m030

  • Maker
    Discussie

  • TomTurbo
    Deelnemer

      hey jongens
      ik heb bij havikrs een zeer degelijk en in nieuwstaat verkerende m030 onderstel gekocht voor mn 944turbo.
      een schappelijke prijs betaald voor een zeer degelijk product.
      de schroeven op de as om de rijhoogte aan te passen zitten wel vast en heb het geprobeert met wd40 maar krijg ze niet los 😕
      is er toevallig iemand die makkelijk aan deze schroeven kan geraken?
      ben bij carsensations in ternat geweest om ze te bestellen en wacht nu al een 2weken op antw en heb zo de indruk dat het op niets zal uitdraaien 🙁
      rob had me wel verwittigd voor dit mogelijke probleem(is trouwens niet zo verwonderlijk aangezien het onderstel 25jaar oud is)en dit is dus zeker geen verwijt naar rob toe 😉
      bedankt rob

      mvg tom

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
      • cabrio wim schrijft:

        Ik begrijp dat dit natuurlijk niet leuk is als je zulke berichten krijgt, en je zit er op te wachten.
        Maar hebben nu hetzelfde met een klant.
        hadden 8 nieuwe messing scharnier busjes nodig voor een klant, maar tot nu toe van Porsche nog maar 4 geleverd. 👿
        Wij wachten nu ook al 8 dagen op de back order van Porsche.

        ik denk dat het veel te maken heeft dat bedrijven veel minder stock opslaan als vroeger, en zeker van niet courante onderdelen. :idea:we

        Zeer herkenbaar .
        Ben 10 jaar zelfstandig geweest en dit was dagelijkse kost .
        Vroeger kreeg de kleinhandel onderdelen op consignatie . Naderhand had de groothandel alles op stock liggen daar stock in de kleinhandel onbetaalbaar werd. Op het einde moest alles van het fabriek komen en die produceren als het op was enkel als er X-aantal orders voor dat onderdeel binnen zijn. De groothandel had ook nog enkel courante dingen op stock.
        Ik kan je er boeken over schrijven met stoten die ik meegmaakt heb en dat is één van de redenen dat ik blij ben geen zaak meer te hebben .
        De klanten wijzen met de beschuldigende vinger naar jou en de leveranciers interesseert dat juist nougatbollen 😥

          ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
          ik laat jullie nog wete hoe het afloopt
          mvg tom

            @Dave dat begrijp ik wel, maar hier ga ik toch een stuk WIm volgen,

            in eerste instantie moet er eerlijk naar eenklant gecommuniceerd worden. zelfs als ze het niet willen bestellen voor de verzendingskosten (als het dringend is kan de klant die eventueel nog betalen, anders wacht de klant) maar op deze manier creeren ze verwachting, het ongenoegen wordt groter, en je hebt zo negatieve reclame.


            @Wim
            : dat is de goede (klantvriendelijke) manier, en het klopt dan krijg je anti-reclame en zoals altijd, slecht nieuws gaat sneller rond dan goed, en het blijft je achtervolgen 🙁

            Wim

              Als zijn het maar 2 stomme plastic bevestiging ringen voor een 3.2 voor lip, dan nog moet je dat doen voor een klant. 💡
              Is wat Dave schrijft, anti reclame heb je zo.

                wat ook heel vaak het geval is is dat ze aan zulke delen weinig of niets kunnen verdienen ( dus zijn ze al minder gemotiveerd om er veel tijd/moeite in te steken ) en dan wachten ze vaak tot ze die delen samen met een hoop andere delen kunnen bestellen om zo te besparen op verzendingskosten, bovendien moet je bij een aantal leveranciers ook vaak voor een bepaald bedrag bestellen of ze versturen zelf niets. Op zich is daar niks mis mee maar overleg dit dan met de klant ipv allerhande fabels te verzinnen… en ontevreden klanten met negatieve mondreclame te creeeren.

                  ja klopt wel vand ie stock,
                  Maar dat heeft niets te maken met communicatie…

                  de eerste keer is: heb het besteld zit normaal bij volgende levering bij
                  tweede keer, ik snap het ook niet, zal eens bellen /half uur later: ze zijn hem vergeten inpakken. volgende week zeker

                  derde keer (de volgende week dus) ik snap het ook niet, ik hou je op de hoogte

                  vierde keer: heb bevestging, hij is onderweg met de post
                  vijfde: neen ik kan mijn contact persoon niet bereiken…

                  zesde keer werden ze aan de andere kant al arrogant “Ik weet het ook niet, en ik heb ander werk te doen!”

