Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › luchtmassameter
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 4 maanden geleden door J.
-
MakerDiscussie
-
29 juni 2019 om 17:05
hallo
iemand ervaring met het ombouwen of vervangen van de luchtmassameter in een 3,2 van 86
groetjes koen -
MakerDiscussie
-
er zijn andere bedrijven die blijkbaar revisies doen
Ik gok dat ze dan met core rebuild charge werken, te zeggen,
koop op website, zoveel euro
nadien stuur je de oude terug, krijg je zoveel euro terug.https://www.atpelectronics.co.uk/p/porsche-911-air-flow-meter-throttle-body-air-flow-meter-1.html
Ik ken ze niet, en er gaan vermoedelijk nog wel andere bedrijven zijn.
vervangen, ik denk niet dat ze in een Bosch center of elders zoeen dingen reviseren. maar ik kan me vergissen..
LB I of LB II kitje, te verkrijgen bij FVD.
Heb het ooit gehad.
verbetert vooral de gasrespons omdat de inkomende lucht geen deur moet opzij duwen.
Werkt alleen maar goed met bijhorende chip. (tis ook door de chip dat de extra pk’s gevonden worden, niet door de MAF alleen)
Is soms moeilijk om af te stellen bij vrijloop.indien goed afgesteld, prima upgrade, maar niet echt goedkoop.
zoals SVD al zei, een goed onderhouden LMM doet ook prima zijn werk hoor.
(en die moet bij de meeste van ons na dertig jaren wel eens onderhouden/opgefrist worden worden.Als je LMM niet goed werkt zal je uiteraard verschil ziet mt een MAF kit
maar je kan evengoed gewoon je LMM vervangen en dan ga je terug orginele goed werkende injectie hebben.MAF kit zal volgens mij duurder zijn, en enkel iets meer lawaai maken , maar zonder chip ga je volgens mij niet echt meer of merkbaar power maken.
mij is het vooral te doen om het inhouden bij hogere toerentallen te vermijden
er is mij verteld dat dit aan de standaard LMM ligt die aan het verslijten is
heb een 3,2 van 86 belgische wagen zonder cat en met inox potIk had ook begrepen dat – zoals Vandamme al aangaf – de 3.2 niet begrensd wordt door zijn luchtinlaat maar voornamelijk door zijn headers/cat/uitlaat combinatie en natuurlijk door de software op de motronic chip (vaak voor lage kwaliteit brandstof voorzien en dus met ruime marge).
Dat zijn de eerste dingen die je moet aanpakken volgens mij, hoewel ik wel curieus ben hoe zo’n MAF dan wel verschil zou maken (best met een moderne ECU dan, en waarom dan ook niet moderne injectoren) in de praktijk.Wat ik mij afvraag ifv de keuring waar ik ook volgend jaar naartoe moet : welke wijzigingen worden toegestaan ? Mag zo’n MAF met nieuwe ECU ?
Zelf heb ik een US versie met catalysator, en ga ik eerst de piste bewandelen van de cat te vervangen door een normale pre-muffler omdat men mij verteld heeft dat het vooral de uitlaatkant is die restrictief is voor de 3.2. De cat eruit slopen, dat mag dan blijkbaar wel als change voor de keuring.
zal toch een wat uitgebreidere kit moeten zijn dan enkel LMM naar MAF conversie waar de MAF het LMM signaal emuleert.
Optimale winst ga je enkel zien als je En de MAF, en de DME aanpast
en liefst dan ook nog een beetje vrije uitlaat, bv SSI’s ipv de standaard warmtewisselaars.De combinatie van alles zal je dan idd wel iets betere throttle reponse, betere emissies/verbruik en upper end power halen..
De originele LMM is niet restrictief onder de 300 pk , dus MAF opent niks op in het inlaat traject op dat vlak.
hallo
yep dat bedoel ik dus
met die MAF kit zou het inhouden rond de 5500 toeren moeten stoppenIk weet niet wat je eraan zou ombouwen. Maar als je een MAF-kit zou steken heb ik wel interesse in het overnemen van een jouw werkende standard AFM …
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.