Loterij replica speedster apal

Home Forum Porsche Talk Loterij replica speedster apal

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
    • Al bij al…lucky Sammy !! :applaus:

Sammy Vermeulen (27), de vrouw uit Mechelen die met een lotje van 25 euro een Porsche won, heeft haar prijs zaterdagochtend opgehaald. Ze kijkt er naar uit om deze zomer met de vriendinnen te gaan cruisen.

apal.jpg

:applaus: :respect2:
          … en nu maar :up: voor een goede afloop.

OK, wij hebben de Apal dus niet gewonnen. 😕

Toch goed om weten dat het vereiste bedrag voor de behandeling van Erwin gehaald werd. :up:

Mooi initiatief :applaus:

http://www.gva.be/cnt/dmf20170221_02742702/loterij-met-porsche-als-inzet-levert-55-000-euro-op-voor-zieke-vriend?hkey=26d75db0e31acb74967b145ef7e79fe0&utm_source=gva&utm_medium=nieuwsbrief&utm_campaign=avond_mechelen&layout=city&M_BT=255283358892&adh_i=69a6fd6502d71074d28b37e069ce86a1

De loterij met als inzet een Porsche uit 1959 heeft 55.000 euro opgebracht voor de MS-patiënt Erwin Vervaet uit Mechelen. De spectaculaire hulpactie kwam er dankzij zijn vrienden Rim en Roel Mariën. Een vrouw uit Mechelen won de spectaculaire prijs danzij haar lotje van 25 euro.

Erwin Vervaet leeft al tien jaar met MS. Hij kan niet meer stappen en ook spreken gaat moeilijk. Maar nu is er een sprankeltje hoop dankzij een experimentele stamceltherapie. Die kan hij op de Filipijnen ondergaan voor 55.000 euro. De behandeling was een verre droom, tot zijn vrienden Tim en Roel Mariën op het idee kwamen om hun oldtimer-Porsche te verloten. De broers zijn autohandelaars.

De wagen is een replica van een iconische Porsche uit 1959. De autohandelaars waren vastbesloten om hun vriend een nieuwe toekomst te geven met hun initiatief. Vandaag werd het winnende lot getrokken, en de opbrengst bekend gemaakt. Tesamen met randacties kwam er 58.000 euro binnen. De winnares komt nog deze week haar prijs ophalen.

Kan er mij iemand het probleem eigenlijk uitleggen?
                De garagist in kwestie stelt een overstock-wagen ter beschikking om iemand die blijkbaar niet moet rekenen op de beste sociale zekerheid ter wereld te helpen. Hij zal alle euros die boven zijn aankoopbedrag zijn, doorschuiven naar de behoeftige patiënt.
                Laten we ervan uitgaan dat de patiënt in kwestie geholpen kan worden met het bedrag en alzo de levensreddende operatie ondergaan.
                De garagist pakt behoorlijk wat publiciteit mee, geraakt van zijn overstock vanaf en trekt dat af bij de fiscus. M.a.w. de NV België die voornoemde patiënt in de eerste plaats in de steek gelaten heeft draagt alsnog zijn steentje bij. Ik geloof dat dat win-win heet.

Niks of niemand weerhoudt je ervan om zelf je Porsche te verkopen en de opbrengsten aan de patiënt te schenken uiteraard. Maar niks doen is altijd wat makkelijker natuurlijk. Ik ga ondertussen even langs bij mijn boekhouder teneinde aan te geven dat ik de olie-filter die ik onder mijn 928 steken had heb weggeschonken aan de autistische zoon van een vriend en dus de aftrek waarschijnlijk ten onrechte was.

❓ :engeltje:

Dus ik heb ook enkele loten gekocht alsook wat wind bijgezet en dit was graag gedaan.
                  Ik had mijn bedenking hoe ze dit juist fiscaal hadden opgezet.
                  Indien opbrengst enkel de ‘winst’ betekent (hetgeen fiscaal logischer zou zijn) dan lijkt mij hun campagne een beetje dubbelzinnig.

Soit, het initiatief is bewonderingswaardig

+1 heb daar ooit een wagen willen kopen en gelukkig zat mijn gevoel niet goed, ben blijkbaar niet de enige…
                    zoals hier al geschreven, een gratuite manier om van hun onverkoopbare stock af te geraken op de kap van een goedgelovige man :what: je moet maar durven…

+1 ze durven al eens ruzie

[quote=”Hendrik914″ post=247634]Maar ze antwoorden blijkbaar ook niet op technische vragen via contactpagina.[/quote]

Je zou niet de eerste zijn met een vraag of een zeer redelijk bod, die uitgescholden en… wordt. Ze hebben een reputatie. :popcorn:

De fiscus zal wel oordelen of het eventuele verschil niet (gedeeltelijk) hoeft verworpen te worden als overdreven publiciteitskost. Fiscus is eventueel zelfs in staat om een voordeel te belasten bij de winnaar.

Gelukkig is het in België bijna niet meer mogelijk om die replica’s nog ingeschreven te krijgen.
                          Er is inderdaad maar 1 merk dat ooit een replica heeft gemaakt, die je in België kan inschrijven voor gewoon dagelijks gebruik en dat is die Apal, destijds in België geproduceerd en voorzien van een PVG nummer/gelijkvormigheidsattest.

Voor de Chesils en andere toestanden wordt een O plaat zelfs moeilijk. Als er op de buitenlandse inschrijving melding is gemaakt van het merk van de gebruikte kit en/of speedster, heb je kans dat je nog een inschrijving als oldtimer (met O-plaat) kan krijgen. Een inschrijving waarop staat Volkswagen 1200/1300 zoals dat destijds bij de kever was, krijg je niet op kenteken in België. Of je zou eerst een kever moeten laten keuren, dan ombouwen… Zolang er geen jaarlijkse keuring is kan je blijven rijden… verkopen lukt ook niet want dan weer keuring… Let dus op als je een Belgische koper bent en de verkoper wil verkopen zonder keuring… dan kan je er nog wat in de wei mee gaan crossen.

Ik vrees dat de versies met handrem in het midden en verwrongen en gebarsten chassis van de warme motor nooit mijn sympathie zullen krijgen. Je kan ze inderdaad ook soms herkennen aan de motorkapjes die open staan bij het afkoelen om schade te voorkomen.

:think: “… keveronderstel met plagiaat …”

€ 50k zal idd wat optimistisch zijn. Maar een APAL in nieuwstaat is wel top :respect2: en ook was APAL wel degelijk een automobielfabrikant.

http://www.apalclub.be/nl/history.htm

(Kan verstaan dat ze niet willen zeggen hoeveel ze al binnen hebben, ik moet hun rekening niet maken. Maar ze antwoorden blijkbaar ook niet op technische vragen via contactpagina.)

Als de aankoopprijs niet gehaald wordt, moeten ze toch zelf bijpassen, niet ?

Iemand al enig idee wat de gebroeders Marien al binnengehaald hebben via de lotjes ?

” Erwin heeft zelf met publieksfinanciering net geen € 10k opgehaald ”
                              Hopelijk hebben de lotjes al iets beduidend opgebracht … want van 10000 tot 55000 is wel een heel gat om dichten … :popcorn:

Bedoelen jullie nu dat ze profiteren van de situatie, dat mijn hart bedrogen werd??

Niet echt transparant. Waarde zal toch eerder rond 35 liggen ipv rond 50. Is op zich al bijzonder veel voor een keveronderstel met plagiaat polyester kap. Als je de 35 dan als aankoop rekent is heel de show gratis en heb je weer gewoon een auto verkocht aan de maximale prijs.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.