Locatie starter zekering Porsche 924 Turbo ?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Locatie starter zekering Porsche 924 Turbo ?

• Maker
    Discussie
  • Kan er iemand mij vertellen waar we de zekering of relais kunnen terugvinden van de starter ?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Er was een kabeltje losgekomen tussen het contactslot en de starter waardoor deze geen stroom meer kreeg. Was leuk de motor terug te horen draaien nadat deze 3 maanden had stilgestaan.

Je maakt ons wel nieuwsgierig… :sarcastisch

Wat was het probleem?

Startprobleem is opgelost geraakt ! Bedankt voor de informatie. Wou een filmpje uploaden maar dat blijkt nog niet te willen lukken.

videofragment 1:

videofragment 2:

Hier kan men je mogelijk advies geven: http://community.924forum.nl/

Anoniem

Ik gok op slecht contact in contactslot of kabelbreuk.
              Starter neemt massa via de bouten en behuizing over van motor en zou geen probleem mogen zijn.
              Een zekering zit er niet tussen denk ik, een starter trekt immers hoge stromen tijdens starten.
              Dus wellicht geen spanning op aansturing bendix starter vanuit contactslot.
              De bendix of relais van de starter kan je proberen rechtstreeks spanning te geven op de kleine stekker om de starter te testen.

Is aarding van de startmotor nog intact?

Nergens iets van terug te vinden; zelfs niet in het boek van Haynes.

Wagen is op een normale manier gestart en buitengezet, de volgende morgen deed hij niets meer. Eerst dacht ik aan een stroomverlies maar als je probeert te starten blijven alle dashboardlichtjes op een normale manier branden. Je hoort de starter ook niet aanslaan.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.