Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › lucht remleiding
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 9 maanden geleden door 123.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Als de remolie volledig is vernieuwd dan zou hij al volledig her ontlucht moeten zijn.
Tenminste als het goed gedaan was tenminste. Maar goed, echt moeilijk is dat nu ook weer niet. It ain’t rocket science.Maar waarom vermeld je dat dan niet van in het begin?
de remolie is al volledig vernieuwd ,dus daar kan het probleem al niet liggen
En je remvloeistof compleet vervangen is ook reeds een goede stap. 😀 😀 😀
Lapmiddeltjes zijn snel afgewerkt, maar druisen in tegen een lange termijn visie. En dat is probleemloos met een oldtimer rijden ipv constant sleutelenHet is vrij simpel; laat de keuze aan de brave man die de vraag hier stelde en iedereen is vrij om al dan niet goede raad te accepteren
Case closed voor mij in deze topic
Aan allen een Prettig Weekend
Kan Stijn hier alleen maar in bijtreden.
Eerst deftig ontluchten, dan de rest.ok dan, demonteer dan maar al je remmerij ipv basic 10 minuten klusje eerst te proberen
ik denk ,als er een beetje lucht in de remleidingen zit , dat je dat toch een beetje voelt bij het indrukken van uw rempedaal
Je kan echt wel oneven lucht hebben in de ene dan wel de andere leiding.
Want je weet niet in hoeverre alle onderhoud , brake flushes en weet ikveel in het verleden correct zijn gedaan.Het is maar lineair voor zoverre alle componenten naar behoren werken.
Als iemand non lineair rechts een nippel slecht sluit is je lineaire beweging de boom inDus enige manier om zeker te zijn, is door te flushen en goed te bleeden.
En das nog altijd stap 1 voor gelijk wat voor troubleshoot met remmen die niet naar behoren werken en geen andere duidelijke oorzaak hebben.En het is makkelijker dan meteen remblokjes en remklauwen open te leggen.
Dus als het kan, en het is makkelijker, dan is dat stap 1want stap 2 , remblokjes en klauwen is veel werk als dan achteraf blijkt dat er toch lucht in zat.
WD40 juist wel gebruiken ! Geen andere” roestoplosser” gebruiken i.v.m schade aan seal
WD40 is behalve een “roestoplosser “, ook een bescherming tegen vocht , dus zeker geen gevolgschade aan seals e.d.
Je kan ook elke kabelboom en elektrische contacten aan het motorblok behandelen met dit spul.Dit is een zeer oud product en vindt zijn gelijke niet ; komt eigenlijk uit de luchtvaart industrie
Ik gebruik het reeds 30 jaren lang ,zonder enig probleem
Het alom gekende euvel is vocht ( door lucht ) in de remolie en het remsysteem , in principe moet je elk jaar de remolie verversen bij een hobby voertuig waarmee je enkel in het weekend buitenkomt.
De lucht in het remsysteem verplaatst zich lineair met de vloeistof ; je kan rechts echt niet meer lucht hebben dan links bvb : dit is regelrecht nonsens.Het scheef trekken is ten gevolge van het trager of sneller verplaatsen van de cilinders in de remklauw: maw er reageert er eentje trager
WD40 op remklauw zuiger zou ik echt niet doen in een auto met DOT4 remolie want die seals kunnen er niet altijd tegen.
Dat je het aan je rempedaal voelt.. sure…als er echt veel lucht in zit ga je het voelen.
Maar het kan ook gewoon oude remolie zijn die iets meer vocht heeft in een kant van de remleiding zit of een klein beetje lucht… en dan merk je dat niet altijd..Ik zou in eerste instantie gewoon eens goed de rem olie flushen en ontluchten, en dan eens evalueren alvorens remklauwen open te trekken en met pads en klauwen te beginnen troubleshooten.
Als er lucht in systeem aanwezigheid is ; voel je dit aan pedaaldruk
Meer waarschijnlijk lijkt het me dat de remzuigers van de remklauw het euvel van 10% verschil maken tussen scheef trekken bij het remmen
Remblokken demonteren en dan beide klauwen reinigen met brake cleaner en nadien de cilinders van de klauw metWD 40 inspuiten
Je kan ook perslucht zetten direct op de remklauw ( wel één remblokje laten zitten) dan komen de remcilinders iets verder uit de remklauw en kan je de mogelijke corrosie dadelijk opmerkenIndien probleem nadien nog niet verholpen is , is het beter dadelijk 2 nwe of revisie remzadels te monteren
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.