[quote=”rafv”:td1g3m75] Resultaat: 307pk, 370nm, en dat voel je ook [/quote]
307 pk met 270nm voor de 964 lijkt me iets te onrealistisch.
Een 964 van 250 PK krijgt een winst naar 260 PK – Koppel van 315nm naar 325nm – km 262 naar km 268.
Een 964 RS van 260 PK krijgt een winst naar 270 PK – Koppel van 325nm naar 340nm – km 265 naar km 272.
Bij Power Plus Engineering beloven ze een winst van +20pk en +25nm, dus hoe jij aan 307 pk komt is me een raadsel.
Ik heb destijds in kombinatie met de chip een sportkatalysator geplaatst samen met een FVD vermogenkit.
Gemeten waarden op de Porsche vermogenbank van Carrera Motors 275 pk, dus een realistische winst van 25 pk en een licht verhoogde, praktisch niet waarneembare topsnelheid.
De aanpassing liet zich goed voelen bij het sportief optrekken tot 4 versnelling, daarna was er praktisch geen verschil merkbaar.
Laat je dus zomaar geen verkoops pk’s aansmeren, klinkt leuk in de oren maar bij een vermogen test vallen de meeste door de mand omdat de beloofde pk’s niet haalbaar waren. We hebben zo diverse testen laten uitvoeren, ook bij andere merken en het beloofde resultaat was meestal bedroevend.
Bij een diesel is de pk winst hoger en voelbaarder.
Vraag pk garantie, laat het op papier zetten en laat een vermogentest uitvoeren.
Een chip is een hulpmiddel maar geen wondermiddel.
Bij de Cayenne Diesel beloofd men in de boekjes ook een verbruik van 9Ltr/100 km. 😉
Mijn vriend kan hem amper onder de 13 Ltr houden, nochtans is hij geen racer en doet hij veel autobaan.
Het verhaal klinkt steeds bekend, mensen horen het graag ……