luchtfilter en uitlaat

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 968 luchtfilter en uitlaat

  • Maker
    Discussie
  • wat valt er aan te raden? k&n ? airbox van bmc, nog iets anders?
    volledige lijn? eindstuk? wat is het verschil?

    hoger verbruik bij bovenvermelde?

    vele vragen… maar vooor zo’n dingen kan jeje nooit voldoende informeren 😉 )

    Dave

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Anoniem

      hangt er allemaal vanaf waar de meting gebeurt is op de powerband. Bij Kempower zullen ze de bruikbare pk’s geven of de echte pk’s. Je zal er mss wel meer pk kunnen uitporren maar dat zijn meestal de pk’s die in een piek zitten op je powerband en gevolgd door een dal. Beter iets minder pk en een mooie egale powerband dan met pieken en dalen te werken. Hoe egaler je powerband hoe leuker dat je wagen rijd in het alledaagse verkeer.
      Bij chippen gaan ze de originele computer aanpassen en volledig op maat volgens jouw wagen zijn eigenschappen herschrijven. Bij een powerbox is het plug en play om het zo te zeggen. Je kan het vergelijken met een kostuum volledig op maat gemaakt door de kleermaker of een kostuum dat je bij de makro gaat halen bvb. Het eerste gaat ook beter passen.

        ne mens zou echt overwegen om ne turbo te kopen als ge zo rondkijkt…wa ik nog wel raar vind is dat ze bij kempower zeggen dat het 16 pk extra geeft en 40 voor de 944 turbo en bij CTH in Hamont is het 25 en 50 voor de 944…wa ist nu?

        kunt ge en chippen en ne powerbox?gaat die combinatie?

        iemand die een merk van luchtfilter aanraadt?k&n , bmc,…

          verdekke…ik had me duidelijk beter een 944 turbo gekocht, dan krijgt alleen al me een chip 290 pk en 420 Nm.

          das ni slecht 😉 )

          iemand ne zwarte 944 turbo op overschot? 🙂 )

            Amaai dat is nu eens mooi en goed uitgelegd ze door onze mark986. Maar voor meer benzine te krijgen raad ik toch een nieuw regelbaar ventiel aan die kan je echt mooi regelen, en wat die kat betreft die zou ik zeker vervangen door een sportkat.
            En idd kempower is niet slecht ik heb in het verleden al samen gewekt met deze mensen voor onze wagens die we vroeger prepareerde voor de Belcar.
            Dus kort samengevat; hoe meer lucht en hoe sneller de lucht binnen en buiten kan hoe meer vermogen je zal hebben daar komt het op neer.

            Luc

            Anoniem

              st. 240pk en 305NM
              tuning met chip en sportluchtfilter geeft
              256pk en 320NM

              prijs is 775 ex btw
              de info heb ik gevonden op http://www.kempower.be/indexe.htm

              Anoniem

                bij een sportuitlaat is de diameter van de collector groter, hierdoor kan je meer gassen wegduwen. Als je een orig. kat hebt zal dit wel iets opleveren maar optimaal is het niet, dus best een sportkat. De einddemper idem. De einddemper zal vooral ook voor het sportieve geluid zorgen, naargelang deze gedempt is zal je een scheller, dieper, zachter of harder geluid krijgen. Eigen smaak staat hier voorop natuurlijk. Zodra je enkel begint met een sportdemper zal je geluid wel wat toenemen als je deze andere zaken gaat toevoegen.

                Als je een vervangpijp gaat plaatsen ga je meer vermogen winnen maar enkel op hogere toerentallen, je tegendruk valt weg en op lage toeren ga je merkbaar vermogen verliezen omdat je koppel (NM) gaat verminderen op de lage toeren. Als je op circuit rijd zal je meer de hogere toeren gebruiken dus ….. Als je dat nu percé wel wil kan je je vliegwiel gaan vervangen door een lichter waardoor je sneller uit je lagere toeren komt en dus ook sneller in je optimalere powerband. Hier is het nadeel dat wanneer je ook in stadsomgeving of zelfs gewoon verkeer rijdt, je “tip-hiel” zal moeten rijden en met tussengas om te vermijden dat je wagen stilvalt. Dit is natuurlijk in een uiterste want je stationair toerental kan natuurlijk naar boven worden afgesteld waardoor dat je dit probleem minder of niet meer gaat hebben. Hier weer een nadeel dat je sowieso meer gaat verbruiken.

                  moet je bij een volledige lijn je katalysator ook niet vervangen?
                  en wa ist verschil tussen een hele lijn en een eindstuk dan? meer vermogen? geluid hetzelfde?

                  Anoniem

                    Hoe mee lucht je motor binnenkrijgt, hoe sneller ie de benzine kan doen ontbranden, hoe meer gassen dat je doet onstaan dus die moeten ook sneller weg kunnen.

                    Voor meer “koude” lucht is een sportluchtfilter goed of voor meer vermogen een carbon airbox.
                    Voor de gassen is een uitlaatlijn aangewezen. Voor meer benzine te kunnen geven moet je een grotere benzineklep of throttle body monteren.
                    Voor dit alles vlotje te laten verlopen en dat het goed op mekaar is afgesteld mag je je ECU laten herprogrameren.
                    Vermogen zal stijgen maar verbruik zal pas echt gaan toenemen als je daar ook naar gaat rijden.

                    Voila, that’s it

                      Ja ik zou de twee monteren de filter en de lijn van u uitlaat kompleet, daar zal je zeker al vermogen met winnen en ja dat is normaal u verbruik zal stijgen maar echt niet veel ik denk aan ongeveer max 2 liter. Je kan ook nog de benzine druk verhogen en u computer laten herprogrammeren. Alles is afhankelijk hoever je wil gaan natuurlijk en wat je er wil aan uitgeven. Maar de filter alleen vervangen zal niet te veel helpen voor vermogen trouwens bij K&N hebben ze geen 57i kit voor deze wagen dus zal het bij een paneelfilter blijven.

                      Luc

                        had ook iemand die mij een sportluchtfilter met een conische vorm aanraadde, hij von ddie k&n en die BMC speelgoed nl.

                        tja…

                      10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.