Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 964 › LPG?
- Dit onderwerp bevat 38 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 7 maanden geleden door stefx911.
-
MakerDiscussie
-
1 april 2012 om 14:22
Beste liefhebbers,
ik overweeg een 911(964)aan te schaffen, al dan niet in het buitenland aangekocht.
Indien toegelaten zie ik de gastank vooraan wel zitten.
Welke de juiste installatiee zal worden laat ik over aan de installateur.
Er zullen natuurlijk heel wat contra’s rijzen over deze ingreep maar de vraag aan enkelingen
wil ik toch wel stellen:
zijn er mensen die ervaring hebben met LPG en waarop dient gelet maw. zijn de klepzittingen geschikt
zelfs als we spreken over gasinjectie?
Bij welke installateur wend ik mij best?
Enthousiaste groet,
H -
MakerDiscussie
-
Ik verneem uit een andere hoek dat de motor er helemaal niet uit moet voor de bougies,
lijkt me trouwens wat vergezocht.
LPI (vloeibare injectie)verlengt de levensduur en elke tankbeurt levert 70euro op.
Jaarlijks wel op controle voor de installatie.
groet,
HarryBlade,
ik kijk regelmatig op autoscout.be naar Europese aanbiedingen;
al vind je daar bijna geen Porsches op LPG.
Ik wil het houden bij een 964 die straks 25j wordt en flink goedkoper wordt om in te schrijven.
Bedankt voor het zoekertje
groet
Harrybedankt Funny,
maar ik wil het houden bij een oldtimer met lage fiscale kost.
groet
HarryDat antwoord kreeg ik hier op het forum,
leek me ook bijna ondenkbaar maar ik ben voorlopig nog leek en houd met alles rekening.
groet
Harry[quote=”Rocco” post=94301] (bij een 964 zeker vanwege motor die eruit moet om bougies te wisselen)[/quote]
Ik weet niet wie jou dat wijs heeft gemaakt – of bij wat voor een garage je een 964 in onderhoud had, maar bij een 964 (Carrera 2 of Carrera 4) hoeft de motor er echt niet uit om bougies te wisselen …
… of je moet de kleine ventilator-motor bedoelen die links-boven aan het inlaat gedeelte van de motor zit 😉
Rocco,
als het onderhoud dan toch zo duur is , dan wil ik daar ook van kunnen genieten want een beetje chauffeur voelt dat er olie is vervangen, om maar iets te noemen.
Dan is er LPG, de beste brandstof voor de Porsche waarbij ik de meesten de andere kant zie uitkijken.
Ik denk misschien aan grotere onderhoudsintervallen….
Intussen kreeg ik op dit forum al hele goeie tips van doorgewinterde specialisten die er volledig achter staan.
De prijs is dan ook niet min: ik moet rekenen op minimaal 3 tot 3,5K en er is maar één goeie oplossing.
groet
HarryBedankt Rocco,
dat is een realistisch antwoord, ik wist niet dat de motor eruit moest want LPG vraagt aangepaste ontsteking en
daar vallen ook de bougies onder.
Ik kan me voorstellen dat een eigenaar ook meteen gelijktijdig een onderhoud vraagt.
De Porsche garage zal me waarschijnlijk meteen wijzen op de typische aandachtspunten zoals afdichtringen (oliepomp) en ziet nieuwe zuigerveren ook wel zitten.
Ik hoor links en rechts cijfers vallen van rond de 5K euro.
Hopelijk wordt alles gecompenseerd door de herverkoopwaarde….
groet
HarryAnoniem3 april 2012 om 23:11[quote=”flat six” post=94169]Een insider vertelde me om de carrera 4 te mijden. Verder zijn alle tips welkom.[/quote]
Toch nog kleine bedenking: wat heeft die “insider” dan voor probleem met een C4 ? Ik heb er eentje gehad, nooit problemen mee gehad. En ik heb ook geen weet van meer problemen met de C4 dan met de C2. Behalve het feit dat er natuurlijk wat meer “onderdelen” in zitten wegens de 4×4. Dus kunnen er wat meer onderdelen kapot gaan. Maar buiten dat ?
