Luchtvochtigheid controleren in verzamelgarage

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Luchtvochtigheid controleren in verzamelgarage

• Maker
    Discussie

• Jonathan
    Deelnemer

Beste Porschist,
      ik vroeg mij af of er mensen zijn die hun garage ontvochtigen zodoende de relatieve luchtvochtigheid wat onder controle te krijgen? Ik zit nu met een LV met toppen van 80%. Nefast voor onze oudere P’s en daar wil ik graag een mouw aan passen.

Het is een garage voor 5 wagens (dus een gewone ontvochtiger komt al niet meer in aanmerking gezien de grote ruimte), weet iemand een goede firma/zaak waar hier (eventueel op maat) een ontvochtiger kan voor worden gekocht? Het internet staat vol met simpele ontvochtigers maar die zijn telkens veel te licht. De isolatie in deze garage is 2x 5cm dus dat moet alvast ruim volstaan.

Ik hoor heel graag jullie meningen!
      Mvg,
      Jonathan

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
      • Dat is um Harry, niet te verwarren met de Oud-Hollandsche Beerput … :coolness:

wij zeggen hier in brabant een smeerput mart
          :drink:

Mochten wij onze garage nog moeten bouwen, dan zou ik er een (hoe noem je dat) werksleuf onder maken, zodat je lekker makkelijk zonder brug overal bij en thuis klussen kan!! :coolness:

Wat Maarten zegt + indien mogelijk: vloerverwarming 8)

best is om rondomrond te isoleren. Dus ook onder je gepolierd beton, anders krijg je een erg koude ondergrond met mogelijk condensatie. Opstijgend vocht langs de wanden is vaak een probleem bij oudere gebouwen. Bij nieuwbouw wordt er normaal een goede waterkering aangebracht.
                Zorg ook voor een degelijke verluchting, best via een gestuurd ventilatiesysteem.

Hallo,

In september beginnen ze bij ons een garage om mijn 993 thuis te laten slapen.

Zijmuren én dak worden geïsoleerd, op de grond komt een laag gepolierde beton.

Moet ik mij hier ook zorgen maken na het lezen van bovenstaand bericht?
                  Tip vóór we starten met de werken?

Groeten

ik zou eerst naar een grondige bouwkundige oplossing zoeken, vooraleer een soort airco te installeren, want dat is dweilen met de kraan open.
                    Van waar komt dat vocht? Is de eerste vraag die je je moet stellen.

is de vloer en het dak ook geïsoleerd en is er ventilatie en verwarming voorzien?

Dat lijkt er al sterk op John! Die hebben ook flink wat in hun assortiment zitten. Ik zal daar als eens luisteren of er support tot in België is ;). Alvast bedankt.

Nog mensen met suggesties/ervaringen bij zo’n firma’s?

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.