Home › Forum › Zeverhoekje › Luchtvering?
- Dit onderwerp bevat 50 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 4 maanden geleden door 911-lover.
-
MakerDiscussie
-
26 juli 2012 om 08:19
Iemand ervaring mee?
Ik zie de voordelen maar vraag me af of er nadelen zijn.
Voordelen:
Je kan ‘m bij gewoon gebruik lekker laag zetten en indien nodig (binnenrijden van een ondergrondse parking, verkeersdrempels, etc…)hoger dan normaal.
Nadelen?Is dat “done” op een Porsche?
Mag dat tegenwoordig op de keuring? -
MakerDiscussie
-
jup, maar de wielertoeristen hebben, zeker in een verkiezingsjaar, ook bijna alles te zeggen he, is een te groot kiezerspubliek om tegen de haren te strijken…
Mr soit, wie gaan we anders nog kunnen doen schrikken door ze over het fietspad voorbij te rijden als zij de weg innemen 😉Of dat wielertoeristen boven elke wetgeving staan …
Als je de wielertoeristen ziet rijden denken die volgens mij inderdaad dat ze boven de wet staan.
Volgens mij denken velen van die gasten dat ze in de Tour de France zitten en Bradley Wiggins heten… :happy:Nu, door Porsche een nose lift laten monteren mag dus niet?
Voor zover ik weet is Porsche een officiele constructeur, en levert dan ook in de pvg-nr een uitzondering af voor alles wat zij veranderen.Porsche gaat niks monteren waar zij geen PVG-attest voor afleveren.Wat de plaatselijke Porsche-dealer doet, zou eigenlijk hetzelfde moeten zijn dus enkel wat in het originele PVG voorzien is, of wat officieel toegevoegd is. Daarom dat het zo moeilijk is attesten te bekomen van al die verbouwingen, er is niet voldoende markt om de testen, goedkeuringen etc ermee te betalen…
Men schijnt het niet te snappen, niet alles wat niet gecontroleerd wordt ( de spoorverbreders bvb) is toegelaten. GEEN ENKELE WIJZIGING aan het voertuig zoals het origineel afgeleverd werd is toegelaten! wat de keuring doet of zegt of welk attest ze aflevert is van geen belang. Als jij met een voertuig rijdt dat niet conform is, is het jouw verantwoordelijkheid als er iets misgaat.
Iedereen heeft een rijbewijs, dat zegt dat je op een bepaald moment bewezen hebt dat je kan rijden zoals de wet dat aangeeft. Toch is dit geen vrijbrief om later sneller te rijden dan toegestaan, net zoals een keuringsbewijs geen vrijbrief is om later wat dan ook van verbouwing te hebben aan je auto.En de speedsters met normale plaat , zijn ofwel ORIGINELE APALS! dus door de constructeur gebouwde auto’s met hun eigen Gelijkvormigheidsattest, ofwel auto’s die vroeger door de mazen geglipt zijn, maar eigenlijk nog steeds illegaal zijn. Koop er zo eentje, rij ermee naar de oldtimerkeuring en ge zit met een hoop ijzer dat nooit meer de baan opmag.. Maar deze discussie is eigenlijk onnodig, wat je ziet betekend niet dat het allemaal legaal en in orde is, anders moet ik constateren dat sneller dan 120 km/h voor Porsches wettelijk in orde is in Belgie, en dat BMW’s en AUDI’s niet verplicht moeten pinken, enkel als ze daar zin in hebben :).
Of dat wielertoeristen boven elke wetgeving staan …
Trouwens, laswerken aan het chassis zijn altijd verboden tenzij met een officieel attest van de constructeur, dus in principe moet elke inkorting van een chassis verboden tot het verkeer zijn want ik weet niet hoe ge een kokerchassis inkort zonder las- of plakwerk… . Tenzij ge het zo goed verstopt krijgt dat ze het niet zien, maar dat maakt het niet minder verboden…, alleen niet opgemerkt.[quote=”yabba944″ post=103949]
Nee, dat is net de verkeerde redenering die iedereen volgt, een oldtimer moet wel degelijk naar de keuring, staat van het voertuig, bij inschrijving. [/quote]
Moet eenmalig naar de keuring voor een GEDEELTELIJKE keuring nl : reminrichting, controle chassisnr., aanwezigheid gevarendriehoek, stuurinrichting en sleepinrichting. 😉[quote=”yabba944″ post=103949]
En dan mag je daar niks meer aan veranderen. Doe je dat wel, ben je wettelijk verplicht van opnieuw naar de keuring te gaan. Maar niemand doet dat, da’s iets anders natuurlijk… .[/quote]
Ja. En wat gaan ze zeggen als er spoorverbreders op staan of verkeerde banden ? Dat wordt immers NIET gecontroleerd. Ook : Op “keuringspapieren” van oldtimers staat toch iets van “Geldt niet als keuringsbewijs” ?[quote=”yabba944″ post=103949]
net zo met moto’s, je mag daar niks aan veranderen tov origineel, maar niemand moet naar de keuring en de pakkans is quasi nihil. Ik weet dat er nog gaat gelachen worden volgend jaar als ze 80% van de moto’s gaan afkeuren! [/quote]
Ja. Ik veronderstel dat moto’s een gelijkvormigheidsattest hebben. Daar mag dan niet van afgeweken worden OF terug naar keuring indien ze iets veranderen. Hebben oldtimers met o-plaat een gelijkvormigheidsattest ? Soms NIET. Dus ik veronderstel dat als je met een omgebouwde oldtimer zonder GVA door de vereenvoudigde keuring komt…[quote=”yabba944″ post=103949]
Degene die tegen de lamp loopt, bvb bij een ongeval of een controle door de politie, die lacht niet meer achteraf. er zijn bvb redelijk wat speedster lookalikes de laatste 2 jaar verdwenen van de belgische markt, omdat de truc met de oldtimers en zelf ingekorte chassis van kevers waar eerst met de kever naar de oldtimerkeuring gereden werd en die daarna volledig omgebouwd werd, niet meer aanvaard wordt op de keuring… . Iedereen die er eentje heeft en ingeschreven als oldtimer, die rijdt er nog mee maar eigenlijk is dit verboden…[/quote]
Ik heb nogthans al VW Speedsters gezien op GEWONE nummerplaten. Hoe verklaar je dat ? 😉[quote=”yabba944″ post=103949] niemand komt officieel elk jaar controleren of ik geen cannabisplantage in mijne tuin heb, dus het is toegelaten…
…[/quote]
Als het toegelaten wordt, stop ik ermee 😈Nu, door Porsche een nose lift laten monteren mag dus niet?
