luchtmassameter

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 luchtmassameter

  • Maker
    Discussie
  • hallo
    iemand ervaring met het ombouwen of vervangen van de luchtmassameter in een 3,2 van 86
    groetjes koen

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • J

      mailtje teruggehad, Cartronic doet geen reviesies van LMM

      123

        J

          ik heb eens een mailtje gestuurd naar Cartronic in Maaseik.

          123

            er zijn andere bedrijven die blijkbaar revisies doen
            Ik gok dat ze dan met core rebuild charge werken, te zeggen,
            koop op website, zoveel euro
            nadien stuur je de oude terug, krijg je zoveel euro terug.

            https://www.atpelectronics.co.uk/p/porsche-911-air-flow-meter-throttle-body-air-flow-meter-1.html

            Ik ken ze niet, en er gaan vermoedelijk nog wel andere bedrijven zijn.

            123

              vervangen, ik denk niet dat ze in een Bosch center of elders zoeen dingen reviseren. maar ik kan me vergissen..

                tja en hoe gaat dat opfrissen dan in zijn werk?

                J

                  LB I of LB II kitje, te verkrijgen bij FVD.
                  Heb het ooit gehad.
                  verbetert vooral de gasrespons omdat de inkomende lucht geen deur moet opzij duwen.
                  Werkt alleen maar goed met bijhorende chip. (tis ook door de chip dat de extra pk’s gevonden worden, niet door de MAF alleen)
                  Is soms moeilijk om af te stellen bij vrijloop.

                  indien goed afgesteld, prima upgrade, maar niet echt goedkoop.
                  zoals SVD al zei, een goed onderhouden LMM doet ook prima zijn werk hoor.
                  (en die moet bij de meeste van ons na dertig jaren wel eens onderhouden/opgefrist worden worden.

                  123

                    Als je LMM niet goed werkt zal je uiteraard verschil ziet mt een MAF kit
                    maar je kan evengoed gewoon je LMM vervangen en dan ga je terug orginele goed werkende injectie hebben.

                    MAF kit zal volgens mij duurder zijn, en enkel iets meer lawaai maken , maar zonder chip ga je volgens mij niet echt meer of merkbaar power maken.

                      mij is het vooral te doen om het inhouden bij hogere toerentallen te vermijden
                      er is mij verteld dat dit aan de standaard LMM ligt die aan het verslijten is
                      heb een 3,2 van 86 belgische wagen zonder cat en met inox pot

                        Ik had ook begrepen dat – zoals Vandamme al aangaf – de 3.2 niet begrensd wordt door zijn luchtinlaat maar voornamelijk door zijn headers/cat/uitlaat combinatie en natuurlijk door de software op de motronic chip (vaak voor lage kwaliteit brandstof voorzien en dus met ruime marge).
                        Dat zijn de eerste dingen die je moet aanpakken volgens mij, hoewel ik wel curieus ben hoe zo’n MAF dan wel verschil zou maken (best met een moderne ECU dan, en waarom dan ook niet moderne injectoren) in de praktijk.

                        Wat ik mij afvraag ifv de keuring waar ik ook volgend jaar naartoe moet : welke wijzigingen worden toegestaan ? Mag zo’n MAF met nieuwe ECU ?

                        Zelf heb ik een US versie met catalysator, en ga ik eerst de piste bewandelen van de cat te vervangen door een normale pre-muffler omdat men mij verteld heeft dat het vooral de uitlaatkant is die restrictief is voor de 3.2. De cat eruit slopen, dat mag dan blijkbaar wel als change voor de keuring.

                        123

                          zal toch een wat uitgebreidere kit moeten zijn dan enkel LMM naar MAF conversie waar de MAF het LMM signaal emuleert.

                          Optimale winst ga je enkel zien als je En de MAF, en de DME aanpast
                          en liefst dan ook nog een beetje vrije uitlaat, bv SSI’s ipv de standaard warmtewisselaars.

                          De combinatie van alles zal je dan idd wel iets betere throttle reponse, betere emissies/verbruik en upper end power halen..

                          De originele LMM is niet restrictief onder de 300 pk , dus MAF opent niks op in het inlaat traject op dat vlak.

                            hallo
                            yep dat bedoel ik dus
                            met die MAF kit zou het inhouden rond de 5500 toeren moeten stoppen

                              Ik weet niet wat je eraan zou ombouwen. Maar als je een MAF-kit zou steken heb ik wel interesse in het overnemen van een jouw werkende standard AFM …

                              123

                                hoe bedoel je ombouwen?

                                standaard zit er geen LMM( gloeiende draad) op een 3.2 Carrera enkel een lucht weger(klep).

                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.