Luchtgekoelde 911S 1969

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Luchtgekoelde 911S 1969

  • Maker
    Discussie
  • Dag 911 kenners,

    Aangezien ik in California een Porsche 911S 2.7 liter bouwjaar 1969 kan kopen had ik graag de waarde geweten.
    De auto is in uitstekende staat zonder dat ik iets kan afkeuren. Alles tiptop.
    Natuurlijk gaat het hier over wat ik ervoor wil geven. Toch had ik graag een richtprijs geweten.
    En is er voor zulke wagen nog vraag in Belgie… Is deze nog interessant.
    Hartelijk dank,
    Guy

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • 123

      niet echt representatief, das ene met special pedigree, prototype/test exemplaar van Porsche zelf

      dat het ding gerestaureerd is vind ik dan weer een minpunt en volgens mij is die prijs best “optimistisch” te noemen.

        Dat klopt, De 911 was een 911T 2 liter.
        Dan heeft de eigenaar in 1978 de motor veranderd naar een 2.7.
        kijk verhaal.
        When I bought the car in 1969 it was a 911T with a 2.0 liter engine. It did have the 911S trim package. I had been looking for a 911S, but could not find one at any of the dealers. I had the suspension on the 911 upgraded to full 911S specifications with front and rear sway bars, etc. In April of 1978 when my car had 120,000 miles I found a mechanic that had purchased a 2.7 liter 911S with only 1,438 miles on the odometer. That car was crashed on the right side and the insurance company had totaled. it. The mechanic said he planned to purchase a 911 that had been stolen and stripped. He would use the parts from the crashed car to make a car he could sell. I convinced him to sell me the engine, so I had my engine replaced with the 2.7 liter 911S, I replaced the exhaust manafold with straight through headers. I recently had the car repainted in its original color, installed all new rubber. The car has no rust anywhere. I had the transmission rebuilt, put in new shock absorbers, new muffler, and rebuilt the shifter. The engine only has 57,000 miles on it as of now. I recently had the engine torn down and put in all new gaskets and seals, as it had oil leaks. While it was apart I also had the cam chain tensioners rebuilt. The car has no leaks of any kind. I had the instruments removed and cleaned. Also installed LED lighting for the instruments. Interior had Recaro leather seats.

        dank

          123

            Om te beginnen bestaat dat niet een 2.7S uit 69.
            Die auto is dan blijkbaar niet origineel. Ik kan hem daarop al iets afkeuren, en er zal ongetwijfeld nog wel meer schelen.
            moest hij wel origineel zijn in mint conditie was het een wagen richting 100-200K, toch in deze regionen.

            Hoedanook zal niemand ook maar iets van realistische prijs kunnen bepalen op een beschrijving van 2 lijntjes.

            Met een foto of 30 van boven tot onder, binnenste buiten kunnen we al ergens beginnen met schatten, maar ook dat is internet gok werk.

            Kortom, je zal wat meer moeten vertellen en documenteren over die auto..
            Als het een niet originele roestbak is is hij geld waard voor de papieren, maar moest je zoeen project aank kunnen zou je het hier niet moeten komen vragen, want zoeen restauratie kan je een klein huis kosten als je alles moet laten doen.

            En dat verhaal van komt it cali dus roestvrij , je zou niet de eerste zijn die ene koopt uit cali die 95% van zijn leven in Florida heeft staan roesten.
            En zelfs als ist roestvrij, eens ze hier komen beginnen ze snel te roesten als je ze niet heel snel en heel goed behandelt tegen roest.
            of heel erg beperkt uithaald, enkel bij mooi droog weer en zo.

          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.