Los Americanos.

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Ik heb ooit hier eens geschreven dat ik geen voorstander ben van Ameikaanse import, dus omdat we al redelijk wat auto’s gehad hebben waarvan je denkt :bounce:

      Nu hebben we een hele mooie binnen gekregen en werkelijk in concours staat, en beloofd om hier eens de foto’s van te plaatsen als we zover waren.
      Hier onder zie je de foto’s van deze mooie Amerikaan. :mrgreen:
      Alleen zeer jammer voor de klant want dit verwachtte hij ook niet. 😥

      De demontage is begonnen nadat wij een paar plekjes vonden die verdacht waren, deze te repareren voor de klant en de auto in optimale staat te brengen.

      Maar na de demontage toch maar besloten om de auto naar het beitsbad te brengen omdat er nog meer zaken niet echt duidelijk waren te zien, en onze magneet op bepaalde plekken niet aantrok of bleef plakken.
      En dit in overleg met de klant alle risico’s uit te sluiten.

      Hier hebben we auto weer opgehaald, dus zie het resultaat en huiver.

      Is even schrikken denk ik voor de meeste die de auto op de eerste foto zien en dit als resultaat.
      Hieronder dan de stukken die we gekocht hebben om de auto weer geheel hard en goed te krijgen.

      Dus als je van plan bent om een oudere Porsche te kopen in Amerika, zorg dan dat je zeker iemand daar hebt om daar te gaan checken/kijken en alsnog blijft het een risico.
      Staat deze Porsche al in België neem dan een niet al te zware magneet mee, en controleer dan op alle plaatsen of carrosserie niet teveel plamuur of purschuim heeft.
      Of nog beter………laat de auto controleren door mensen die er verstand van hebben. 💡

      En de tijd dat je in Amerika nog koopjes kon doe eind jaren 70 tot eind 80tiger jaren is voorbij.
      Want die zagen wat er gebeurde door de Europeanen en werden ook slimmer en dus haalden auto’s op in het noorden, lieten deze inschrijven in de warme regen vrije gebieden en waren plotsklaps harde en roestvrije Amerikaanse auto’s. :popcorn:

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 51)
      • Wat een horrorverhalen , daar ben ik nu zo bang voor zie. Toen ik op zoek was wilde ik juist daarom een Belgische auto, met een hoge geloofwaardige km stand en zichtbare steenslag en kleine kransjes en putjes die bij een voertuig van die leeftijd horen. ik wilde ook het onderhoudsboekje met afgestempelde geschiedenis er in en compleet voorzien van alle accessoires die de Porsche had als hij nieuw werd afgeleverd.
        Uiteindelijk heb ik gevonden wat ik zocht voor een dikke prijs die vele van mijn kennissen te hoog vinden – voor een auto met een dergelijke km stand zouden ze dit bedrag niet ophoesten. Inderdaad ben ik op mijn zoektocht auto’s tegengekomen in dezelfde of hogere prijsklasse die er heel strak uitzagen ( het woordje “fris” werd vreemd genoeg overal gebruikt door de verkopers om de toestand van de te koop aangeboden wagen te omschrijven).
        Weinig km, lak die er uit ziet alsof hij er pas opzit, zetels die precies recht van de garnierder komen, en dat voor auto’s tussen de 20 en 25 jaar oud ??? sorry ik vertrouw het gewoon niet…

        nu hoop ik maar dat de door mij uitgekozen werkplaats tot het betrouwbare type zal behoren. Ik moet zeggen , daar ben ik ook heel selectief in geweest. Ook heel wat Porsche specialisten en officiële P werkplaatsen bezocht alvorens ik mijn keuze maakte. Binnenkort mag ze binnen om daar haar eerste behandeling te krijgen. Hoop nooit iets tegen te komen zoals in deze thread beschreven wordt…

          :coolness:

            Mooi :lekker: inderdaad moeilijk te zien of het toch niet gewoon een spiegel is :drink:

            Wim

              voorproefje van de 356 cabrio.
              Timo is aan het polijsten.

              https://www.facebook.com/ccrvanleuven

              Wim

                Jawel en stond gespoten op de beurs, dus opbouwen kan beginnen.
                Ik zal op korte termijn wel wat foto’s posten.

