Loodvervanger gebruiken of niet

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Loodvervanger gebruiken of niet

• Maker
    Discussie
  • Moet ik loodvervanger gebruiken voor een 2.7 van 77, enzo ja welk merk?

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Ow , dat ze maar vertrekken met genoeg benzine in de tank , want veel tankstations komen we zeker niet tegen.
      Ik geloof dat bijna 60% van de rit in onbebouwde gebieden is 😉

Misschien een sponsor zoeken en een gratis tankbeurt inlassen in de Herfstrit 😉
        De inschrijvingen zullen zeker oplopen… 😆

Gisteren ook weer even getankt. Het lampje van de reserve ging pas aan (neen hij was nog niet leeg).

😥 😥 😥

Anoniem

is idd ni meer normaal, aandelen in de olie kopen is geen slechte investering zenne 😉 )

Voor mijne 2.7S van ’77 heb ik zowel de US manual als de europese.
              In beide staat dat er loodvrij in moet dus tank ik steeds euro 95

Dit was trouwens één van de troeven van Porsche waarmee ze reclame maakten: een supercar die op de goedkoopste benzine reed.

Heb nog van die oude reclames en boeken met testen waar dit vermeld staat.

een literke euro 95 kost anders ook al genoeg…

Djeezus, wat is dat met die benzineprijzen !
              Met mijn vrouw haar GTI’ke gaan tanken: 40 lieter = 60 Eeuro + loodvervanger !

Toch niet meer normaal hé

[quote=”Frederic_911″:35ul2p0b]Moet ik loodvervanger gebruiken voor een 2.7 van 77, enzo ja welk merk?[/quote]

Hoeft niet, cilinderkop kan zonder lood ! De 2.7 werd ook geproduceerd voor de Amerikaanse markt waar toenertijd al zeer strenge milieunormen opgelegd werden. Volgens instructieboek mocht de 2.7 standaard zelfs 91 RON tanken.

Motor heeft wel een lagere compressie dan bijvoorbeeld de SC’s. Dus octaan 95 (de vroegere “normale benzine”) tanken benadert theoretisch best de constructeursopgave.

Maar ik zeg : als 95 octaan kan, kan 98 ook (=klopvaster). Omgekeerd echter niet het geval !

Ik heb een carrera 3.0 van 1977 en tank ALTIJD 98 octaan en nog NOOIT loodvervanger gebruikt.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.