                  alle berichten op zich kunnen voor mij wel

                  MAAR eerst zeggen ze zijn hem vergeten INPAKKEN (hij lag klaar), en dan nog zeggen dat het onderweg is, en dan nog niet zijn.. dat is voor mij geen eerlijke handel doen…

                  op 3 dagen had ik hem in Geel… zelfde leverancier blijkt achteraf…
                  dat vind ik heel bizat hoor…

                    zal er zeker iets mee temaken hebben,is ook ni haalbaar denk ik om alles op stok te hebben,ten 1ste onbetaalbaar en ten 2e veel teveel,stel je voor dat ze alle uit de historie van porsche op stock zoude hebben da zou nog al is een magazijntje zijn 😛
                    maar in mijn geval ist eerder uit luiheid of geen interesse denk ik en da vind ik erg.
                    laat toch gewoon weten aan je klant hoe het zit.dan weet die tenminste waar ie staat.
                    ach ja theeft ni veel zin er blijven over te piekeren.

                    Wim

                      Ik begrijp dat dit natuurlijk niet leuk is als je zulke berichten krijgt, en je zit er op te wachten.
                      Maar hebben nu hetzelfde met een klant.
                      hadden 8 nieuwe messing scharnier busjes nodig voor een klant, maar tot nu toe van Porsche nog maar 4 geleverd. 👿
                      Wij wachten nu ook al 8 dagen op de back order van Porsche.

                      ik denk dat het veel te maken heeft dat bedrijven veel minder stock opslaan als vroeger, en zeker van niet courante onderdelen. :idea:we

                        heb zo de indruk da ik binnekort ook “laat maar” zal zeggen tegen cst 🙂
                        op de m030 kit staat koni en aangezien hij koni verkoopt was mijn redenering dat hij rechtstreeks bij koni kan bestellen.volgens mij moet een porschegarage dat ook doen(verbeter me als ik mis ben)
                        ik herken u verhaal,bij mij ist van tzefde 👿
                        laatste telefonisch antwoord was”aja kheb die gegevens doorgefaxst ma heb geen antw gekregen,ik ZOU daarvoor is moeten bellen”is nu 3weken geleden,voel jem komen?
                        durf te wedden da volgende keer dak bel vantzelfde is.

                          Car sensations Ternat zou ik niet op betrouwen…
                          heb er ooit eens een aantal stukken gaan zoeken/bestellen.
                          voor een BMW 325i E30

                          wat had ik nodig. enkele tuimelschakelaars, vijsjes voor het sparco stuur vast te zetten en een veerpootbrug vooraan.

                          de vijsjes heb ik kunnen meenemen die had hij op stock. de rest was bestelling hij ging me binnen de week iets laten weten.

                          lang verhaal kort na een week heb ikn og 2 weken gewacht en hem 2 keer per week gebeld.
                          op het einde heb ik gezegd -> laat maar zitten, ben naar BMW-racewagen bouwer in Geel gereden en had mijn gerief direct.

                          Maw voor Porsche zou ik ook bij een Porsche specialist gaan 🙂

                          Car sensations is een tuning winkel mijn inziens, daar is niets verkeerd mee, maar denk niet dat je daar best Porsche stukken besteld.

                            hopelijk bij deze dan gelukt 😉

                            Wim

                              Een forum en/of draadje van techniek dient er meestal voor om andere forummers ook te helpen of problemen te voorkomen, dus tips of trucs altijd welkom, kan ieder dan zijn voordeel uithalen. 💡 😉

                                hey fdeville
                                de gouden tip is,gewoon bij rob bestellen 😉
                                en dat is wat ik ga doen als degene waar ik gaan bestellen ben niet gauw met goed nieuws komt
                                een tip van rob is bij het monteren vd ringen beeje kopervet aan doen dan komen ze ni meer vast te zitten 😉
                                vanwaar de interesse?
                                ook een nieuw onderstel in gedachten ❓

                                Anoniem

                                  havikrs schrijft:

                                  Hoi Tom,

                                  heb je een PB gestuurd.

                                  grts,

                                  rob

                                  Mogen wij ook de gouden tip kennen, het interesseert me ook 😉

                                    Hoi Tom,

                                    heb je een PB gestuurd.

                                    grts,

                                    rob

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.