Nee, dat is net de verkeerde redenering die iedereen volgt, een oldtimer moet wel degelijk naar de keuring, staat van het voertuig, bij inschrijving. En dan mag je daar niks meer aan veranderen. Doe je dat wel, ben je wettelijk verplicht van opnieuw naar de keuring te gaan. Maar niemand doet dat, da’s iets anders natuurlijk… .
net zo met moto’s, je mag daar niks aan veranderen tov origineel, maar niemand moet naar de keuring en de pakkans is quasi nihil. Ik weet dat er nog gaat gelachen worden volgend jaar als ze 80% van de moto’s gaan afkeuren!
Is zo’n beetje als redeneren van: niemand komt officieel elk jaar controleren of ik geen cannabisplantage in mijne tuin heb, dus het is toegelaten…
Als ze alles wat niet toegelaten is strict moeten controleren, gaan we nog lachen…
Degene die tegen de lamp loopt, bvb bij een ongeval of een controle door de politie, die lacht niet meer achteraf. er zijn bvb redelijk wat speedster lookalikes de laatste 2 jaar verdwenen van de belgische markt, omdat de truc met de oldtimers en zelf ingekorte chassis van kevers waar eerst met de kever naar de oldtimerkeuring gereden werd en die daarna volledig omgebouwd werd, niet meer aanvaard wordt op de keuring… . Iedereen die er eentje heeft en ingeschreven als oldtimer, die rijdt er nog mee maar eigenlijk is dit verboden…Net zoals de gechipte voertuigen, doe een serieus accident in fout, als de verzekering erachter komt dat je wagen meer pk’s heeft dan op de verzekeringspapieren kan je de rest van je leven betalen…Klopt Yabba en ik volg je voor 100%.
Maar wat dan niet “eerlijk” is is dat je niet op controle dient te gaan met moto’s en oldtimers.
Daar mag dan wel mee “gefoefeld” worden…Alles wat origineel op een voertuig zit, mag omdat de constructeur hiervoor tests en veiligheidsonderzoeken heeft afgelegd, en dit ook zo geregistreerd is. Bvb op een Landrover discovery 2 heb je versies met, en versies zonder luchtvering. luchtvering plaatsen op eentje origineel zonder mag niet, en omgekeerd ombouwen naar schroefveren ook niet. Is ook maar normaal eigenlijk, dat je zonder toelating, dus attest van de constructeur hier niks mag aan veranderen. Wie bepaalt anders wat mag of niet, en vooral , of het op een degelijke en veilige manier geplaatst wordt of niet… Ik wil niet rondrijden tussen een straat vol auto’s met willekeurig gebrikoleerde remsystemen, ophangingssystemen etc.Jammer voor degenen die wel correct en veilig willen werken, maar het risico van de cowboy’s , en prutsers -doe-het -zelvers is te groot. Teveel mensen denken dat iets simpel is, en kijken dan vaak op van de verstrekkende gevolgen van kleine veranderingen…
Ik vloek er soms ook op, maar als ze iedereen gaan laten doen gaat ge wat zien denk ik…ik heb het trouwens op mijn daily E39 525d touring achteraan zitten, was een optiepakket. Rijdt vrij comfortabel, maar als je zoals ik er 19 duims M5 velgen met extreme low section banden oplegt, ben je dat voordeel zo weer kwijt! Heb twee jaar geleden beide rubber blaasbalgen vervangen, komt trouwens wel goedkoper uit dan de klassieke schokdempers! Betaalde 470 euro voor beide baasbalgen, en betaalde dit jaar +700 euro voor de twee schokdempers vooraan…
Maar Duitsland is niet België mijnheer .
Een veelgehoord antwoord op de keuring . 👿
Op de keuring hebben ze idd nog nooit van de EU gehoord .
Enkel van de Euro’s (aan de kassa)
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.