gesternte vatten we de Lizzy-trip aan. De weersvoorspellingen zijn relatief positief maar Frank Deboosere is ook niet van zijn eerste leugen gestorven en ook niet van de velen die nog volgden, ik durf overigens expressis verbis te betwijfelen of het er ooit nog van gaat komen. Die ochtend echter genoot Frank nog het voordeel van de twijfel ondanks het feit dat hij steevast met de fietst gaat werken. De rebuild-diff die ik heb gestoken draait niet geruisloos maar wel rustiger als de vorige en we bereiken zonder problemen Monschau.

De tijd is zeer beperkt dus het duurde allemaal wat langer dan voorzien maar ik ben uiteindelijk in de 1-vingerige pen gekropen. Het verslag van de eerste dag zal in de volgende posts neergezet worden. Er is een geringe kans dat er wat mensen zich beledigd gaan voelen, die hoeven alvast geen excuses te verwachten :mrgreen:

letter per letter, we volgen het graag…. en omdat jij nu traag moet typen met die ene vinger, zullen wij wat trager lezen…. goed zo?… laat maar komen…. we kijken er naar uit! :happydance:

Amaai, ik vraag mij af wat dat zou geven met twee vingers :happy:

Laat maar komen die proza :first:

Laat maar komen…als het vervolg zo vlot wordt geschreven als de ‘teaser’ dan kijk ik er alvast naar uit.

XXX

Schrijven maar :up:
                            Hopelijk wordt dit niet gecensureerd door de Mods tgv grensoverschrijdend schrijfgedrag.
                            Al één vingerend een verslag schrijven… 😳

Laat maar komen, dat 1-vinger rapport ! :applaus: :drink: :applaus:

13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.