                  Gelijkaardige verhalen ook al gehoord. Mijn (guzzi) garagist vertelde me eens van een klant die zijn motor binnendeed op onderhoud bij een andere garage. Hij kreeg hem terug met een andere (geaccidenteerde) voorvork.
                  Daarna verhaal gaan halen bij de garage, zijn naam was haas.
                  Bewijs zoiets maar he, moet je al elke keer een fotoverslag maken vooraleer je je voertuig binnendoet.
                  Een andere garage die systematisch onderdelen van klanten wisselde met exemplaren in mindere staat voor zijn eigen project.
                  Weliswaar minder ingrijpend dan wisselen met een totaal ander blok. Erg om te zeggen maar ik denk dat helaas toch gebeurt hoor.

                  Even terug ontopic, is de 356 er al terug bovenop?

                    Moest ik dit meemaken (blok veranderd door versleten exemplaar) wel dan huur ik mij een buldozer, rij vooraan binnen om op zijn achterkoerke te stoppen, in acheruit zetten en dezelfde weg terug volgen. Laat de verzekeringen het maar uitvechten. De waarborg mag de eigenaar van die bull houden :what:

                    S2

                      Heb dit verhaal ook al gehoord, maar dan met een Ferrari in de hoofdrol. Valt bij mij in de categorie “indianen verhalen” 🙂

                      Iemand die met veel liefde en eurookes een motor opbouwt, die van binnen en buiten kent, maar pas na enkele maanden ontdekt dat het motorblok gewisseld is voor een oud blok?

                        [quote=”Porsche911lover” post=165091]om de eenvoudige reden dat het motorblok (jawel u leest dit goed !) vervangen werd door een afgebeulde en versleten draaitrommel en het gerestaureerde blok met veel kostbare onderdelen verkocht werd. [/quote]

                        Wtf? Naar de naam van die garage ben ik toch ook wel benieuwd! Al is het maar om niet hetzelfde voor te hebben! :wtf:

                          ja? bestaat die garage nog? een knokploeg oprichten? iemand betalen? dit geeft niet de voldoening van het zelf te doen, maar het resultaat is gelijk, ze gaan het wss geen tweede keer doen, en mogelijks vind je nog sporen naar “jouw” blok

                            Djeezes man, t moet nu toch echt ni zotter worden hé…

                              en die garage bestaat nu nog :what: ? als het bewezen kan worden dat die gangsters aan de motor geprutst hebben, dan zou je er veel mensen mee helpen om de naam van die garage wel te vermelden want wie weet wat die gasten nog al uitgestoken hebben… :bounce:

                                deze zal nu wel mooi gerestaureerd worden maar zal dan in prijs niet meer betaalbaar zijn indien hij hem nog wil doorverkopen, ooit mssch.

                                  Schrikwekkend verhaal…maar over bedriegers (jawel in Belgenland) gesproken… : over t laatst een porsche-petrolhead ontmoet die een 911 model ’72 met veel liefde voor authenticiteit had laten ombouwen tot een RSR …Heel veel eurokes in t motorgedeelte gestoken en t resultaat mocht gezien worden. Nadien ging de wagen voor één of ander werkje of onderhoud binnen. Ik zal de garage niet noemen… Guess what?
                                  De wagen reed niet meer als vroeger…om de eenvoudige reden dat het motorblok (jawel u leest dit goed !) vervangen werd door een afgebeulde en versleten draaitrommel en het gerestaureerde blok met veel kostbare onderdelen verkocht werd. De eigenaar had dit niet onmiddellijk door en heeft een rechtszaak aangespannen tegen de garage. Leve België want dit duurt zowat even lang als een kind produceren, baren en opvoeden tot aan de kleuterklas. Daar krijg k persoonlijk stevige kotsnijgingen van, en mocht k 25cm groter zijn en wat gespierder, dan smijt k zo’n gespuis n keer of 20 met hun smikkel tegen de muur. Dit lijkt mij de enige taal die dit soort mensen goed begrijpt. Off topic maar t moest eruit.

                                    Pfff maar zo komt er in een keer een 30 a 40 k bij op de aanschaf van de auto…
                                    dan doet het wel zeer in de buidel.. :puke:

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 51)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.