M030 optie op 964

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 M030 optie op 964

• Maker
    Discussie
  • Weet er iemand toevallig wat ik mij daar moet bij voorstellen bij de M030 optie op een 964, zou sportpakket (SPORTFAHRWERK)moeten zijn, maar uit wat bestaat dit :hail: :hail: :hail:

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • :respekt: :respekt: :respekt:

0

Beste Luc,

Waarschijnlijk al wat laat, maar optie M030 wordt in detail omschreven in het (fantastische) boek van Adrian Streather “Porsche 911 enthusiast – 964”.

– enkel vanaf 31/10/1990 en later, enkel voor narrow body
        – 22 mm stabilisator vooraan (+ 2 mm)
        – BOGE voordempers die wat stijve zijn dan de originele
        – idem achteraan
        – nieuwe kortere voor- en achterveren. Voorveren identiek rating als standaard, achteraan 40% stijver en progressiever
        – de stabilisator achteraan werd niet gewijzigd
        – zoals steeds was er een ROW en een USA versie (ik vermoed dat de BOGE in de USA versie waren opgenomen, gezien Wim spreekt van Bilstein)
        – de 964 RS America was standaard met deze M030 optie uitgerust
        – de verfcode (een ‘vlek’ op de veren), was zowel voor als achter groen (standaard op C2 was blauw vooraan en blauw of oranje achteraan)

Succes met de 964!

Mvg
        Steve

0
        Wim

Vond dit op Google

MO30 optie pakket 964

De set omvat : 4 Bilstein B6 XT schokdempers met extra schroefdraad en nieuwe drop links achter.

Originele Porsche onderdelen : M030 veren, voorste en achterste M030 stabilisatoren met 2×2 rubber bussen, voorste M030 drop links (enkel C2/C2S).

Grotere remklauwen is ook nog verkrijgbaar als extra optie.

0

Thanks Wim :respect2: :respect2: :respect2:

0
            Wim

Als ik het goed heb andere veren met schokdemper, zwaardere stabi’s en remmen.

Kan zijn dat ik nog wat vergeten ben, maar dit zal het voornaamste zijn.

0
            5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.