Home › Forum › Porscheforum On Track › Trackday Technical Tips & Tricks › Los elektrice draad gevonden
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 8 maanden geleden door Frank Mathys.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Dat is de airco front condensor blower. Normaal loopt daar een bruine + wit-groene draad naartoe. Weetje : daar is later een wijziging of ‘recommended upgrade’ gekomen van Porsche om er een extra inline zekering tussen te zetten. Er waren teveel gevallen van smeltende kabels/brandjes als die motor vastloopt omdat die nogal op een zware ‘gemeenschappelijke’ zekering staat van 25A.
Je kan de upgrade kopen met de juiste connector van de motor Porsche (prijs mij onbekend – part number : 911.612.077.00) maar je kan de wit-groene ook gewoon overknippen en er een zekering tussen solderen (of met connector maken). 7.5A is de juiste zekering die erin moet. Dat heb ik alvast gedaan.Alsook :
– zekering voor A/C evap blower in de smugglars box (vanaf ’88) standard geworden : 15A
– zekering voor de footwell blowers (links en rechts) : 10A (ook 88 dacht ik)
– zekering voor de dashboard verlichting op connector 58a van de lichtknop – Zwart/Blauw. (nooit standard geworden !) omdat die helemaal NIET (!) afgezekerd zijn en dus bij problemen de volle stroom krijgen tot er in het dashboard ergens iets doorbrand. Dus: daar ook best zekering tussen steken van 2 of 3AMaar dat lost het mysterie van uw zwart-rood-wit kabel niet op.
Hier alvast de schema’s (matig leesbaar) voor een ’82: ClassicKabelboomCompanyWerken uw spiegels , electrische ramen, side lights, parkeerlichten, al uw lichten en uw sproeier voor de voorruit en koplampen, die connectie loopt ook helemaal naar vooraan, bestuurderszijde ?
Indien wel, kan je het zwarte omhulsel iets verder afstrippen zodat we duidelijk kunnen zien of het volle kleuren zijn dan niet 2-kleuren per draad ?
Van Pelican Parts, onderaan de blower.
Indien nodig gooi ik die van mij morgen eens open
Zie hier voor het volledige artikel.Het lijkt me wel bizar dat die kabel zo lang zou zijn.
Bij eigen onderzoek (MY85) :
– er loopt geen enkele kabel langs de passagierskant van aan het dashboard naar voren (richting reservewiel)
– de kabels die doorsteken naar de koplamp aan passagierskant en naar de claxon komen langs vooraan (volgen bumper)
! midden onderweg wijzigt één van die kabels kleur van wit & bruin (paar) naar blauw en zwart via een steekconnector.
dat maakt het natuurlijk moeilijk
– de kabel naar de Behr fresh-air-blower eindigt in een speciale plug met 4 connectoren, ziet er vierkant uit
– de kabel naar de spiegel (elektrisch) loopt ook wel door die zone (mss ook even testen) alsook elektrische ramenHier alvast het schema van een ’82 rond de fresh air blower motor. Die connector zou dus BLK, WHT-GRN, WHT-YEL, WHT moeten zijn en niet de kleuren die jij aangeeft.
Sorry gasten, drie draadjes zwart , rood en wit ( eerder doorzichtig) de claxon doet het . De aanjager doet het niet.
Al eens gecheckt maar zie niet waar de bevestiging is . Iemand foto ?Als ik nog eens goed kijk naar de 2e foto zou het ook zwart-bruin kunnen zijn niet ?
Werkt je claxon?
De enige combinatie van twee kabels (rood en zwart) die ik terug kan vinden, zijn de kabels naar de relais van de claxon?
Tenzij je kabels andere kleurencominaties hebben…. kan je eens goed nakijken of het toevallig geen tweekleurige kabeltjes zijn? bv ‘rood/wit, rood/zwart, … zo lopen er ook een aantal mogelijke combinaties voor je kofferruimte….Normaal loopt er een zwarte draad 0,75mm2 naar de claxon in die ‘regio’ (makkelijke test), of de zwarte 1,5mm2 naar de ‘fresh air blower’ (ventilator/fan voor verse lucht). Eventueel kan nog de sturing van de fog-lights ? Maar ik zie op de schema’s niet echt de combinatie black/red staan.
Ik zal straks eens bij mij zoeken (Model 85 weliswaar).zit er iets van stroom op?? kofferbak verlichting?
ruitenwisser sproeier aan sturing?
alarm?
heb je iets te kort of dat niet werkt van voor?Moeilijk te zien op de foto maar wat zijn de kleuren van de drie draadjes die erin zitten ? Dan kunnen we ze terugvinden op het electrisch schema. Plus graag het modeljaar van de wagen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.