LPG?

• Maker
    Discussie
  • Beste liefhebbers,

ik overweeg een 911(964)aan te schaffen, al dan niet in het buitenland aangekocht.
    Indien toegelaten zie ik de gastank vooraan wel zitten.
    Welke de juiste installatiee zal worden laat ik over aan de installateur.
    Er zullen natuurlijk heel wat contra’s rijzen over deze ingreep maar de vraag aan enkelingen
    wil ik toch wel stellen:
    zijn er mensen die ervaring hebben met LPG en waarop dient gelet maw. zijn de klepzittingen geschikt
    zelfs als we spreken over gasinjectie?
    Bij welke installateur wend ik mij best?
    Enthousiaste groet,
    H

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
    • jaar een 964 C4 als Daily gereden, perfect die 4wd voor regen en sneeuw. Nu met de 996 C2 oppassen geblazen in de winter maar met witerbanden goed te doen.

LPG in een P? Neen, dat doe je niet IMHO
      Als verbruik primeert ga dan voor een leuke RWD diesel, Alpina D3 ofzo…

Anoniem

[quote=”flat six” post=94351]cab88:
        oldtimers die ingeschreven waren onder het oude regime blijven oldtimers,
        groet
        Harry[/quote]

Dat zal idd zo zijn maar een 964 is er maar vanaf eind ’89 dus pas in 2014 zullen de eerste oldtimer worden en ik vrees dat die nieuwe regeling tegen dan zal ingevoerd zijn en er dus tot 2019 geen 964 modellen als oldtimer zullen ingeschreven kunnen worden…

sorry voor misverstand :engeltje:

de meesten hier hebben toch een tweede wagen als daily en gebruiken hun oudere porsche niet voor veel kilometers, daardoor vallen de kosten mee, dat wou ik ermee zeggen

Inderdaad een 996 4S is vooraan niet breder .

‘k Denk dat de 996 vooraan ook niet breder is, dat merk ik als ik parallel parkeer en de eerste keren de ene kant mooi tegen de stoep stond en de andere kant zo scheef als een hak. :happy:
              Took me a while to figure it out though 😕 😈
              Bij de 996 is’t verschil 6 cm. De vetste 6 cm die ik ooit gezien heb 😉

De verkoper bij Porsche vertelde me dat de 991 de wielen op 1 lijn heeft nu, dit om beter weggedrag te krijgen. Ben dus heel benieuwd om de 4 of 4S te zien die -volgens dezelfde verkoper- ook weer breder zouden zijn.

[quote=”Mushroom” post=94358]
                Denk wel dat ‘t verschil brede <-> smalle kont bij de 997 niet zo merkbaar was als bij de 996.[/quote]

Geen idee over hoeveel cm we praten – maar als ik me niet vergis was het bij de eerdere type’s (930, 964, 993) niet meer dan 5 Cm op de totale breedte aan de achterzijde.

Sterker nog – de 993’s zijn aan de voorkant niet eens breder, in tegenstelling tot de 930 en 964 die dat wel zijn …

Wss ligt het dus aan het model van de 997 dat het minder op valt 😉

@mushroom +1 ,volledig akkoord .

[quote=”911_NL” post=94348][quote=”JoeBar_S2″ post=94344]
                    die mooie brede kont doet veel :-)[/quote]

De C4 heeft standaard geen bredere kont ;)[/quote]
                    Bij de 996 moest er ook nog het “S”je achter staan om de fameuze kont te hebben.
                    Als ik me niet vergis is dat sinds de 997 veranderd en hebben de AWD de brede konten en de RWD de smalle konten. Dit zou ook het geval zijn voor de 991.
                    Correct me if I’m wrong.
                    Denk wel dat ‘t verschil brede <-> smalle kont bij de 997 niet zo merkbaar was als bij de 996.

cab88:
                      oldtimers die ingeschreven waren onder het oude regime blijven oldtimers,
                      groet
                      Harry

[quote=”flat six” post=94343]Persoonlijk heb ik geen behoefte aan een AWD los van het meerverbruik [/quote]

Een Porsche C2 en C4 doen aan verbruik niks voor elkaar onder …. mocht je al verschil bemerken, dan is dat minimaal en zeker te verwaarlozen 💡

[quote=”flat six” post=94343]ik denk zelfs dat de kofferruimte nog kleiner wordt
                        [/quote]

IS inderdaad kleiner bij ‘n C4 … door de extra aandrijf-assen etc.

Persoonlijk zou ik voor een dagelijks vervoer 911 – toch voor de C4 kiezen – ookal redt ‘n C2 zich ook prima in de sneeuw

[quote=”JoeBar_S2″ post=94344]
                        die mooie brede kont doet veel :-)[/quote]

De C4 heeft standaard geen bredere kont 😉

[quote=”911addict” post=94284] Aan ongeveer 40.000 km per jaar mag ik er niet aan denken dat met een P te doen. Als je er toch dagelijks wil van genieten, [/quote]

Ik rijdt jaarlijks +50.000km .
                          Niet op diesel en niet op LPG
                          De Sub verbruikt zeker niet minder dan de P , integendeel , en toch heb ik elke dag plezier van de wagen en geniet er keer op keer van .

Anoniem

Klein detail maar de oldtimerleeftijd en dus wss ook de daaraangekoppelde lage jaarlijkse rijtaks worden opgetrokken tot 30 jaar !
                            Ik hoop dat het nog een jaartje aansleept maar ik begin al te vrezen dat zelfs mijn ’88 er volgend jaar geen oldtimer wordt en ik nog 5 jaar extra 900€ tax per jaar mag betalen. 👿

waarschijnlijk omdat die meer verkocht zijn 🙂
                              die mooie brede kont doet veel 🙂

Persoonlijk heb ik geen behoefte aan een AWD los van het meerverbruik;
                                ik denk zelfs dat de kofferruimte nog kleiner wordt
                                Zoals ik al zei, ik ben in feite een leek en geniet van de reacties die me kunnen helpen.
                                Opvallend is wel dat er veel meer C4’s op de 2de hands markt staan.
                                groet
                                Harry

[quote=”flat six” post=94326]Dat antwoord kreeg ik hier op het forum ..[/quote]

Van Rocco – en daar was mijn vraag/opmerking dan ook aan gericht 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.