LPG?

• Maker
    Discussie

• Harry
    Deelnemer

Beste liefhebbers,

ik overweeg een 911(964)aan te schaffen, al dan niet in het buitenland aangekocht.
      Indien toegelaten zie ik de gastank vooraan wel zitten.
      Welke de juiste installatiee zal worden laat ik over aan de installateur.
      Er zullen natuurlijk heel wat contra’s rijzen over deze ingreep maar de vraag aan enkelingen
      wil ik toch wel stellen:
      zijn er mensen die ervaring hebben met LPG en waarop dient gelet maw. zijn de klepzittingen geschikt
      zelfs als we spreken over gasinjectie?
      Bij welke installateur wend ik mij best?
      Enthousiaste groet,
      H

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
      • Enige tijd geleden stond er op autoscout een 996 op lpg te koop ,wagen staat of stond in Zomergem .
        Het is heel tof dat je weg naar dit gezellige forum hebt gevonden , een korte voorstelling van jezelf zouden we heel hard apprecieren .
        Wat betreft je vraag ,hierbij mijn antwoord .Geen Lpg .

tot op vandaag liggen de antwoorden van diverse LPG-installateurs wat uit elkaar;
          voornaamste euvel is het feit dat luchtgekoelde motoren geen koelwater hebben waardoor
          de verdamper zou bevriezen.
          Op de vraag of eventuele aanpassingen kunnen gebeuren wordt niet meteen geantwoord.
          Voor de rest is LPG bijzonder aantrekkelijk als brandstof om te gebruiken in Porsches die meestal
          een hoge compressieverhouding hebben en nog niet beschikken over een pingeldetector.
          Weet iemand welk soort Bosch-injectie wordt gebruikt in de eerste en de latere versie van de 964?

groet
          Harry

Ook welkom hier op het Forum 😯

[quote=”Blindstra” post=94168] Een 911 met LPG zal een vreemde eend in de bijt zijn. [/quote]

.. staan er momenteel toch ‘n redelijk aantal bij de Oosterburen te koop …

[quote=”flat six” post=94169]
              verschil: 3420-1575-208,2 = 1636,8 euro
              geschatte kostprijs installatie: 2500 euro[/quote]

Het duurt dus anderhalf tot 2 jaar voordat je iets gaat “verdienen” ➡ en je zal daarmee MI moeten besluiten de Porsche langer dan die tijd te willen rijden 😉

Ik heb er zelf ook over nagedacht om een Porsche 911 op LPG te laten rijden – maar omdat we sowieso niet weten hoe het gaat (in NL) met de ontwikkeling van de brandstof prijzen (LPG prijs gaat immers in verhouding meer omhoog dan Benzine of Diesel) – en er sprake is van extra toeslag voor auto’s die op (alternatieve) brandstoffen rijden, heb ik het idee nog maar weer laten varen 😐

Tevens denk ik dat je het met de geschatte € 2500 niet gaat redden – en eerder rond de € 3000 uit zal komen.

Als je besluit het te doen – ben ik wel benieuwd waar je het laat doen – en hoe het uitgevoerd gaat worden. Zie ook m’n eerdere commentaar over het plaatsen van de tank.

Bedankt,

ik denk dat eventuele problemen zich situeren rond koeling omdat het ook een luchtgekoelde motor betreft, tenminste dat denkt een halve leek als ik.
                voordeel van gasinjectie is het compenserende expanderen van de geïnjecteerde gasvloeistof voor de inlaatkleppen maar heb geen idee wat de temperaturen bij de uitlaatkleppen zullen zijn, vooral als er even doorgereden wordt tijdens warme zomerdagen in bv. Z-Frankrijk.
                Speciale LPG-bougies zijn absolute noodzaak.

Enig voordeel: het is geen turbo-motor maar ik zou graag vernemen hoeveel de ventilator onder de automatische spoiler wel niet moet werken?
                Voor mij is het vooral een eco(n)-oplossing waarbij ik hoop veel met mijn Porsche te kunnen gaan toeren, zelfs dagelijks te gebruiken.
                Bovenop denk ik dat het een goede investering is naar herverkoop toe.

groet
                H

bedankt voor je reactie,

de meerbelasting op LPG bedraagt in Belgie 208,2euro/j.(17pk)
                  ik reken op 15000km/j
                  benzine: 12L/100 à 1,9euro/L of 3420 euro/j
                  lpg: 15L/100 à 0,7euro/L of 1575 euro/j
                  verschil: 3420-1575-208,2 = 1636,8 euro
                  geschatte kostprijs installatie: 2500 euro

mogelijk wacht ik met inschrijven tot de wagen 25j oud is maar ik kijk nu al uit naar een interessante koop.
                  Een insider vertelde me om de carrera 4 te mijden. Verder zijn alle tips welkom.

groet
                  H

Ik heb in het verleden meerdere auto ‘s op gas gereden. Allen Saab. Met wisselende ervaringen. Koude start, overschakelen benzine/lpg etc. Een 911 met LPG zal een vreemde eend in de bijt zijn. Technische gezien geen probleem. In theorie dan. In de praktijk kan het wel eens anders uitpakken en daarom adviseer ik je erg veel onderzoek te doen naar de mogelijkheden op een 964. Een nadeel kan zijn dat je juist uniek bent en er weinig informatie voorhanden is. Daardoor kan het zijn dat je een soort testgeval gaat worden en daar zit je denk ik niet op te wachten. Met de huidige benzineprijzen echter wel een idee waar vaker over nagedacht gaat worden.

succes!

Op gas gaan rijden kan natuurlijk altijd, maar reken mee de inbouwkosten van de gastank en het bedrag dat je mss extra kwijt bent aan wegenbelasting (in NL is dit zo) Ergo: hoe lang het duurt voordat je besparing en kosten break-even zijn.

Verder zal je na moeten denken waar je de tank gaat plaatsen – zelf zou ik de huidige benzinetank uitbouwen – daar ‘n LPG tank plaatsen – en op de plaats van het reserve-wiel een (al dan niet custom-made) benzine tank.

Over de kleppen hoef je je volgens mij niet druk te maken – ik zou alleen zelf in het beginsel vaker de klepspeling controleren.

Naast de voordelen van het op gas rijden, zijn er natuurlijk ook legio nadelen …. o.a. het verbod om in (bepaalde) parkeergarages te parkeren ….

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.