lucht remleiding

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 lucht remleiding

  • Maker
    Discussie
  • op de rembank zit er 10% verschil op mijn remmen vooraan
    hij trek een beetje naar links en soms niet .
    in de keuring zeggen ze dat dat van mijn rempomp komt
    wie geeft er dat ook als eens voor gehad en hoe heb je dat opgelost?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • 123

      Als de remolie volledig is vernieuwd dan zou hij al volledig her ontlucht moeten zijn.
      Tenminste als het goed gedaan was tenminste. Maar goed, echt moeilijk is dat nu ook weer niet. It ain’t rocket science.

      Maar waarom vermeld je dat dan niet van in het begin?

        de remolie is al volledig vernieuwd ,dus daar kan het probleem al niet liggen

          En je remvloeistof compleet vervangen is ook reeds een goede stap. 😀 😀 😀
          Lapmiddeltjes zijn snel afgewerkt, maar druisen in tegen een lange termijn visie. En dat is probleemloos met een oldtimer rijden ipv constant sleutelen

          Het is vrij simpel; laat de keuze aan de brave man die de vraag hier stelde en iedereen is vrij om al dan niet goede raad te accepteren

          Case closed voor mij in deze topic

          Aan allen een Prettig Weekend

            Kan Stijn hier alleen maar in bijtreden.
            Eerst deftig ontluchten, dan de rest.

            123

              ok dan, demonteer dan maar al je remmerij ipv basic 10 minuten klusje eerst te proberen

                ik denk ,als er een beetje lucht in de remleidingen zit , dat je dat toch een beetje voelt bij het indrukken van uw rempedaal

                123

                  Je kan echt wel oneven lucht hebben in de ene dan wel de andere leiding.
                  Want je weet niet in hoeverre alle onderhoud , brake flushes en weet ikveel in het verleden correct zijn gedaan.

                  Het is maar lineair voor zoverre alle componenten naar behoren werken.
                  Als iemand non lineair rechts een nippel slecht sluit is je lineaire beweging de boom in

                  Dus enige manier om zeker te zijn, is door te flushen en goed te bleeden.
                  En das nog altijd stap 1 voor gelijk wat voor troubleshoot met remmen die niet naar behoren werken en geen andere duidelijke oorzaak hebben.

                  En het is makkelijker dan meteen remblokjes en remklauwen open te leggen.
                  Dus als het kan, en het is makkelijker, dan is dat stap 1

                  want stap 2 , remblokjes en klauwen is veel werk als dan achteraf blijkt dat er toch lucht in zat.

                    WD40 juist wel gebruiken ! Geen andere” roestoplosser” gebruiken i.v.m schade aan seal

                    WD40 is behalve een “roestoplosser “, ook een bescherming tegen vocht , dus zeker geen gevolgschade aan seals e.d.
                    Je kan ook elke kabelboom en elektrische contacten aan het motorblok behandelen met dit spul.

                    Dit is een zeer oud product en vindt zijn gelijke niet ; komt eigenlijk uit de luchtvaart industrie

                    Ik gebruik het reeds 30 jaren lang ,zonder enig probleem

                    Het alom gekende euvel is vocht ( door lucht ) in de remolie en het remsysteem , in principe moet je elk jaar de remolie verversen bij een hobby voertuig waarmee je enkel in het weekend buitenkomt.
                    De lucht in het remsysteem verplaatst zich lineair met de vloeistof ; je kan rechts echt niet meer lucht hebben dan links bvb : dit is regelrecht nonsens.

                    Het scheef trekken is ten gevolge van het trager of sneller verplaatsen van de cilinders in de remklauw: maw er reageert er eentje trager

                    123

                      WD40 op remklauw zuiger zou ik echt niet doen in een auto met DOT4 remolie want die seals kunnen er niet altijd tegen.

                      Dat je het aan je rempedaal voelt.. sure…als er echt veel lucht in zit ga je het voelen.
                      Maar het kan ook gewoon oude remolie zijn die iets meer vocht heeft in een kant van de remleiding zit of een klein beetje lucht… en dan merk je dat niet altijd..

                      Ik zou in eerste instantie gewoon eens goed de rem olie flushen en ontluchten, en dan eens evalueren alvorens remklauwen open te trekken en met pads en klauwen te beginnen troubleshooten.

                        Als er lucht in systeem aanwezigheid is ; voel je dit aan pedaaldruk

                        Meer waarschijnlijk lijkt het me dat de remzuigers van de remklauw het euvel van 10% verschil maken tussen scheef trekken bij het remmen
                        Remblokken demonteren en dan beide klauwen reinigen met brake cleaner en nadien de cilinders van de klauw metWD 40 inspuiten
                        Je kan ook perslucht zetten direct op de remklauw ( wel één remblokje laten zitten) dan komen de remcilinders iets verder uit de remklauw en kan je de mogelijke corrosie dadelijk opmerken

                        Indien probleem nadien nog niet verholpen is , is het beter dadelijk 2 nwe of revisie remzadels te monteren

                      10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.