Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 993 › luchtfilter
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 6 maanden geleden door RSR Motors.
-
MakerDiscussie
-
26 april 2007 om 22:24
bestaat er zo iets als een sportluchtfilter voor in de 993 of zit deze al in het soundpakket, anders zit hij er al in 😉
-
MakerDiscussie
-
Ik heb zo en filters in promo staan via FVD dus zie gerust maar eens naar http://www.fvd.de .
luc
Ik heb ook een K&N sportluchtfilter in men boxster, dacht inderdaad dat die voor altijd meeging en dat die zelf te reinigen is. In combinatie met de nieuwe uitlaat en de verwijdering van de luchtinlaatpijp geeft ook men boxster nu een mooi geluid en is het verbruik zowaar lichtjes gedaald, geloven of niet……
tegenwoordig kan je die toch uitwassen, zelf te doen? ofniet?
[quote=”Setakira”:5fxk0wnp]Denk niet dat mijn uitlaat aangepast is maar er zijn er een paar die zeggen dat hij meer lawaai maakt dan een standaard 993 dus misschien toch?
Luchtfilter en al de rest is 100% origineel dat weet ik maar uitlaat geen idee…[/quote]
Met andere luchtfilters zou ik echt oppassen. Als ik zag wat er na 27k uit de luchtfilter van mijn 997 kwam… 😳 … Ik volg de 30k regel voor de 997 zeker niet meer , op 20k moet ie er zeker uit.
Als ik dan bedenk dat bij sommige sportluchtfilters de filtering niet zooo auwkeurig gebeurt… Amaai daarbinnen in die motor wordt er een serieuse duin aangelegd…
Er staan trouwens foto’s op het nl-forum (zoek maar even op europipe en een item door mij gestart)
of in mijn album: http://www.porscheforum.nl/album_personal.php?user_id=663Denk niet dat mijn uitlaat aangepast is maar er zijn er een paar die zeggen dat hij meer lawaai maakt dan een standaard 993 dus misschien toch?
Luchtfilter en al de rest is 100% origineel dat weet ik maar uitlaat geen idee…
[quote=”Setakira”:31cru7vx]
Is dat wel aan te raden voor cabrio? Ik krijg bij mijne nu al soms hoofdpijn na een tijdje cruisen. Zoiets is misschien leuk in den beginne maar na een uurtje (of zelfs halfuurtje), zou je wel eens “ambetant” kunnen worden… 😕 [/quote]is die van u dan ook aangepast of origineel?
Voor mij is het soundpakket nog te stil 😉 😀[quote=”Setakira”:lovdoro4]Euh niet vergeten dat jij ook een cabrio hebt hé Porchitis.
Is dat wel aan te raden voor cabrio? Ik krijg bij mijne nu al soms hoofdpijn na een tijdje cruisen. Zoiets is misschien leuk in den beginne maar na een uurtje (of zelfs halfuurtje), zou je wel eens “ambetant” kunnen worden… 😕 [/quote]
Setakira,
had op mijn 964 ook een sportuitlaat en nooit last van gehad. Lekker vet geluid is zalig. Natuurlijk mag het niet te scherp klinken want dan gaat het wel storen. Het ideaal was het systeem 996/997 knopje drukken en kleppen in je uitlaat gaan open en meer sound, indien te vermoeiend => gewoon terug afsluiten.
Ik verschiet er eigenlijk wel van dat je daar last van hebt, want een 993 maakt toch niet zoveel geluid. Onlangs nog een toeristche rally meegereden van Porsche fun+, 600 km in totaal en veel open gereden, geen last van.
Moet wel zeggen dat zwaarder motorgeluid mij wel aanzet om harder te rijden 😀
Oeps mag wel niet maarja
Heb nu trouwens een stukje zalig autobahn ontdekt via Roermond (NL) richting Heinsberg A46 -> Dusseldorf : weinig verkeer en maar vlammen (geen snelheidslimiet daar) 😈 😆Thx voor de website, maar die had ik al, enige wat ik nog zou willen weten is wat ze juist inwendig aan de pijpen aanpassen.
Thx voor het aanbod, eerst ff op verlof nu en daarna moeten idd misschien eens afspreken. Ze effectief horen is nog altijd het beste.
Euh niet vergeten dat jij ook een cabrio hebt hé Porchitis.
Is dat wel aan te raden voor cabrio? Ik krijg bij mijne nu al soms hoofdpijn na een tijdje cruisen. Zoiets is misschien leuk in den beginne maar na een uurtje (of zelfs halfuurtje), zou je wel eens “ambetant” kunnen worden… 😕
=”Porchitis
De RSR uitlaten en de moeite of niet ?
Ben er zelf over aan het twijfelen omdat ook te doen, maar één nadeel heb totaal geen idee wat voor een geluidseffect dat geeft. Indien het voor mij tegenvalt zit ik met twee bewerkte uitlaten.
MvgBij ons in de club hebben het er al 4 laten doen met volgende reacties :
‘Het geluid is inderdaad perfect.
Op de andere effecten hadden we absoluut niet gerekend.
Koppel op lagere toeren (- 4000) is indrukwekkend. ‘Volgende website leert je wat er precies wordt aangepast :
http://p-car.com/exhaust/Ik zou zeggen: Niet twijfelen! Als je ze eens wil horen, spreken we wel eens af … 💡
[quote=”porsche914orange”:149uo054]dus met het soundpakket er al op zal dit niet veel verschil maken ❓ [/quote]
Een beetje maar, zeker en vast K&N filter erbij gebruiken. Dat is al stuk beter.
[quote=”Pascal”:2htmqvfv]Ik heb ook een K&N luchtfilter + de uitlaten zijn ‘bewerkt’ door Carnewal. Resultaat mag gehoord worden. Diepe roffel en toch niet té ![/quote]
De RSR uitlaten en de moeite of niet ?
Ben er zelf over aan het twijfelen omdat ook te doen, maar één nadeel heb totaal geen idee wat voor een geluidseffect dat geeft. Indien het voor mij tegenvalt zit ik met twee bewerkte uitlaten.
Was trouwens van plan om het zelf te doen, heb al het nodige materiaal ter beschikking om ze te openen en terug dicht te lassen. Het enige wat ik niet weet is wat er juist van binnen wordt aangepast.
Heb jij misschien enig idee ervan of toevallig foto’s van hoe ze er van binnen uit zien.Mvg
Ik heb ook een K&N luchtfilter + de uitlaten zijn ‘bewerkt’ door Carnewal. Resultaat mag gehoord worden. Diepe roffel en toch niet té !
Ik heb een K+N steken met een open luchtfilterdeksel van FabSpeed.
Peter R.
dus met het soundpakket er al op zal dit niet veel verschil maken ❓
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.