luchtmassameting

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 luchtmassameting

  • Maker
    Discussie

  • Bartje
    Deelnemer

      Heeft er al iemand een hittedraadluchtmaasameter en k&n filter laten plaatsen?
      Na plaatsing en nodige aanpassing van de software heb ik problemen met mijn stationair toerental.
      Stationair zuigt hij een enorme hoeveelheid lucht aan met dansend toerental en soms stilvallen tot gevolg.
      Groeten,
      Bart.

    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
      • Dit is allemaal waardevolle info. Ik zal mijn licht es gaan opsteken in vorst. Baat het niet, dan schaadt het niet.
        Ik hou jullie verder op de hoogte. Allen bedankt.

          Ok porsche, goed dat jij de uitdraai van de vermogensbank van Stef (zowat de modernste in Belgie) zo vanop het forum kan lezen. Hoe doe je dat?

          307pk it is. Niet meer en niet minder. Met iets scherpere nokkenassen, leerkat, G-pipe, en hittedraadje. Vraag aan MichM3, ook die haalt met zijn 964RS en dezelfde mods die waarden op dezelfde vermogensbank, en dit zijn normale waarden voor een 964 met dergelijke modificaties.

          Maattuning is een meerwaarde tov een standaard chipje. Zeker in het kader van het eigenlijke onderwerp van dit draadje 😉

            [quote=”rafv”:td1g3m75] Resultaat: 307pk, 370nm, en dat voel je ook [/quote]

            307 pk met 270nm voor de 964 lijkt me iets te onrealistisch.

            Een 964 van 250 PK krijgt een winst naar 260 PK – Koppel van 315nm naar 325nm – km 262 naar km 268.
            Een 964 RS van 260 PK krijgt een winst naar 270 PK – Koppel van 325nm naar 340nm – km 265 naar km 272.

            Bij Power Plus Engineering beloven ze een winst van +20pk en +25nm, dus hoe jij aan 307 pk komt is me een raadsel.

            Ik heb destijds in kombinatie met de chip een sportkatalysator geplaatst samen met een FVD vermogenkit.
            Gemeten waarden op de Porsche vermogenbank van Carrera Motors 275 pk, dus een realistische winst van 25 pk en een licht verhoogde, praktisch niet waarneembare topsnelheid.
            De aanpassing liet zich goed voelen bij het sportief optrekken tot 4 versnelling, daarna was er praktisch geen verschil merkbaar.

            Laat je dus zomaar geen verkoops pk’s aansmeren, klinkt leuk in de oren maar bij een vermogen test vallen de meeste door de mand omdat de beloofde pk’s niet haalbaar waren. We hebben zo diverse testen laten uitvoeren, ook bij andere merken en het beloofde resultaat was meestal bedroevend.

            Bij een diesel is de pk winst hoger en voelbaarder.

            Vraag pk garantie, laat het op papier zetten en laat een vermogentest uitvoeren.
            Een chip is een hulpmiddel maar geen wondermiddel.

            Bij de Cayenne Diesel beloofd men in de boekjes ook een verbruik van 9Ltr/100 km. 😉
            Mijn vriend kan hem amper onder de 13 Ltr houden, nochtans is hij geen racer en doet hij veel autobaan.

            Het verhaal klinkt steeds bekend, mensen horen het graag ……

              Voor een optimaal gebruik van de hittedraadkit van FVD heb ik de FVD chip nog laten aanpassen. Dit is gebeurd bij Power Plus Engineering in Vorst. De chip was gecodeerd maar Stef van Power Plus had dat op een uurtje gebroken en heeft dan verder zijn magie erop losgelaten. Resultaat: 307pk, 370nm, en dat voel je ook. Onregelmatige vrijloop had ik ook (ook licht vliegwiel geplaatst), is verbeterd maar niet volledig weg door de maattuning.

                Bedankt voor je antwoord. Hopelijk heb ik de info niet nodig en geraakt alles spoedig in orde.
                Vriendelijke groeten,
                Bartje.

                  [quote=”Bartje”:36smd26c]Chip is vervangen….duidelijk software probleem. Mag ik weten waar jij dan die goede chip hebt verkregen?
                  Misschien handig om te weten als laatste redmiddel.
                  Alvast bedankt.[/quote]
                  Ik heb indertijd de set gekocht bij FVD Duitsland.
                  Zij hebben na telefonisch en e-mail contact direct een nieuwe chip opgestuurd en het probleem was opgelost.

                  Succ6

                    Chip is vervangen….duidelijk software probleem. Mag ik weten waar jij dan die goede chip hebt verkregen?
                    Misschien handig om te weten als laatste redmiddel.
                    Alvast bedankt.

                      [quote=”Bartje”:20br6r64]Heeft er al iemand een hittedraadluchtmaasameter en k&n filter laten plaatsen?
                      Na plaatsing en nodige aanpassing van de software heb ik problemen met mijn stationair toerental.
                      Stationair zuigt hij een enorme hoeveelheid lucht aan met dansend toerental en soms stilvallen tot gevolg.
                      Groeten,
                      Bart.[/quote]

                      Heb je chip software moeten vervangen, die is normaal bijgeleverd.
                      Wij hebben dat destijds ook gehad en het probleem lag bij de software die toen vervangen werd en het probleem was opgelost.

                      Succ6

                    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.