Behalve als je ook persé in de sneeuw wil rijden met de 964, zou ik bij een aankoop geen onderscheid maken tussen een C2 of C4. ‘k Zou eerder één van de recentere nemen omdat die een aantal verbeteringen hadden. Maar zelfs dat is al bediscuteerbaar want veel oudere modellen hebben die aanpassingen intussen ook al achteraf ingebouwd.Misschien deze kopen? :engeltje: :engeltje:
ik weet niet maar porsche en goedkoop rijden zijn wel 2 ver uiteenliggende zaken, je wil een 25 jaar oude wagen rijden vanwege taksen en lpg inbouwen om wat op brandstof te sparen ?
voor een gewone auto zijn de vaste kosten redelijk en is brandstof duur, aan een porsche van die leeftijd is alles duur, je moet rekenen op duur onderhoud (bij een 964 zeker vanwege motor die eruit moet om bougies te wisselen), op dure wisselstukken, hoog verbruik en dan nog kans op roestvorming en slijtage onderdelen want de meeste betaalbare 964’s hebben nu toch al +150k km op de teller.
Ik wil je niet ontmoedigen maar ik zou dat geld van de lpg installatie uitsparen voor onverwachte uitgaven die kunnen opduiken.
Ik begrijp met veel respect de not-done-ers maar het gaat om het rijplezier en
ermee te kunnen reizen wetende dat BIV,rijtaks en brandstof haalbaar zijn en blijven.
Eens ik het goeie eindresultaat bereikt heb weet ik zeker dat opeens veel interesse zal ontstaan
van Porschisten.
Een andere reden is het feit dat LPG weinig gekend en erkend is, werking, mogelijkheden,etc
maw.:onbekend is onbemind.
De motivatie is er in ieder geval want ik doe afstand van mijn keuze om een Mégane RS Trophy aan te schaffen en met deze wagen is het rijplezier ongekend hoog….
groet
HarryEen lpg installatie in een Porsche lijkt op het eerste zicht “not done”. Maar als je je Porsche als daily drive wil gebruiken, is het aan de huidige prijs van de benzine plots zo geen gek idee meer. Laten we eerlijk zijn, elke sportieve P verbruikt snel minimaal 10 tot 12 liter of meer. Mijn daily drive daarintegen is een “mazoutketel” van 150 pk die ik nooit boven de 6,7 liter gemiddeld krijg. Aan ongeveer 40.000 km per jaar mag ik er niet aan denken dat met een P te doen. Als je er toch dagelijks wil van genieten, en niet over een dik budget beschikt, lijkt lpg mij helemaal zo gek niet….
Bedankt voor je reactie,
ik heb al wat ervaring met LPG en dit is een uitdaging;
problemen zijn er om opgelost te worden,
het is uiteindelijk een kleine ingreep maar moet weldoordacht gebeuren
Eenmaal zover hoop ik twijfelaars te kunnen overhalen zodat ze meer en goedkoper de baan op kunnen.
LPG is beter voor elke Porsche want verlengt de levensduur.
Vraag me af welke exacte ruimte (in cm) er in het vooronder beschikbaar is om een redelijke tank te kunnen huisvesten.
En ja,hoeveel verbruikt zo’n 964-C2 op benzine bij normaal gebruik?
Dan ken ik meteen mijn winst!
groet
HarryErgens begrijp ik het wel. Aan 1,80€/liter is het niet meer zo prettig om elke week te gaan tanken. Ik tank nu juist 100€ voor van een lege naar een volle benzinetank te gaan. Omdat ik veel korte afstanden doe en altijd kleine wegen doe ik met moeite 400 km met een tank. En daar ik nu meer en meer op de weg zit loopt dit snel op tot +400€/maand. Dan is het leuke er snel af. Maar LPG in een porsche steken? Persoonlijk zou ik dat nooit durven doen. Alleen het gedacht al. Dat is even erg als vloeken 😆
2500€ voor een LPG installatie. Misschien wat rondkijken en een kleine diesel kopen voor dagdagelijks verkeer. Of je golf houden. Zo blijft je porsche in betere staat met minder kilometers en heb je het plezier ervan als je er toch eens mee rijdt.
Ja,
ik ben dus nieuw hier;
woon in Antwerpen en interesseer me passioneel voor al het automotive gebeuren aangaat.
Rationeel als ik ben denk ik om binnenkort mijn VW Golf 4 TDI150 te vervangen door een (2de hands-)wagen die
niet in waarde verminderd. Ik wil er ook mijn hobby van maken en heb een goede kennis die erg op de hoogte is, misschien kreeg ik de microbe wel over, wie weet.
De 964-C2 ligt het dichtst bij mijn voorkeuren omwille van zijn homogene uitstraling.
Bedoeling is om deze wagen uit te rusten met de meest compatibele LPG-installatie.
Ik ben dus zinnens om veel te rijden en hoop dat het mechanisch wat goed zit en blijft….
groet
Harry
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.