Luchtvering?

Home Forum Zeverhoekje Luchtvering?

  • Maker
    Discussie
  • Iemand ervaring mee?
    Ik zie de voordelen maar vraag me af of er nadelen zijn.
    Voordelen:
    Je kan ‘m bij gewoon gebruik lekker laag zetten en indien nodig (binnenrijden van een ondergrondse parking, verkeersdrempels, etc…)hoger dan normaal.
    Nadelen?

    Is dat “done” op een Porsche?
    Mag dat tegenwoordig op de keuring?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 50)
    • [quote=”RS” post=104262][quote=”Ibiz@ke” post=104258]Dames toch…..

      maximum op 10cm van de grond liggen [/quote]

      Oeps dacht 9 cm? Ben ik verkeerd?[/quote]

      Wettelijk 9 , maar in Hechtel net als Alken gebruiken ze nog steeds hun houten blokje van 11 cm 👿

        eerst standaard oldie keuren ja en dan volle bak :first:

        ik ging op standaard poten naar de keuring en men koffer bleef zo
        (was toen k t aant installeren was eh)

        resultaat…smos op de grond :relaxman:

        pas de probleme

          [quote=”Ibiz@ke” post=104258]Dames toch…..

          maximum op 10cm van de grond liggen [/quote]

          Oeps dacht 9 cm? Ben ik verkeerd?

            Je bedoeld eerst oldtimer keuren , en dan pas veranderen .
            Anders zal het nog niet lukken .

            En ik zou het bizar vinden als de tank , compressors en leidingen zouden mogen blijven zitten .

            Ikzelf heb zo’n grapje meegemaakt met een gasinstallatie in een oldtimer .
            Moest eruit , dus ton en klok verwijderen zou voldoende zijn .
            Bij herkeuring hadden ze een probleem met het frame waar de ton in hing en de ontluchtingsbuis die er nog lag , dus die moesten ook weg .

            Zo gezegd zo gedaan , dat ook weer verwijderd en een derde keer naar diezelfde keuring .

            Zagen ze ineens de koperen leiding liggen (was het enigste dat overbleef , maar een hele klus om te verwijderen .

            En ja hoor , ik mocht weer naar huis want ook deze moest weg .

            Dit verhaal om maar aan te tonen dat een deeltje verwijderen wettelijk gezien niet genoeg is . Zijn ze menselijk heb je geluk , zijn ze op de letter moet alles wat er mee te maken heeft gewoon weg .

              Dames toch…..

              Een schroefkit is inderdaad een optie
              deze moet inderdaad een montage attest hebben en een goca attest
              uw wagen moet maximum op 10cm van de grond liggen en deze moet uitgelijnd zijn naar de nieuwe specificaties aangezien uw wagen een geometriekeuring moet ondergaan
              (lees keuring na ongeval of in de volksmond ”Tuning keuring”

              UW VERING MOET NIET GEBORGD ZIJN!
              Als opmerking komt er dan ”verlaagd voertuig,na de keuring schroeft ge hem terug verder naar beneden
              Het is enkel de eerste keer dat de geometrie word gemeten

              Inzake luchtvering of airride
              Ik heb dit zelf gehad op m’n dagelijke wagen (nagebouwd om meetings te doen)
              zeer simpel systeem,makkelijk zelf te installeren als je wat handig bent
              MAAR inderdaad niet wettelijk
              Dus als je wagen gewoon gekeurd is…ELK jaar poten uitbouwen,tank,compressors en leidingen mogen blijven steken en kunnen en mogen ze op de keuring NIKS van zeggen

              Mijn advies?
              Oldtimer keuren en dan doe je wat je wil
              (tot nu toe)

                [quote=”RS” post=104072]Sorry Much even off topic, Cedric heb jij die golf nog?[/quote]
                Ja die heb ik nog, maar komt binnenkort te koop. Tijd voor terug iets anders 😉

                  Sorry Much even off topic, Cedric heb jij die golf nog?

                    Is iets anders, maar heb op mijn GTI een schroefkit, tarox remmen die 2 keer zo groot zijn als normaal, een open luchtfilter, open uitlaat, andere stabi’s en bussen.

                    Gekeurd zonder probleem.

                    Zoals JP zei, je moet gewoon geluk hebben…

                      Een auto en een mooie velg horen bij elkaar zoals crack en heroïnehoertjes 8)

                      De wielen is de décolleté van de wagen, de vering is de mooie lach… :mrgreen:

                        Dat geld voor die velgen ligt al onder zijn matras, hij heeft het me zelf gezegd :mrgreen:

                          Mush je euro’s op zak houden en die eventueel besteden aan iets ander .Vb een of ander knappe velg misschien . 😉

                            Mijne ombouw: alles OEM Porsche, M030 onderstel, enz… van Porsche geen enkel papierken gekregen 😐
                            Reeds 2x gekeurd (kerel vroeg of het een GT2 was, met spacers van 23 mm achter. Ok middelpunt is dezelfde gebleven maar toch.
                            Vroeg of laat heb misserie, alleen weet nog niet wanneer…

                            Musch is een costumcar aan het samensleutelen…912-4 deurs 😉

                            Wim

                              [quote=”911_NL” post=103977]

                              Die mag ‘m dan zondermeer uitlaten op Zolder en SPa-Francorchamps :sarcastisch[/quote]

                              Daar zou hij het misschien niet slecht doen. 😉

                                [quote=”Mushroom” post=103965]Geen luchtvering dus…
                                Volgende vraag: mag een verlaagde vering dan wel?
                                Bvb een schroefkit van H&R, of een gewone verlaagde vering van H&R?[/quote]

                                Volgens mij is Mush al aan het shoppen voor als zijn nieuw P-ke toekomt :mrgreen:

                                  zondermeer uitlaten op Zolder

                                  als de uitlaat niet te luid is 😆 (95dB in zolder , 103dB in Franchorchamps)

                                  En nu ga ik terug naar het botenforum, daar wordt over keuring niet gesproken 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 50)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.