loodvervanger

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 914 loodvervanger

  • Maker
    Discussie

  • kristpie
    Deelnemer

      Bij aankoop van mijn 914 1800 injectie (bouwjaar 1974 afkomstig uit Californië) vertelde de verkoper mij dat de auto was omgebouwd om met loodvrije benzine te rijden. Als bewijs toonde hij me een versmalling in de brandstoftank. Nu vertelt men mij in de VW-club waar ik me bij aansloot dat ik toch best loodvervanger bij de benzine doe. Het zou beter zijn voor de motor, of toch zeker geen kwaad kunnen. Wel, nu weet ik niet meer goed wat te doen. Wat is nu het beste voor de motor? Loodvervanger of niet? Wie weet raad?

      Alvast bedankt!

    6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • 98 mag altijd zonder vervanger er aan toe te voegen.

          Zoals al eerder gemeld.
          Ik heb steeds met almijn oldtimers (1958 , 1960 , 1961 , 1970 , 1973 , 1976 en 1979) steeds met 98 gereden en NOOIT problemen gehad.
          Niks pingelen , niks stotteren, niks.
          En ik heb er vaak zeer grote afstanden van meer dan 400km enkel mee gereden

            Ook in onze 2.2 kiepen we er soms wat loodvervanger bij, terwijl het eigenlijk niet echt nodig.

            Achja, het zekere voor het onzekere nemen 😀

              ja, er zijn veel dicussies over 😉
              de ene zecht dat loodvervanger alles kan dichtstroppen de andere zecht, t’kan geen kwaad.
              Weet niet wat je nu moet geloven ❓

              Anoniem

                Ik zou zeker niet laten van er een keertje loodvervanger bij te kappen. Ik doe het zelfs bij m’n 3.2 .

                  met de 914 2.Ol niet aangepast, doen we er loodvrij 98 of 95 in.
                  Maar allezinds loodvrij en zonder problemen

                6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.