Loodvervanger of niet?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Loodvervanger of niet?

• Maker
    Discussie
  • ik heb een vraagje voor jullie, die jullie als profs zeker voor eens en altijd zouden kunnen oplossen voor mij en m’n 911!
    Eerst even voorstellen, mijn naam is Janick en bezit zo’n 1.5 jaar een 911 van 84 (model F)3.2l turbolook coupé gekocht in 2005 van Guy vander Veken die samen FG porsche oprichtte maar naar het buitenland verhuisde.
    Mijn vraag is of je nu wel of niet loodvervanger gebruikt bij het tanken met loodvrije 98. Zo ja elke keer of om de 3 tankbeurten zoals verteld op de site “911Carrera3L2net”van Doudi. Zij beweren dat het raadzaam is voor alle motoren tot aan 63F02431 en ook de kleppen regelen natuurlijk om de 10000 kms.
    Wat raden jullie aan gebruiken of niet, zo ja frequentie? Alvast hartelijk bedankt.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • Bedankt Luc om altijd je wijze en toegerichte hulp te mogen lezen in de verschillende rubrieken, zal nu gerust verder kunnen toeren met 3.2! tot één van de komende evenementen, groeten Janick

De eerste loodvrije benzine had kleurstoffen zitten en dit was en probleem nu hebben ze dit niet meer en is hij gewoon wit. Nu ik kan u vertellen dat je 3.2 zeker mag rijden zonder loodvervanger er aan toe te voegen en je hoeft echt niet te vervangen of te veranderen. Er is een ding dat wij wel aanraden en dat is een keer per jaar en reiniger aan je tank toe te voegen en deze zal alles wel netjes en goed houden.

Luc

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.